تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۲۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

سازندگان «من روحانی هستم» به آرشیوهای قوی دسترسی دارند

کاظم جلالی
تدبیر24: کاظم جلالی می گوید: «بی شک دستگاه های مسئول باید این مساله را بررسی کنند که خارج از بحث محتوای این فیلم چطور یک مجموعه می تواند بدون داشتن مجوز اینگونه فعالیت کند و فضای سیاسی کشور را به این راحتی به هم بریزد. قطعا چنین وضعیتی به نفع نظام سیاسی ما نخواهد بود و باید سریعتر به این وضعیت خاتمه داده شود».

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ضمن آنکه معتقد است که سازندگان فیلم مستند « من روحانی هستم » روابط گسترده ای در برخی حلقه های قدرت دارند ابراز نگرانی می کند که  باید بررسی شود «چطور یک مجموعه می تواند بدون داشتن مجوز اینگونه فعالیت کند و فضای سیاسی کشور را به این راحتی به هم بریزد».

فیلم « من روحانی هستم » همانقدر که اعتراض اصلاح طلبان هوادار روحانی را به دنبال داشت، اصولگرایان سنتی را نیز بر آشفت. حالا کاظم جلالی در گفت و گو با پیام نو به اهداف سازندگان این فیلم پرداخته و البته هشدار می دهد که ادامه این روند به ضرر کشور خواهد بود.

کاظم جلالی با اشاره به اینکه «من به دلیل حساسیت هایی که ایجاد شد، فیلم را با دقت زیاد دیدم» می گوید: «در این شکی نیست که گروه سازندگان از یک آرشیو قوی برخوردار بودند و اینکه چطور آنها به این آرشیوها دسترسی داشتند را من اصلا در جریان نیستم و البته مهم است که این قضیه مشخص شود».

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در ارزیابی اهداف این مستند ادامه می دهد: «این فیلم همزمان چند هدف را دنبال می کند. هدف اول این است که به مخاطب القا بکند در اصل پایان یافتن جنگ یک شکل توطئه آمزی داشت و کسانی مثل اقای روحانی و هاشمی در این توطئه نقش داشتند و اطلاعات غلطی را برای پیشبرد کار خود ارائه کرده بودند. این یک پیام این فیلم است».

وی  با بیان اینکه در این فیلم در خصوص مضوع پایان جنگ «سخنان آقای روحانی و اقای رضایی هم مقابل هم قرار می گیرد» ادامه می دهد: «این در حالی است که صحبت های این دو بریده بریده است و معلوم نیست که حرف های آنها چه قبل و بعدی داشته است. مثلا آقای روحانی می گوید ما جلسه عقلا داشتیم و یا برای خاتمه جنگ تلاش می کردیم، اما معلوم نیست که در ادامه چه می گوید و چه توضیحات تکمیلی ارائه می کند. بلافاصله یک سری تائیدات هم از اقای رضایی می گیرند که معلوم نیست آن تائیدات هم در چه فضایی گرفته شده اندو قبل و بعد از آن چه سخنانی در کار بوده است».

کاظم جلالی با اشاره به قسمت های دیگر فیلم می گوید: «نکته بعدی این است که قصه مک فارلین در زمان خودش در سال ۶۵ به عنوان پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی مطرح شد و در همان سال ما دانشجو بودیم و یادم است که آقای هاشمی در مقابل لانه جاسوسی سخرانی کرد و از این موضوع به عنوان پیروزی بزرگ یاد کردند. به هر حال همان زمان ما مواضع حضرات امام و رویکردهای خیلی از یان دوستانی که اکنون طلبکار شده اند را هم به یاد داریم و اینکه چیزی نمی گوییم به آن معنی نیست که تاریخ را فراموش کرده ایم».

نماینده شاهرود ادامه می دهد: «این قصه مک فارلین هم در فیلم طوری نشان داده می شود که گویا حضرت امام (ره) یک طرف بودند و دیگران هم در مقام امام قرار داشتند و می خواستند هر جور شده با آمریکا رابطه بگیرند. یعنی یک شکل مافیایی به ماجرای مک فارلین می دهند، در حالی که تا حالا هیچوقت این بحث ها نبوده و همه فکر می کردند ماجرای مک فارلین یک موضوع شفاف بوده است».

جلالی همچنین می گوید: «موضوع سومی که مطرح می شود مساله مذاکرات سعد آباد است که پیام فیلم اینگونه است در این مذاکرات یک عده ای به دنبال خفت و خاری جمهوری اسلامی ایران بودند و در مرکز این پیام هم شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را قرار داده اند».

ارزیابی جلالی از هدف فیلمسازان از نوع روایت داستان زندگی سیاسی حسن روحانی این است که «این فیلم می خواهد مخاطب حزب اللهی و انقلابی را از آقای روحانی جدا بکند و با این سه محوری که گفتم در صدد رسیدن به این هدف است. اما از آن طرف در ماجرای ۲۳ تیر و موضوعاتی مثل تقویت بسیج و حجاب و عفاف و جریان نخست وزیری آقای مهندس موسوی می خواهد به هواداران اصلاح طلب آقای روحانی القا کند که انتخاب شما اشتباه بوده و ایشان از جنس دیگری است».

او درباره فصل پایانی و نتیجه گیری فیلم برای مخاطب توضیح می دهد: «مطلب مهم این است که فیلم با نشان دادن یک صحنه تاریک که به گمانم سیاه رنگ بود، به پایان می رسد وکه در ان به ریاست جمهوری آقای روحانی اشاره می شود. یعنی اینکه هر دو طیف مخاطب مواظب باشند که در چهار سال آینده با چه پدیده ای مواجهه خواهند شد و اقای روحانی در واقعیت سیاسی خود چه شخصی است».

کاظم جلالی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه نباید از کنار مجموعه سازنده این فیلم و اهداف انها به سادگی گذشت می گوید: «ریشه ساخت این فیلم را باید در سند سازی ها و اتهام زنی هایی دید که در سال های گذشته رواج یافت و این گروه ها طوری رفتار می کنند که به قول خود اقای رئیس جمهور شناسنامه آنها هم مشخص نباشد. من از این جهت که دوست ندارم کسی بی دلیل خودم را متهم کند، کسی و یا گروهی را مشخصا متهم نمی کنم، اما شکل ارائه این فیلم و اینکه یک مجموعه بدون مجوز می تواند به این راحتی کار کند و شخص رئیس جمهور را تخریب کند جای نگرانی دارد. اینهاست که شائبه وصل بودن این گروه به برخی هسته های قدرت را شدیدا تقویت می کند».

جلالی با اشاره به این موضوع که احتمالا انتشار قسمت های دو و سوم این فیلم می تواند تبعات بسیار بدی به همراه داشته باشد می گوید: «بی شک دستگاه های مسئول باید این مساله را بررسی کنند که خارج از بحث محتوای این فیلم چطور یک مجموعه می تواند بدون داشتن مجوز اینگونه فعالیت کند و فضای سیاسی کشور را به این راحتی به هم بریزد. قطعا چنین وضعیتی به نفع نظام سیاسی ما نخواهد بود و باید سریعتر به این وضعیت خاتمه داده شود».
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: