نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

نگارگری روی جعبه‌های سیگار

یک هنرمند با سوژه قرار دادن ارتباط ساختاری و فرمی نگارگری و گرافیک جعبه‌های سیگار، نمایشگاه متفاوتی را برگزار می‌کند.
تدبیر24: مهدی حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی برپایی دومین نمایشگاه انفرادی‌اش با عنوان «آنچه سخت است و استوار» اظهار کرد: 30 اثر با تکنیک ترکیب مواد به نمایش گذاشته می‌شود. از بین رفتن آنچه به گذشته مربوط است، موضوع اصلی کارهای این مجموعه است.

او ادامه داد: برای نمایش این مفهوم به ارتباط ساختاری و فرمی بین شکستگی‌های نگارگری و گرافیک جعبه‌های سیگار توجه شده است. جمله‌ی «آنچه سخت است و استوار دود می‌شود و به هوا می‌رود» ایده و کانسپت اصلی کارها است که برای نشان دادن این دود شدن از جعبه‌های سیگار استفاده کرده‌ام.

این هنرمند همچنین اظهار کرد: من نقاشی خوانده‌ام و با آثار نگارگری آشنا هستم، اما برای این مجموعه، آثار هنرمند خاصی مد نظرم نبود و بیشتر روی ارتباط این نقش‌ها با امکانات جعبه‌های سیگار تمرکز کردم.

در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «بازی مفهومی آثار جدید مهدی حامدی این‌بار به کشف رابطه‌ی بصری مینیاتور و ساختار کوبیک جعبه‌های سیگار معطوف شده است. او با این ایده‌ی محوری سعی دارد تا مخاطب را به زوال هویتی هنر بومی رهنمون کند .عنوان‌بندی "آنچه سخت است و استوار دود می‌شود و به هوا می‌رود" اشاره‌ای است به محتوای این سری از کلاژهای حامدی.

هنرمند در بیانیه‌ی این نمایش می‌نویسد: والتر بنیامین در تزهایی در باب فلسفه‌ی تاریخ می‌گوید "واگویه کردن گذشته به گونه‌ای تاریخی به معنای ارج نهادن آن نیست؛ بلکه به معنای فراچنگ آوردنِ خاطره‌ای است که در لحظه‌ی وقوع خطر، همچون بارقه‌ای رخ می‌نماید". بازتولیدِ تصویری گذشته در فضایی که پیوند اجتماعی - سیاسی - فرهنگی، در اختلاطی تصویری به هم می‌آمیزد، نشان از آن دارد که مدرنیسم به‌عنوان پارادایمی که در آن ندای "خود ارجاعی‌ای" هنر سر می‌دهد دوره‌اش به سر آمده است.»

این نمایشگاه از 16 تا 27 مردادماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «هما» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: