نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

کاهش وابستگی ارزی، نتیجه ارتباط دانشگاه با صنعت

‌معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: با ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت و انجام طرح‌های پژوهشی هم‌سو با نیاز صنایع، شاهد خودکفایی صنعتی و صرفه‌جویی ارزی در سطح کلان این حوزه هستیم.
 تدبیر24:  «افشین جعفری»  اظهار کرد: هم‌اکنون مراکز علمی و دانشگاهی علاقه‌مند همکاری با صنایع هستند که ضروری است برای تحقق هر چه بیشتر این هدف، تحقیقاتی که در این واحدها انجام می‌شودهم‌سو با نیاز صنعت باشد.

وی افزود: با توجه به انجام پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن داشته و هم‌سو با نیاز صنایع باشد هر چه بیشتر و بهتر می‌توان به این نیاز صنایع پاسخ داد و در راستای برآوردن نیاز آن‌ها به علم روز و بهره‌وری علمی در حوزه صنعت رسید.

جعفری تصریح کرد: انجام طرح‌های پژوهش‌محور در گام نخست موجب تولید دانش فنی مورد نیاز صنایع در داخل کشور شده و با کاهش وابستگی واردات دانش فنی و مواد اولیه موردنیاز می‌توان شاهد صرفه‌جویی ارزی در این حوزه باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه‌بر صرفه‌جویی ارزی با تولید برخی موارد اساسی از جمله داروهای نانو و هسته‌ای علاوه بر خودکفایی می‌توانیم تبدیل به یک کشور قدرتمند در این زمینه شویم.

وی، ثبات اقتصادی و استقلال سیاسی را یکی از پیامدهای ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه در سطح کلان آن دانست و گفت: اشتغال‌زایی و به‌کارگیری افراد نخبه در کنار برآوردن نیاز صنایع به دانش و فناوری روز نیز از دیگر پیامدهای مثبت ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: در همین راستا نیازسنجی از واحدهای صنعتی و انجام طرح‌های کاربردی و عملیاتی پژوهشی باید مورد توجه پژوهشگران قرار بگیرد تا بتوان از اقدامات مؤثر این حوزه نهایت بهره‌برداری را کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: