نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس:

تذکر مجلس درباره محصولات جاسوسی سامسونگ

  تدبیر24:  سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس با تاكيد بر حساسيت دستگاههاي امنيتي در خصوص ورود گوشي هاي جديد سامسونگ كه شرايط را براي جاسوسي بيگانگان مهيا مي كنند گفت : اگر ورود كالايي به امنيت كشور لطمه وارد كند حتما تذكر جدي داده مي شود اما خوشبختانه ايران دستگاههاي امنيتي قوي دارد كه اجازه هيچ گونه جاسوسي نه به سامسونگ،‌كه هيچ كشور و نهاد و شركتي نمي دهد. دستگاههاي امنيتي كشور از جمله وزارت اطلاعات، سپاه و حتي نيروي انتظامي آنقدر ظرفيت خوبي دارند كه وقتي منطقه نا امن است،‌ايران جزيره امن منطقه است. 
وي ادامه داد : درست است كه در صورتي كه حس كنيم مسئله اي امنيت كشور را به خطر مي اندازد تذكر مي دهيم،‌ اما دستگاههاي امنيتي قبل از اينكه كار به مجلس بكشد اوضاع را بررسي و مديريت مي كنند و اجازه نمي دهند كشورها و شركت ها در قالب سرمايه گذاري به جاسوسي در ايران بپردازند و حتي اجازه نمي دهند كه كار به جايي برسد كه نيازي به تذكر جدي يا برخورد مجلس باشد.

عباس پور همچنين در خصوص تغيير قانون براي ورود كالاهايي كه احتمال برهم زدن امنيت كشور را دارند تصريح كرد:  ما براي گمرك قانون تصويب كرده ايم و در اين زمينه وزارت صنعت و معدن و تجارست بايد سياست گذاري كند و بداند چه محصولاتي وارد كشور بشود يا نشود. اما اگر جايي دستگاههاي امنيتي احساس كنند نياز به قانون گذاري است‌،در اين زمينه ها وارد شده و قانون گذاري مي كنيم.

این درحالیست که شرکت سامسونگ بارها با روشهای خاص خود سازمان گمرک کشور رل دور زده و توانسته محصولات خودرا با عنوان قطعات با یک سوم گمرکی که باید بپردازد وارد کشور کند.
با اين وجود دستگاههاي امنيتي همه مسائل را به طور كامل رسد مي كنند تا كشور در معرض خطر و تهديد قرار نگيرد.
نماينده مردم بويين زهرا همكاري اقتصادي با كشورهايي كه در دوران تحريم دوست و همراه جمهوري اسلامي بودند را در اولويت خواند و گفت : هر چند كه تحريم ها هنوز كاملا برداشته نشده اما خيلي از كشورها آمده اند زنبيل هايشان را در صف گذاشته اند براي همكاري با ايران. تمايل بالاي كشورها براي همكاري اقتصادي با ايران به اين دليل است كه كشور ما ظرفيت هاي بالا و قابليت هاي اقتصادي زيادي دارد. اما در زمان تحريم كشورهايي بودند كه رفتار نامناسبي با ايران داشتند مطمئنا آ براي همكاري در اولويت قرار نمي گيرند و بايد بروند ته صف بايستند. برخي كشورها در زمان تحريم بازي در مي آوردند،‌ كالا ارائه مي دادند اما خدمات پس از فروش نداند و اكنون زياده خواه هستند،‌ نمي توانند به آنچه مي خواهند برسند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود : سرمايه گذار وقتي در داخل كشور قرارداد مي بندد،‌ براي آنكه در چالش هاي سياسي تحت تاثير قرار نگيرد و دست ما را در حنا قرار ندهد بايد شناسايي كنيم و اولويت ها را به كشورهايي بدهند كه در روزهاي سخت همراه ما بودند نه مثل فرانسه كه وقتي آمريكا ما را تحريم كرد،‌ فرانسه جلوتر از آمريكا فشارهايش را وارد كرد.

گفتنی است شرکت لوازم خانگی سامسونگ نیز درزمان تحریم ازارائه قطعات برای خدمات پس ازفروش به ایران خودداری کرد.
اين نماينده مجلس همچنين تاكيد كرد كه اقتصاد مقاومتي نقشه راهبردي كشور است : قرار نيست تحريم ها كه برداشته مي شود، ايران به بازار اجناس بنجل خارجي تبديل شود. وارداتي هم اگر انجام مي شود،‌بايد در خدمت توليد داخلي باشد. واردات بايد تكنولوژي و دانش فني باشد تا زمينه و بستر لازم را براي ارتقاع سطح كيفي بازار داخلي باشد و زمينه را براي اشتغال فراهم كند و توليدات داخلي را رونق بخشد.
شرکت سامسونگ روز 13مرداد درجمع خبرنگاران با نشان دادن خط مونتاژ لباسشویی های جدید مدعی تولید این محصول درکشور شد این درحالیست که این شرکت حتی بتون تعادل ماشین های لباسشویی خود را ازکره وارد کرده و بارها درمقابل تولید کنندگان داخلی مقاومت کرده است
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: