نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

پارکبانان و لگدمال کردن قانون شهری

هر چند بر اساس قانون رانندگان می‌توانند حاشیه‌ی خیابان‌هایی که راهور مشخص کرده تا نیم‌ساعت به‌صورت رایگان پارک کنند اما در ایلام نظارتی بر فعالیت پارکبانان نمی‌شود و گویی اینجا یک دقیقه با نیم‌ساعت تفاوتی ندارد.
 تدبیر24: وقتی به پارکبانان گفته می‌شود که تا نیم ساعت حق پارک طبق قانون رایگان است، آن‌ها با پرخاشگری پاسخ می‌دهند که شهرداری در قرارداد این را مشخص نکرده است.

«تقی بیگیان»، یکی از رانندگان ایلامی در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: در قانون تعریف‌شده که از نیم ساعت به بعد باید حق پارک را به پارکبان پرداخت کرد، اما پارکبانان در هر گوشه‌ی خیابان به سراغت می‌آیند و می‌گویند باید حق پارک را پرداخت کنید.

وی افزود: اگر شهرداری نظارت کند این مشکل پیش نخواهد آمد.

راننده‌ی دیگری هم گفت: برخی اوقات کسانی حق پارک می‌خواهند که بدون یونیفورم و کارت شناسایی هستند و چاره‌ای جز دعوا با آنان برای راننده باقی نمی‌ماند.

یک پارکبان در خیابان فردوسی شهر ایلام هم گفت: این موضوع اگر قانون هم هست چرا در فیش‌ها نیامده است. چون ما در اینجا نقش کارگر را داریم و اگر درآمدمان کم شود حتماً کارفرما با ما برخورد می‌کند.

«صادق نورمحمدی» عضو شورای شهر ایلام، نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا، گفت: طبق قانون و برابر بند تبصره 54 عوارض سال 1394 ، پارک خودرو تا نیم ساعت اول رایگان بوده و پارکبان حق گرفتن وجهی از راننده ندارد.

وی بابیان این‌که متأسفانه به‌علت ناآگاهی مردم و پارکبانان سوءاستفاده کرده و به‌محض پارک خودرو اقدام به صدور برگه و دریافت وجه نقد می‌کنند، افزود: علاوه‌بر این پارکبانان فقط در محل‌های که خط زرد کشیده شده است حق گرفتن وجه بعد از گذشت نیم ساعت رادارند اما مشاهده می‌شود پارکبانان ایلام در اکثر خیابان‌ها اقدام به گرفتن وجه نقد از مردم می‌کنند.

نورمحمدی با اشاره به این‌که طرح پارکبان در ایلام مشکل جدی دارد و قراردادی که در این طرح منعقد شده، خالی از اشکال نیست، خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی باید وارد عمل شوند.

عضو شورای شهر ایلام با تأکید بر این‌که متأسفانه هیچ تمهیداتی برای اجرای درست و دقیق این طرح اندیشیده نشده و به‌صورت غیرقانونی و غیراصولی از مردم پول گرفته می‌شود، تصریح کرد: چرا دستگاه نظارتی از کنار این مهم به‌راحتی عبور می‌کنند.

سرهنگ«نورالله خادم» رئیس پلیس راهور ایلام نیز در این خصوص به ایسنا، گفت: طبق قانون رانندگان تا نیم ساعت می‌توانند بدون پرداخت هیچ‌گونه وجه نقدی در معابر مجاز پارک کنند.

وی بابیان این‌که رعایت این قانون توسط شهرداری و پارکبانان لازم و ضروری است، افزود: دستگاه مربوطه باید نسبت به نظارت و برخورد با تخلف‌کنندگان به وظیفه خود عمل کند.

خادم خاطرنشان کرد: هر خودرویی در مکان‌های مجاز تا نیم ساعت حق پارک بدون پرداخت وجه نقدی دارد و گرفتن وجه از رانندگان قبل از نیم ساعت غیرقانونی و تخلف است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: