نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۵۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

اعلام رتبه بندی معلمان

تدبیر24 :معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه رتبه بندی و ساماندهی معلمان به اتمام رسیده است و به زودی نتایج کار از طریق رسانه ها اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، مرضیه گرد در همایش مدیران و مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور و امور شوراهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی استراتژی اصلی این وزارتخانه است و اجرای این استراتژی در مدارس غیردولتی، هیأت امنایی و مدارس راه دور در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش و پرروش فرزندان این کشور و به منظور توسعه کشور راهی جز حفظ تعدادی از مدارس غیردولتی بعد از انقلاب به طور خاص نبود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این ضرورت احساس شد که نیازمند مشارکت مردم در امر مدرسه داری هستیم. بنابراین تا حدودی بستر سازی شده و کمک های مادی و معنوی به صورت واگذاری زمین و وام های کم بهره در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

گرد تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید محکوم شده است که به دنبال خصوصی سازی است در حالی که برنامه های اجرا شده توسط این وزارت در راستای مصوبات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که یکی از راهکارهای این سند توسعه مدارس غیرانتفاعی است.

وی ادامه داد: برخی نیز این وزارت را به توسعه اقتصاد زیرزمینی محکوم می کنند که این افراد نیز این آگاهی را ندارند کسانی که در مورد آنها بحث می شود بازنشستگان و فرهنگیان ما هستند. با رعایت نقش حاکمیتی در آموزش و پرورش، در راه توسعه فعالیت ها و مشارکت های مردمی مصر هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سیاست رشد و توسعه مدارس خاص مانند مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی به بسیاری از مدارس غیردولتی ضربه وارد کرد. ما نیز معتقدیم باید بر اساس نرم دانش آموز تیزهوش پذیرفته شود اما این کار صورت نمی گیرد.

گرد عنوان کرد: مدارس نمونه مردمی با هدف پوشش تحصیلی دانش آموزانی که از امکانات لازم محروم بوده و دچار مشکلات مالی هستند بوجود آمدند؛ اما اکنون شاهد راه اندازی این مدارس در شمال تهران یا در بهترین نقاط یاسوج و شهرستان ها هستیم که در این خصوص وزیر آموزش و پرورش دستور بررسی داده است.

وی تصریح کرد: مدارس هیأت امنایی اجازه گرفتن شهریه را ندارند و تنها مجاز به دریافت هزینه برنامه‌های فوق العاده در صورت تمایل دانش آموزان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یبان اینکه توجه به کیفیت یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، افزود: این استراتژی در مدارس غیردولتی، هیأت امنایی و مدارس راه دور در دستور کار قرار دارد زیرا راه انتخاب این مدارس توسط مردم افزایش کیفیت آموزش و پرورش در چنین مدارسی است. رسمی سازی قانون مدارس غیردولتی یکی از مهمترین این برنامه ها است.

وی از راه اندازی مرکز آموزش نیروی انسانی غیردولتی برای نخستین بار در کشور خبر داد و اضافه کرد: این مرکز در 9 استان در حال راه اندازی است. پروژه رتبه بندی و ساماندهی معلمان به اتمام رسیده است و به زودی نتایج کار از طریق رسانه ها اعلام می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: