نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۷۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
در جمع دانشگاهيان و جوانان بیان شد؛

کارچی: تجلی مؤلفه های حقوق شهروندی در زندگی مردم توسط دولت تدبیر و امید

یک جامعه شناس،استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعي،فرهنگي وظيفه جوانان و دانشگاهيان در شرايط فعلی کشور را برخورد با عوامفريبی و معرفي شاخصه هاي اصلي و واقعي كارآمدي به مردم دانست و گفت: اهمیت این مهم به این دلیل است که مردم اسير شعارهاي عوامفريبانه، احساسي، عاطفي و استفاده ابزاري از مقدسات نشوند.
تدبیر24»دكتر محمدرضا كارچي با بیان این که گفتمان انقلاب با دو پارامتر اصلي عدالت و پيشرفت در دولت تدبير و اميد بروز و ظهور جدي داشت، افزود:  اثرات و نتايج چنین گفتمانی در رشد اقتصادي،كاهش تورم،مديريت عالمانه و مدبرانه،رشد و ارتقاء آگاهي هاي عمومي به جامعه و تبيين حقوق شهروندي به عنوان زيربناي جامعه مدني به وضوح دیده می شود.
او همچنین  با تأکید بر این که مبارزه جدي با "خشونت،افراطي گري،سلب و دفع آزادي هاي مدني،انحصار طلبي،فشار و تهديد و اجبار مي تواند براي يك تحول فرهنگي نوگرا به دولت یاری رساند، ادامه داد: به طور حتم لازمه پيشرفت در ايران اهتمام جدي نسبت به داشتن اقتصاد غير رانتي،توجه ويژه به نخبگان و تقويت نظام علمي،سياست خارجي قدرتمند با تكيه بر استقلال،اقتدار و عزت ملي ،فرهنگ اقتصادي،سياسي و اجتماعي علاقمند به توسعه يافتگي و محيط امنيتي داخلي و خارجي قابل اتكا و با ثبات است كه به اعتقاد من دولت روحاني با همين رويكرد مسير را آغاز كرده و با استفاده از ظرفيت هاي در اختيار آن را دنبال كرد و اميدوارم این مهم در دولت دوازدهم با قدرت هر چه بيشتر تحكيم و تقويت شود.
این استاد دانشگاه انديشه ورزي ، قانونمداري ، حركت بر مدار عقلانيت، توجه ويژه به آزادي هاي مدني و حقوق شهروندي را از جمله ويژگي هاي دولت تدبير و اميد دانست و گفت: توسعه يافتگي ايران در گروي همين نظام مدني مبتني بر گردش نخبگان و هم افزايي هر چه بيشتر آن هاست،يعني بها دادن به نظام علمي،عقلايي كشور و پرهيز از تصميمات ابن الوقتي و خلق الساعه كه متأسفانه در دولت نهم و دهم بسيار ديده شد.
کارچی با بیان این که برداشت های بهتر از بسترهای آگاهانه نیازمند تقویت  زمينه هاي عقلانيت اجتماعي ،سياسي و فرهنگي است، ادامه داد: از آنجایی كه دغدغه پيشرفت،توسعه يافتگي و حركت به سمت جلو،قطعاً در نهاد و ضمير همه ايرانيان آزاد انديش وجود دارد بايد به طور دقيق،شفاف و هدفمند شاخصه هاي توسعه يافتگي رو تبيين كنيم.
این جامعه شناس افزود: دولت تدبير و اميد با اعتقاد به همين مبنا سعي در توليد موجبات نظم رفتاري، نظم فكري و قاعده مند شدن زندگي مردم از طريق منشور حقوق شهروندي داشته و خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: