تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 07
کد خبر: ۵۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

ثبت ملی مسجد "حسن زغالی" در میبد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مسجد حسن زغالی واقع در بخش ندوشن شهرستان میبد با شماره 31250 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید
تدبیر24:  معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مسجد حسن زغالی واقع در بخش ندوشن شهرستان میبد با شماره 31250 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
 
 محسن ذاکری‌نیا توضیح داد: این بنای تاریخی با توجه به سبک معماری آن متعلق به دوره صفویه تا افشاریه است و نام آن نیز برگرفته از نام بانی مسجد است.
 
وی افزود: این بنا یکی از مجموعه 14 مسجد محله‌ای و فرعی شهر تاریخی ندوشن به شمار می‌آید و به صورت یک پلان مستطیل شکل، طراحی و ساخته شده است. ورودی مسجد به صورت ایوان و حدود 30 سانتی‌متر بلندتر از معبر است و طرفین آن سکو برای استراحت ایجاد شده است.
 
ذاکری نیا ادامه داد: پوشش سقف در این بنا به صورت طاق و تویزه با قوس جناغی اجرا شده و به طور کلی بنا با مصالح خشت و سنگ و ملات گل و گچ ساخته شده و فاقد عناصر تزیینی است.
 
وی تصریح کرد: این بنای تاریخی درگذشته کاربری مذهبی داشته و اکنون نیز کاربری خویش را حفظ کرده است و با توجه به قرار گرفتن درعرصه بافت قدیم و ثبت شده شهر ندوشن، حرائم آن متاثر از ضوابط عرصه بافت ثبتی است. قرارگیری بنا در مجاورت برج و باوری شهر(محله کرخانه) از ویژگی‌های این بنا به شمار می‌آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: