واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

مرگ سارق خودرو توسط همدست خود

ساعت 1:30بامداد 20اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 126تهرانپارس هنگام گشتزنی در خیابان 164به یک خودروی پژو پارس که 2سرنشین داشت شک کردند و به راننده آن دستور ایست دادند. جوان راننده به جای توقف، پایش را روی پدال گاز گذاشت و به سرعت از محل گریخت.
 
همزمان مأموران به تعقیب خودرو پرداختند و راننده پژو بعد از تصادف با چندین خودرو به سمت کوچه‌های منطقه تهرانپارس رفت و لحظاتی بعد وارد یکی از کوچه‌های بن بست شد و گیر افتاد. سرنشین خودرو راهی برای فرار نداشتند و در همین هنگام یکی از آنها از ماشین بیرون پرید و پا به فرار گذاشت. او لحظاتی بعد کنترلش را از دست داد و روی زمین افتاد. راننده پژو که به‌دنبال راهی برای فرار از کوچه بن بست بود، همزمان با زمین خوردن همدستش دنده عقب گرفت و با سرعت زیادی قصد خروج از آنجا را داشت که همدستش را زیر گرفت و با این حال به فرار ادامه داد.
 
مرگ سارق

 
بعد از فرار راننده، امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند اما جوان 22ساله که توسط همدستش زیر گرفته شده بود، جانش را از دست داده بود. به‌دنبال مرگ وی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی راننده فراری آغاز شد تا اینکه یک ساعت بعد شخصی با پلیس تماس گرفت و گفت خودروی پژو پارسی درحالی‌که شیشه‌های آن شکسته و آثار تصادف روی آن وجود دارد در مقابل خانه‌اش در خیابان فرجام رها شده است.
 
بلافاصله مأموران گشت کلانتری 136فرجام در محل حاضر شدند و در بررسی‌ها مشخص شد این همان خودرویی است که دقایقی قبل در کوچه بن بست گرفتار شده بود. همچنین شواهد حکایت از این داشت که خودرو سرقتی بوده و سرنشینان آن لحظاتی قبل از عملیات تعقیب و گریز آن را دزدیده بودند. به‌دنبال این حادثه، پرونده‌ای پیش روی مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین اقدام محل زندگی قربانی را که فرهاد نام داشت شناسایی کردند. آنها در تحقیقات متوجه شدند که خانواده فرهاد از یک هفته قبل به مسافرت رفته و در این مدت وی در خانه تنها بوده است.
 
سرقت بعد از آزادی از زندان
 
در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت دوست فرهاد به نام سجاد 22ساله به‌دست آمد و مأموران متوجه شدند که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودروست. او آخرین بار در اواخر سال گذشته دستگیر شده و به ده‌ها فقره سرقت خودرو اعتراف کرده بود اما بعد از انتقال به زندان، با سپردن وثیقه آزاد شده و سرقت هایش را از سر گرفته بود. مأموران در ادامه راهی محل سکونت سجاد در جنوب شرق تهران شدند اما او متواری شده بود. تجسس‌ها برای دستگیری این مجرم سابقه‌دار ادامه داشت تا اینکه 24تیرماه مأموران کلانتری 121سلیمانیه وی را سوار بر یک خودروی پراید دستگیر کردند.
 
سجاد در بازجویی‌ها به سرقت خودروی پژو پارس با همدستی فرهاد(قربانی) اعتراف کرد اما مدعی شد که دخالتی در مرگ وی نداشته است و او بر اثر برخورد با خودروی گشت کلانتری جان باخته است. این ادعا در حالی مطرح شد که شاهدان حادثه اظهار داشتند خودروی پرشیا هنگامی که بادنده عقب در حرکت بود، همدستش را زیر گرفت و باعث مرگ وی شد.
 
سجاد که همه شواهد را علیه خود می‌دید چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در ادامه به زیر گرفتن همدستش اقرار کرد. وی گفت: آن شب در خانه فرهاد بودیم که تصمیم گرفتیم خودروی پژویی سرقت کنیم؛ برای همین از خانه بیرون آمدیم و در خیابان نیروی هوایی یک پژو دیدیم ؛ در ماشین را باز کردم و بعد از سرقت همراه فرهاد داخل آن بودیم که مأموران گشت پلیس به ما مشکوک شدند و دستور ایست دادند. من توجهی به اخطار پلیس نکردم و به حرکت ادامه دادم تا اینکه در کوچه بن‌بست گرفتار شدیم.
 
به گزارش همشهری،فرهاد که ترسیده بود از ماشین پیاده شد تا فرار کند، من هم از روی ترس دنده‌عقب گرفتم که ناگهان در ماشین به فرهاد برخورد کرد و او زیر ماشین رفت و چون ترسیده بودم، به سرعت فرار کردم؛ سپس خودرو را چند کوچه پایین‌تر رها کردم و به شهرستان رفتم و بعد از مدتی به تهران برگشتم که دستگیر شدم. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم که اعتیاد شدیدی به شیشه دارد با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

برچسب ها: تدبیر24 سارق خودرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: