واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

رونق مجدد بازار خودرو

بازار خودرو روزهاي انتهايي فصل پائيز را همچنان در ركود سپري مي كند ولي انتظار مي رود در روزهاي آينده وضعيت اين بازار بهتر از قبل شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از پول‌ نیوز، بازار خودرو در ماه هاي اخير به دليل كاهش توليد محصولات داخلي، افزايش قيمت محصولات و نتايج به دست آمده از تعاملات سياسي ايران در نشست ژنو و موضع گيري هاي مختلف عوامل تاثير گزار اين صنعت در كشور كاملا از رونق افتاده است و مردم براي خريد خودرو كاملا سردرگم هستند.

به گفته فعالان بازار، اين ركود در روزهاي آينده و با نزديك شدن به ماه هاي انتهايي سال و افزايش تقاضاي خريد خودرو شكسته خواهد شد و با حضور خريداران، اين بازار رونق مجدد خواهد گرفت. به نظر مي رسد با افزايش حضور خريداران خودرو و گرم شدن بازار خريد و فروش اين محصول، قيمت آن نيز در روزهاي آينده افزايش يابد. 

در این شرایط با نگاهي به بازار خودرو مي توان دريافت كه قيمت بازار و كارخانه محصولات داخلي اختلاف قابل توجهي دارد و اين موضوع را مي توان به نوعي آغازي براي خروج ركود و داغ شدن بازار خريد و فروش خودرو دانست. در هفته جاري هر دستگاه پژو 405 بنزینی در بازار 27.5 میلیون تومان خرید و فروش شد که حدود 5 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه‌ای این محصول است.

همچنین هر دستگاه پژو پارس در بازار به قیمت 35.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که نسبت به قیمت کارخانه حدود 8 میلیون تومان بالاتر است. در مورد تندر 90 مدل E1 ایران خودرو نیز باید به قیمت 32.5 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که یک میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.. در مورد رانا هم باید به قیمت 32 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که 2 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

هر دستگاه سمند ال‌ایکس سال نیز در بازار 4.5 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه یعنی 27.5 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در مورد محصولات سایپا هم باید به قیمت 22 میلیون تومانی تیبا اشاره کنیم که حدود 3.5 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است. سایپا 111 مدل SX نیز با قیمت 19 میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌‌شود که نسبت به قیمت کارخانه، 4 میلیون تومان بالاتر است.

قیمت سایپا 131 مدل SX نیز این روزها در بازار 17 میلیون و 800 هزار تومان است که نسبت به قیمت کارخانه، 2 میلیون و 800 هزار تومان بالاتر است. در مورد سایپا 132 مدل SX هم می‌توان به قیمت 17.5 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد که نسبت به قیمت کارخانه، 2.5 میلیون تومان گران‌تر است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو هم 2 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه یعنی 37 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت مگان نیز همچنان 88 میلیون تومان است که نسبت به قیمت کارخانه 14 میلیون تومان گران‌تر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: