واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۰۱۷
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
واقعیت صحبت های وزیر خارجه در خصوص ابوموسی

فاز تخریب ظریف با چه هدفی شروع شد؟

این صحبت توسط ظریف بیان نشده و یا اگر هم شده این رسانه‌ها سخن وزیر امور خارجه کشورمان را به درستی، بصورت کامل و با توضیحات ارائه شده، بازتاب نداده‌اند. . .

تدبیر24 : از همان ایام تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، موضع حسن روحانی درباره سیاست خارجی مشخص بود. وی بر خلاف دیگر کاندیداها معتقد بود که برای بهبود وضعیت کشور باید ارتباطات خارجی را اصلاح کرد و کشور را از وضعیت فعلی خارج کرد. این دیدگاه که متناقض با منافع بسیاری از افراد و گروه‌ها بود شاید یکی از اساسی‌ترین تهدید‌های دولت روحانی برای این گروه‌ها باشد.اما وقتی محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد، مخالفین هم سیبل جدیدی برای حملات خود پیدا کردند. نمونه‌هایی از این دست نیز در همین مدت کوتاه رخ داده‌اند که از این دست می‌توان به تیتر روزنامه کیهان درباره اظهارنظر ظریف در کمیسیون سیاست خارجه اشاره کرد که همان روز توسط مجلسیان تکذیب شد. همچنین نیروهای پارلمانی جریان افراطی، پیش از برگزاری مذاکرات مهم ژنو نیز در راستای کارشکنی‌های خود اقدام به طرح مباحثی مانند سوال و استیضاح وزیر می‌کردند که در زمان پیش از مذاکرات، طرح این مباحث با هدفی جز تضعیف تیم مذاکره‌کننده نمی‌تواند تعبیر شود. روز گذشته هم ماجرایی شروع شد که بی شباهت به این موارد قبلی نیست. در این پرونده جدید خبرگزاری اصولگرای فارس در گزارشی به نقل از یک خبرگزاری اقتصادی خارجی اعلام کرد که محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی خبری خود پس از دیدار با وزیر خارجه کویت گفته است: «تهران آماده گفت‌وگو درباره یکی از این جزایر به نام ابوموسی است.»

در این میان نکته جالب این جا بود که در گزارش‌های خبری دیگری که از این نشست منتشر شد چنین اظهارنظری بازتاب داده نشده بود و فقط همین خبرگزاری خاص بود که چنین خبری را مخابره کرد. همین امر این شائبه را تقویت می‌کند که یا این صحبت توسط ظریف بیان نشده و یا اگر هم شده این رسانه‌ها سخن وزیر امور خارجه کشورمان را به درستی، بصورت کامل و با توضیحات ارائه شده، بازتاب نداده‌اند. البته مانند همیشه اینگونه اقدامات به این حد محدود نمی‌شود و پیامی برای سایر رسانه‌های همسو است که هر یک به نوعی این خط را دنبال کنند. در این رابطه می‌توان به گزارش سایت جهان نیز که گفته می‌شود با علیرضا زاکانی در ارتباط است اشاره کرد که چند ساعت بعد از انتشار خبر فارس، خطاب به ظریف نوشت: «شاید اگر این رویکرد در مقابل کشوری کوچک و حقیر مانند امارات اتخاذ شود؛ روزهای بعد باید در رابطه با استان‌های سیستان، کردستان و آذربایجان، باید با کشورهایی نظیر ترکیه و آذربایجان و طالبان نیز وارد مذاکره شویم و آنها را راضی از میز مذاکره بدرقه کنیم!» بدیهی است که این پروژه رسانه‌ای خاص نیز با توضیحات سخنگوی وزارت خارجه خنثی شد اما این تلاش مذبوحانه واقعا چه جای دفاعی دارد؟ در شرایطی که طبقات و اقشار مختلف کشورمان به خاطر عملکرد همین محافظه‌کاران به اصطلاح اصولگرا از جهات گوناگون در مشکلات و سختی‌ها قرار دارند و دولت جدید با تمام تلاش، سعی در بهبود وضعیت دارد و وزارت خارجه هم در همین راستا برای بهبود روابط خارجی ایران تلاش می‌کند، این جریانات چطور می‌توانند این رفتار خود و حملاتی که به وزارت خارجه دولت منتخب می‌کنند را توجیه کنند؟

مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز پس از این جوسازی رسانه‌های تندرو توضیح داد: «آقای ظریف در پاسخ به سوالی در مورد سفر وزیر خارجه امارات و تاثیرات آن از جمله بر موضوع ابوموسی اینگونه پاسخ داده است که «سفر وزیر خارجه امارات به تهران آغاز خوبی برای تقویت روابط دوجانبه است. طبیعی است اختلافاتی در دیدگاه‌ها و استنباط‌های همسایگان وجود داشته باشد در این سفر در مورد مسائل مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو شد و به گفت‌وگوهای خود برای رفع همه سوءتفاهماتی که در میان دو کشور وجود دارد از جمله مساله ابوموسی ادامه می‌دهیم و ما با دوستان خود در امارات برای رفع این مشکل و سوءتفاهم گفت‌وگو می‌کنیم» و بر این اساس برخی مطالب منتشره از قول وزیر امور خارجه دقیق و کامل نیست.» همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در گفت‌وگویی کوتاه با مهر در این رابطه گفت: بنده دقیقا موضع معمول کشور را گفته‌ام که ما آماده گفت‌وگو با امارات برای رفع سوء تفاهمات پیرامون ابوموسی هستیم. با این حال درباره این نقل قول مبنی بر آمادگی ایران برای گفت‌وگو باید اشاره کرد که آمادگی برای گفت‌وگو موضع همیشگی ایران درخصوص جزیره ابوموسی بوده که البته با شرایط و مقدماتی از سوی وزارت امور خارجه به عنوان مرجع اصلی اعلام مواضع رسمی ایران در مقاطع مخلف مطرح شده است. به عنوان مثال در شهریور 87 حسن قشقاوی سخنگوی وقت وزارت خارجه درخصوص ادعاهای واهی امارات درباره ابوموسی گفته بود: هرگونه سوءتفاهم در مورد ترتیبات اجرایی در جزیره ابوموسی در چارچوب گفت‌وگوی دوجانبه بدون دخالت طرف‌های دیگر قابل رفع است. در اسفند 89 نیز رامین مهمانپرست گفته بود: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای گفت‌وگوی دوجانبه و مستقیم درباره سوءتفاهم ایجاد شده در مورد جزیره ابوموسی درخصوص ترتیبات اجرایی یادداشت تفاهم 1971 اعلام کرده است. این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان چند روز پیش به صراحت اعلام کرده بود که جزایر سه‌گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
8
2
در خبرگذاری عصر ایران که هم پیاله ی شماست هم خبر با همین تیتر «تهران آماده گفت‌وگو درباره یکی از این جزایر به نام ابوموسی است.» منتشر شد
http://www.asriran.com/fa/news/306724/%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این چه طرزه آدرس دادنه عمو؟!!!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
12
3
باز که توهم زدی تدبیر بی تدبیر خیلی .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آبو بریز هموجا برادر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
10
دکتر جلیلی می فرستادیم اونجا تا براشون .... بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوستون مهدی راست میگه کلاس فلسفه وسط مذاکرات کم داریم .....
جمشید
|
Germany
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
11
4
خوب وقتی منطق در مذاکرات برد برد باشد نتیجه اش همین میشود که بعضی ها گفته ان یعنی دوتا تنب را نگهداریم و ابوموسی را بدهیم تا بشود بردبرد!!!!
پاسخ ها
به دوست نچندان عزیز
| Iran (Islamic Republic of)
اخه تو چطور یک مطلب رو نخونده دربارش نظر میزاری ؟؟؟؟
"سخنگوی وزارت خارجه کشورمان چند روز پیش به صراحت اعلام کرده بود که جزایر سه‌گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است." این چند خط رو جا انداختی برادر!!!!!!! البته جای تعجب هم نیست که بعضی ها فقط انچه دلشان میخواهد و به نفعشان هست را می شنوند و اشاعه می فرمایند!!!!!!!
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
8
1
منکه هیچ تفاوتی بین آنچه خبرگزاری فارس منتشرکرده باگفته های سخنگونمبینم.تدبیرچرادنبال شرمیگردی وهرچیزی رامستمسک قرارمیدهی برای تشنج آفرینی.نکندخودتان بهمان چیزی گرفتارشده ایدکه همیشه رقبارابآن متهم میکردیدیعنی توهم توطئه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خدمت برادر کاظم و طرفداران: تشنج رو دار و دسته ی اصولگراهایی مثل زاکانی درست میکنند که شما تو هر جایی از این سایت ازشون حمایت میکنید. آقای کاظم چی بهت دادن که نشستی هی به به طرفداری از کسایی که هشت سال مملکت رو به "..."، توجه کن! به "..." کشیدند کامنت میذاری؟ دیدیم مدعیان حمایت از رهبری چطور حرف رهبرشون رو زیر پا گذاشتند و مدام کارشکنی میکنند. تعجبی هم نداره کسانی که توده مردم رو خار و خس میدونند باید هم اینطور رفتار کنند. تدبیر 24 هم اگر مطلبی مینوسه در جهت خنثی سازی جنجال های شما افراطی ها است که حتی تفاوت بین خبر فارس رو با گفته های وزیر هم نمیتونید تشخیص بدید.
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیزاولازاکانی کیه معرفیش کن که نمیشناسم دوم اینکه گفته ای چی بهت دادن رااجازه بده بخداواگذارکنم تادریوم الحساب معلوم شود.سوم بقول شمامدعیان کدام حرف رازیرپاگذاشته اندچراکلی گویی؟مصداقهابایدبیان شود.چهارم رهبرشون یارهبرمون؟!پنجم اگرحتی یکبارآن سخنرانیراگوش میکردیدمتوجه میشدیدکه روی صحبت بانخریب کننگان بودنه آن 11میلیون رای که هرنظرورایی داشته باشند محترم است وباآن25 میلیون خواهروبرادرونورچشم همدیگر.ششم گفته ایدتفاوت بین خبرفارس وگفته های وزیر...که من خانم سخنگوراگفتم نه وزیرواگرشماهم بعنوان یک فردبیطرف منصف ایندومطلب راکنارهم بکذاری فرق مفهومی درآن نمی یابی.وآخراینکه اعتراض داریدچراهی کامنت میگذارم.برای اینکه بعنوان یک مسلمان وقتی میبینم بی انصافی ازحدمیگذرد وظیفه خودمیدانم انصاف راترویج دهم.ایکاش بجای کلی گویی وتهمت زدن وپاسخ ندادن که خصلت بارزاصلاح طلبان دروغین وسردمدارانشان هست مصادیق راابیان میکردید.برایتان آرزوی سعادت وعاقبت بخیری دارم.راستی شمانظرت را58 دقیقه بعدازمن ارسال کرده ای آیادراین فاصله کوتاه تدبیرنظرمرامنتشرکرده بودوشماخواندیدیا...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاظم عزیز! مثل خودت جوابت رو میدم: اولا گفتم از دار و دسته زاکانی طرفداری میکنی. نمیشناسی یه سرچ بکن اونقدر ... گری میکنه تو مجلس تابلوهه! ثانیاً به قول شما رهبرمون. ثالثا اینکه چی به امثال شماها میرسه کافیه یه نگاهی به قبولیهای دکتری در دانشگاهها و هیئتهای علمیشون و استخدامیهای وزارتخانه ها و نحوه مصاحبه از متقاضیان بندازی تا متوجه بشی که وقتی آقایون سرکارند و با شعار عدالت بی عدالتی میکنند و غیرکارشناسان طرفدار خود رو بر سر کار میارند به قول یوم الحساب کی پاش گیره!
رابعا روی سخن احمدی نژاد با اون یازده میلیون بود. خودتون هم میدونید. با اینکه شاید برات جالب باشه بدونی خودمم اجبارا و بدلیل حمایت نتانیاهو از برخی مجبور شدم بهش رای بدم. خامسا مصداق زیر پا گذاشتن حرف رهبری شما و امثال سایت رجا هستید که پس از معلوم شدن مفاد توافق نامه مرتب جنجال میکنید و تهمت میزنید و جالب که مدعی مسلمانی هستید. با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه. این مملکت اصلاحات اساسی میخواد آقا. بدبین هم نباشید شما در سایت دولت محترم دکتر روحانی کامنت گذاشتید. اینجا رجا نیوز نیست. فقط لطفا وقتی حرفی میزنید جنبه جواب شنیدن داشته باشید.
یه نفر بین این دو نفر
| Iran (Islamic Republic of)
داداش تو زاکانی رو نمیشناسی چه طوری اینهمه تحلیل میکنی؟!!!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
10
1
بالاخره تدبیر 24 بی تدبیر این ره که تو و دوستات میرید آخرش همون میشه که ابوموسی رو میدید تا جزایر تنب رو نگه دارید بعد هم خیلی افتخار می کنید که یه چیزی به دست آوردید تدبیر بیدار شو
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا که علاوه برهدایای مذکوردربیانیه ژنو شیردال وچوگان راهم داده اند ؟!واگرکسی بگویدآذربایجان جنوبی دورازادب ونزاکت دیپلماسی وپرستیژبین المللی هست که جوابی درخوربدهیم.همشهریهای آقای خاتمی میگویند...شب درازه(نقطه چین ازخومه فکرنکنیدتدبیرسانسورکرده).
بیچاره ظریف
| Iran (Islamic Republic of)
اقا کاظم جان چرا نمی خواهید بپذیرید که در این مملکت همه ی امور مهم بی واسطه یا با واسطه تحت نظر .... انجام میشوند؟؟؟؟! اگر حتی روزی (که امیدوارم شخصا بچشم نبینم) قرار شد در مورد ابوموسی هم مذاکره ی مالکیت شود باز هم جز ..نطر ... نیست. والسلام
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of)
به امید و کاظم: آقا امید! امیدی به بازگشت نداشته باشید. شما فقط حرفید و حرف و حرف. و تو آقا کاظم! دهه ت گذشته مربی! دهه ت برای همیشه گذشته افراطی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یعنی شما میگی مقام معظم رهبری در طول تمام مذاکرات هسته ای و همچنین سایر مذاکرات فقط نظاره گر بوده؟؟؟اخوی مغزتو آب بکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
7
2
با سلام ،فکر نمی کنید وقت آن فرا رسیده است که اختلافات را کنار بگذاریم ، از منافع شخصی و حزبی دست برداریم و برای نجات ایران عزیز حرکتی کنیم ، ایا به این فکر کرده اید که مقام معظم رهبری واقعا تنهاست بیایید برای یک دوره 4 ساله هم که شده است این اختلافات را کنار بگذاریم وگرنه دوره آقای روحانی نیز تمام می شود و باز ما به خود نیامده ایم تا زمانی که مردم ایران بخود نیایند و خود را نسبت به کارهای خود مسئول ندانند وضعیت از این بدتر می شود چه روحانی چه دیگری. مهم این است در این شرایط همه پشت سری آقا قرار گیریم و یکصدا صحبت کنیم و اینقدر نگوئیم ما بهتریم و...
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
5
0
بیطر جان شما خودت زیاد ناراحت نکن ما امیدمون به خداست در طول تاریخ هیچ کشوری از موضع ضعف به اقتدار نرسیده رفیقت که از همین الان ابو موسی را بخشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
هه هه خندیدم
علی
|
Germany
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
5
0
ظریف جونتون چه بخواید یا نخواید گاف و داده دیگه چی و ماله میکشید اون ذات واقعی خودشو نشون داد مردم که مثل شما... نیستن،مردم میفهمن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بله مردم فهمیدن و این را در انتخابات ریاست جمهوری دیدیم
نظر شما: