واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

آماده‌باش کامل برای تامین گاز زمستان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در بخش سخت افزاری برای تأمین گاز طبیعی زمستان سال جاری گفت: سالانه چیزی حدود ۴ میلیارد دلار منابع لازم داریم تا بتوانیم خطوط انتقال و شبکه ها را ایمن و پایدار بکنیم.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، حمیدرضا عراقی اظهار داشت: از نظر عملیات شرکت ملی گاز، تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز کشور انجام شده، خطوط انتقال برای توزیع گاز در فصل زمستان آماده است و ایستگاههای تقویت فشار نیز در مدار بهره برداری قرار دارند.

وی افزود: از نظر سخت افزاری تمام تمهیدات لازم را برای اینکه بتوانیم گاز را به صورت مطمئن، مطلوب و مستمر برای مصرف کنندگان داشته باشیم، آماده کردیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به محدود شدن نیروگاههای کشور در استفاده از سوخت گاز گفت: نیروگاهها به سوی استفاده از سوخت دوم که سوخت میان تقطیر است می روند که این مسئله مطمئنا هزینه زیادی را به دولت و به خصوص به ملت تحمیل می کند اما چاره ای نداریم به خاطر اینکه گاز عسلویه به موقع نیامده و کمبود گاز داریم و ناچاریم گاز نیروگاهها را با سوخت میان تقطیر جایگزین کنیم.

عراقی با اشاره به اینکه کمبود گاز تنها منحصر به امسال نیست، تصریح کرد: از 28 سال پیش کمبود گاز داریم و هنوز هم کمبود گاز داریم چون مصرف نسبت به تولید سریع تر جلو می رود و همکارانمان در شرکت های گاز استانی و صنایع، مصرف را بالا می برند ولی تولید و خط انتقال به موازاتش توسعه نیافته است.

وی ادامه داد: برای اینکه سطح توسعه خطوط انتقال، پروژه های عسلویه و پالایشگاهها بالا بیاید و تولید بیشتری داشته باشیم احتیاج به سرمایه گذاری بسیار زیادی داریم که مجلس و دولت باید کمک کنند وگرنه در سالهای آینده هم بعید نیست این مشکل ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: سالانه چیزی حدود 4 میلیارد دلار منابع لازم داریم تا بتوانیم خطوط انتقال و شبکه ها را ایمن و پایدار بکنیم و ما به دنبال این هستیم که دولت و مجلس به این امر مهم توجه کنند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: