واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

نقش بانک صادرات در شبکه بانکی

رئيس کل بانک مرکزي گفت: شرايط سخت سالهاي اخير باعث نشد از روحيه کار و تلاش در بدنه اجرايي بانک صادرات ايران کاسته و ضعفي در عملکرد و صورتهاي مالي اين بانک ديده شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از پول‌ نیوز، دکتر سيف رئيس کل بانک مرکزي ج.ا.ا در گردهمايي مديران شبکه بانک صادرات ايران که با حضور مهندس پيشرو مديرعامل، اعضاي هيأت مديره، مديران امور، استان‌ها و رؤساي ادارات مرکزي اين بانک برگزار شد بر بسيج نيروها در راستاي خدمت رساني به مردم عزيز کشور تأکيد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان بانک مرکزی برای ایجاد ثبات اقتصادی منطقی در کشور گفت: بانک مرکزی به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و ایجاد تعادل در اقتصاد کشور است لذا در این شرایط حساس یک جهت‌گیری و برنامه‌ریزی اصولی داريم و با استفاده از ابزارهای نظام بانکی و سیاست‌های پولی به دنبال کنترل تورم از طریق کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال با مدیریت بازار ارز و حمایت از تولیدات داخلی هستیم.

وی افزود: باید بنیان‌های نظام بانکی تقویت شود و نمی‌توان با ظاهرسازی و غفلت از محتوا به موفقیت دست یافت باید بنیان‌ها را تقویت کنیم تا شاخص‌ها با وجود بنیانی قوی رشد کنند.

دکتر سیف با اشاره به اولویت‌های بانک مرکزی گفت: اولویت اول ما اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی است که نیاز به سرمایه در گردش برای افزایش ظرفیت تولید خود دارند. اولویت بعدی سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی نیمه تمام است که با تزریق نقدینگی می‌توان آن‌ها را به بهره‌برداری رساند و راه‌اندازی این واحدهای تولیدی اثرات ضد تورمی دارد. همچنین لازم است نرخ سود بانکی با



واقعیت جامعه و تورم موجود متناسب باشد و اعلام هر نرخ دستوری باعث ایجاد حرکت‌های غیراصولی در شبکه بانکی می‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات منشاء تحقق حماسه سياسي و زمينه‌ساز يک دولت خدمتگزار با محوريت تدبير، عقلانيت و اميد شد که نشانه‌هاي اوليه آن درگزارش‌هاي 100 روزه رئيس جمهور نمايان است.

دکتر سیف با اشاره به نسبت بالای مطالبات معوق در بانک‌ها گفت: باید به صورت حرفه‌ای با این معضل برخورد کرد و اين موضوع توسط خود بانک‌ها پیگیری می‌شود. در بانک‌ها لازم است با تدبیر و برنامه‌ریزی درست در کاهش این نسبت اقدام شود.

وی افزود: ما موظف به حفظ حقوق ذینفعان نظام بانکی هستیم و باید برای تقویت ساختارهای مالی متمرکز شویم و سوددهی بانک‌ها را افزایش دهیم. با وصول مطالبات بخش اعظمی از منابع و پتانسیل نهفته آزاد می‌شود و در شرایط فعلی باید یک برنامه مستمر و مدون برای کاهش مطالبات غیرجاری داشته باشیم و دارایی‌های غیربازده خود را به حداکثر بازدهی برسانیم.

وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک صادرات ايران گفت: این اقدام خوب و موفقی بوده و کفایت سرمایه بانک صادرات ايران را به 8 درصد ارتقا داده است. اقتصاد کشور در سال‌های اخیر بسیار بزرگ شده است ولی بانک‌ها در وضعیت سابق خود باقی مانده‌اند و نیاز به افزایش سرمایه دارند تا بتوانند به درستی در عرصه اقتصادی کشور و رفع نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی ایفای نقش کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ساختار و تشکیلات موجود در بانک‌ها گفت: لازم است ساختار بانک‌ها ارتقاء يابد تا در مواجهه با ریسک‌های متنوع کنونی، عملکرد مطلوبی داشته باشند. در حال حاضر بانکها ساختارهای سازمانی جدید و فرآیندهای نوآورانه‌ای در دستور کار قرار داده‌اند که لازم است با شتاب بيشتري دنبال شود. البته بانک صادرات ایران با توجه به دارابودن شبکه گسترده در خارج از کشور و ارتباط مستمر با بانک‌های بین‌المللی این توان را دارد که ضمن الگو گرفتن از این بانک‌ها، در ایجاد تحول در ساختار سازمانی پیشتاز شبکه بانکی شود.

رئيس کل بانک مرکزي در پايان گفت: با اشرافي که به فرهنگ سازماني بانک صادرات ايران دارم و با شناختي که از مديران و کارکنان اين بانک دارم، مطمئن هستم که نقش مؤثري در شبکه بانکي کشور خواهد داشت و در آينده شاهد موفقيت‌هاي روزافزون اين بانک در

عرصه داخلي و بين المللي خواهيم بود.

مهندس پيشرو، مدير عامل بانک صادرات ايران در اين گردهمايي، انتصاب دکتر سيف به سمت رئيس کل بانک مرکزي را منشأ موجي از اميد، اشتياق و شعف در مديران و کارکنان بانکي دانست و گفت: با حضور ايشان جو بلاتکليفي جاي خود را به اميد و احترام و تکريم داد و روابط بانک‌ها با بانک مرکزي در سايه تعاملات حرفه‌اي و اصولي تقويت شد.


مديرعامل بانک صادرات ايران همچنين بازگشت آقاي دانيالي از مديران با درايت و با سابقه صادراتي به جمع مديران بانک را کمک بزرگ و فرصت مغتنمي دانست و در ادامه با اشاره به افزايش سرمايه بانک گفت: با افزايش سرمايه اخير، بانک صادرات ايران به بزرگترين بانک خصوصي کشور تبديل شد که اين افزايش سرمايه کمک شاياني در اعطاي تسهيلات و قيمت سهام داشت و در حال حاضر سهام بانک صادرات يکي از جذاب ترين سهم‌ها در بورس است.

وي افزود: اين بانک داراي بزرگترين شبکه بانکي بين المللي است و با تحريم‌ها فشار سنگيني بر بانک تحميل شده است که با برداشته شدن تحريم و کاهش موانع شاهد سودآوري بيشتر بانک خواهيم بود و لذا کميته‌اي براي فعال‌کردن و احياي مجدد طراحي کرده‌ايم تا بتوانيم بيش از سنوات قبل نقش محوري داشته باشيم.

مديرعامل بانک صادرات ايران در پايان خاطرنشان کرد: افتخار مي‌کنيم که با کمک همکاران فرهيخته و دلسوز اين بانک کارنامه‌اي درخشان ارائه و بانک موفقي را به آيندگان تحويل دهيم تا در پيشگاه باريتعالي، مقام معظم رهبري، دولت و نظام مقدس جمهوري اسلامي، ملت عظيم الشأن ايران، مشتريان و ذينفعان بانک سربلند باشيم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
ایکاش آقای سیف صحبت نمیکردندکه هرچه میگویندموجب خسارت است.چه آنروزکه صحبت ازنفی کاهش دلارکردندچه امروزکه آنراتاییدمیکنند.هردونظرموجب آشفتگی بازار صادرات وخسارتهای جبران ناپذیر برتولیدکننگان خصوصاکشاورزان شده است.
نظر شما: