واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

انتقاد دانشیار دانشگاه ایلام

دانشیار دانشگاه ایلام گفت: متاسفانه حجم قابل ملاحظه‌ای از آب‌های ایلام هم به صورت سطحی هم به صورت زیرزمینی از استان خارج می‌شود که راه‌حل جلوگیری از آن ساختن سد است که با کندی پیش می‌رود.

به گزارش تدبیر24 دکتر «حاجی کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: آب یکی از عناصر اصلی هر کشور و حفاظت و حراست از کمیت و کیفیت آن از لوازم توسعه است اما متاسفانه حجم قابل ملاحظه‌ای از آب‌های ایلام هم به صورت سطحی هم به صورت زیرزمینی از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهمترین راه‌های مهار آب‌های سطحی احداث سدهای مخزنی و اجرای پروژه‌های پخش سیلاب و آبخوان‌ داری است تصریح کرد: سدهای متعددی بر روی رودخانه‌های مرزی استان در حال مطالعه و احداث است اما روند اجرایی این سدها کند و در برخی موارد بدون تکلیف، رها شده‌اند که می‌توان به "ساربن" و "جزمان" اشاره کرد.

دانشیار دانشگاه ایلام تصریح کرد: طولانی شد زمان اجرای سدها و عدم تکمیل و احداث سدها در زمان و موعد مقرر می‌تواند بر اقتصاد سد تاثیر گذاشته و حتی سد را از توجیه اقتصادی خارج کند بنابراین از مسئولان استان و همچنین متولیان کلان کشوری انتظار می‌رود در تخصیص به موقع بودجه‌ها جهت اجرای طرح‌ها همکاری بیشتری کنند.

کریمی با اشاره به وضعیت اقتصاد کنونی کشور و محدودیت بودجه‌ها پیشنهاد کرد: طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی با معیارهای مناسب و قابل قبول علمی، به طور متمرکز اجرا شوند و از اجرای همزمان کلیه طرح‌ها با یکدیگر اجتناب شود.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی ادامه داد: قطعاً به نتیجه رسیدن هر طرح در هر ناحیه از استان می‌تواند موجب شکوفایی وضعیت اشتغال و تولید به ویژه در آن ناحیه شود.

وی با بیان اینکه آب‌های زیرزمینی با تکنیک‌هایی که وجود دارد می‌تواند مورد بهره‌برداری بهینه قرارگیرند تصریح کرد: احداث سدهای زیرزمینی در محل‌هایی که آب‌ها به خارج از کشور تخلیه می‌شوند از اولویت‌ها است و حتی با برداشت آب در خروجی دشت‌ها و تزریق آنها در نواحی بالا دست دشت می‌توان از این آبها بهره برداری کرد.

کریمی تصریح کرد: مهار آب‌ها از نظر سیاسی هم می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد. همان‌گونه که کشور ایران به آب هیرمند نیاز دارد و در بسیاری از مواقع نیاز آب در این رودخانه جریان نمی‌یابد و برای آزادسازی آب باید امتیاز داد ما هم می‌توانیم با در اختیار داشتن آب به عنوان یک کالای استراتژیک امتیازات لازم بین‌المللی را کسب کنیم.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: