واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید:

اوباما به شدت با تصویب تحریم‌های جدید مخالف است

اوباما به شدت با تصویب تحریم‌های جدید مخالف است اگر ما در حال حاضر این تحریم‌ها را تصویب کنیم حتی آن طوری که گفته می‌شود فورا به اجرا گذاشته نشود، ایرانی‌ها و شرکای بین المللی ما این طور بر
اگر ما در حال حاضر این تحریم‌ها را تصویب کنیم حتی آن طوری که گفته می‌شود فورا به اجرا گذاشته نشود، ایرانی‌ها و شرکای بین المللی ما این طور برداشت خواهند کرد که ما با سوءنیت مذاکره کرده‌ایم.
 به گزارش تدبیر24  به نقل از بی بی سی، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، سه شنبه (۱۲ آذر) اعلام کرد که دولت آقای اوباما به شدت با تصویب تحریم‌های جدید مخالف است، حتی اگر این تحریم‌ها با تاخیر به اجرا درآید.
او گفت: «اگر ما در حال حاضر این تحریم‌ها را تصویب کنیم حتی آن طوری که گفته می‌شود فورا به اجرا گذاشته نشود، ایرانی‌ها و شرکای بین المللی ما این طور برداشت خواهند کرد که ما با سوءنیت مذاکره کرده‌ایم.»
جی کارنی افزود: «وضع تحریم جدید در مقطع فعلی حل و فصل مسالمت آمیز این مساله (مناقشه اتمی) را تضعیف خواهد کرد. این اقدام به ایران  فرصت خواهد داد که مفاد توافقنامه را به نفع خود تغییر بدهد.»
ایران و قدرت‌های بزرگ، دو هفته پیش، در پی مذاکراتی فشرده در ژنو سوئیس سرانجام به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند که بر اساس آن تلاش خواهند کرد که در ظرف شش ماهه آینده در مورد برنامه هسته‌ای ایران به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.
با این حال، گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه که از مفاد توافقنامه ژنو خشنود نیستند، گفته‌اند که قصد دارند به زودی طرحی تحریمی تازه‌ای را علیه ایران تدوین کنند.
"تحریم، بیمه مذاکرات"
سنای آمریکا هم اکنون در تعطیلات بسر می‌برد ولی سناتور‌ها از روز دوشنبه آینده به واشنگتن باز خواهند گشت.
سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفته است که تحریم‌های مورد نظر او اهرم فشار تازه‌ای برای دولت آمریکا در مذاکرات خواهد بود و موفقیت واشنگتن در مذاکرات را «بیمه خواهد کرد.»
در آستانه مذاکرات ژنو نیز بسیاری در سنای آمریکا قصد داشتند که برای تشدید تحریم‌های ایران گام بردارند اما رایزنی‌های فشرده باراک اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه او، مانع از این کار شد.
مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئیه سال میلادی جاری تحریم‌های ایران را تشدید کرده بود ولی تا زمانی که سنا یک طرح مشابه را تصویب نکند و به امضای باراک اوباما نرسد، طرح مذکور به قانون تبدیل نخواهد شد.
با وجود نگرانی‌ها در مورد تشدید تحریم‌ها از سوی کنگره، قرار است که مذاکرات کار‌شناسی ایران و گروه ۱+۵ هفته آینده در وین اتریش برگزار شود.
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که این گفتگو‌ها در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود و مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به عنوان ناظر در آن شرکت خواهند داشت.
منبع:توس پرس

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: