واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۰۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

نابودی گروهک‌های تروریستی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران سد بسیار بزرگ و قدرتمند در برابر گروهک‌های تروریستی ایجاد کرده است و با به کار بستن پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران می‌توانیم در یک دهه آینده شاهد نابودی گروهک‌های تروریستی باشیم.

تدبیر24»حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیشنهادهای انجام شده در خصوص انجام رایزنی‌های منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: آقای ظریف در مقاله اخیری که در فایننشال تایمز منتشر شد، پیشنهاداتی در خصوص منطقه را ارائه کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر خارجه ایران مبنی بر شبکه‌سازی امنیتی برای تقابل با گروه‌های تروریستی این پیشنهاد را  کاملا منطقی و معقول دانست.  

وی با بیان این‌که «ایران در 38 سال گذشته تجربه مهمی را در خصوص تقابل با جریان‌های تروریستی پیدا کرده است»، افزود: ایران نخستین کشوری است که بیشترین قربانیان تروریست را متحمل شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: متاسفانه 13 هزار شهید توسط گروه‌های تروریستی در ایران به شهادت رسیده‌اند و این نشان می‌دهد که ایران هزینه بسیار بالایی برای تقابل با گروهک‌های تروریستی پرداخت کرده است.

وی گفت:‌ ایران برای سرکوب داعش که جریانی تروریستی و تکفیری است صدها شهید تقدیم کرده و می‌تواند به عنوان محور مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه تلقی شود. همچنین کشور ما می‌تواند تجربه خود در حوزه مقابله با تروریسم را به کشورهای اروپایی و منطقه منتقل کند.

هانی‌زاده با بیان این‌که «ایران سد بسیار بزرگ و قدرتمند در برابر گروهک‌های تروریستی ایجاد کرده است»، افزود: کشور ما مانع از نفوذ تروریست‌ها از خاورمیانه به سمت آسیای میانه و شبه جزیره کره، همچنین به سمت چین و روسیه شده است.

وی ادامه داد: با وجود این‌که حدود 130 گروهک تروریستی در خاورمیانه فعال هستند به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی ایران مخصوصا در طول هفت سال گذشته که تجربه میدانی وسیعی در رابطه با مقابله با گروهک‌های تروریستی کسب کرده است، می‌تواند مرکزیتی برای جهان به عنوان مبارزه با تروریسم تلقی شود.

وی تاکید کرد: اگر پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان مورد توجه قرار گیرد، جهان در یک دهه آینده می‌تواند شاهد نابودی همه گروهک‌های تروریستی باشد بنابراین اگر کشورهای غربی به امنیت ملی خود اهمیت می‌دهند باید پیشنهاد وزیر خارجه ایران را جدی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: