واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

چگونگی طرح دعاوی ملکی در دادگاه ها

تدبیر24»مسکن و خرید ملک همواره جزء مهم ترین نیازهای انسان بوده است و انسان برای خرید ملک و زمین و اموال غیرمنقول این چنین نیازمند انجام مراودات حقوقی برای خرید و یا اجاره ملک مورد نظر است در این بین در حین انجام این مبادلات گاه مشکلاتی ایجاد می شود که باعث پایمال شدن حقوق یکی از طرفین می شود و افراد برای احقاق حقوق خود به مراجع قضایی مراجعه می کنند که این مراجعه خود شروع طرح دعوی است که از آن به دعاوی ملکی تعبیر می شود که در حوزه تخصص وکیل ملکی است. اصولاً هرگونه دعوی که مربوط به رابطه بین انسان و اموال غیرمنقول اوست را دعوی ملکی می گویند.

اموال غیرمنقول را در تقسیم بندی کلی به اراضی و املاک و اراضی را به اراضی خارج و داخل محدود شهری تقسیم می کنند و همچنین املاک را می توان به دو دسته املاک مسکونی و تجاری تقسیم کرد و اوج دعاوی ملکی در رابطه با همین تقسیم فوق مطرح است.

در زمینه دعاوی املاک طرح دعوی های مختلفی از جمله خلع ید، اخذ پایان کار، رفع تصرف عدوانی، الزام به تحویل مبیع، الزام به تنظیم سند رسمی، حق سرقفلی ، تخلیه ملک و... بوجود می آید.

برای پیگیری دعاوی ملکی داشتن یک وکیل خوب، متخصص و با تجربه موجب تسریع روند پرونده و کمک به پیروزی شما می شود.

دپارتمان املاک گروه وکلای ره جویان عدالت، از وکلای نامی و مجرب که هرکدام سابقه 2 تا 3 دهه وکالت در زمینه ملکی را دارا هستند تشکیل شده است.

تصرف عدوانی در ملک مشاعی:

زمانی که دو یا چند نفر مال غیرمنقولی را بدون مجوز قانونی و بدون رضایت مالک به تصرف درآورند دعوی تصرف عدوانیدر ملک مشاع پیش می آید. ارکان دعوی تصرف عدوانی سبق تصرف خواهان، لحوق تصرف خوانده و عدوانی بودن تصرف خوانده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: