واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

اعزام معلمان و مدیران برای “مبادلات فرهنگی”

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۱۱۰ مدرسه ایرانی در ۷۰ کشور از اعزام معلمان و مدیران برای “مبادلات فرهنگی” به خارج از کشور خبر داد.

تدبیر24»غلامرضا کریمی (قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه آیا قرار است؛ مقاصد یا کشورهای جدیدی برای اعزام معلمان به خارج از کشور مشخص شود، گفت: ما براساس نیازهایی که توسط سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف جهان، اعلام می‌شود، مدارسمان را شکل می‌دهیم و در این میان اگر طی ماه‌های آینده سفارتخانه جدیدی در کشوری ایجاد شده و تعدادی از  ایرانیان در آنجا اقامت پیدا کنند، نسبت به آن اقدام می‌کنیم. در حال حاضر مدارس ایرانی نه تنها در کشورهای آسیایی بلکه در کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز داریم.

وی افزود: طبیعی است که ما بر اساس نیازی که از طرف سفارتخانه اعلام می‌شود، می‌توانیم مدرسه جدیدی را تاسیس کنیم. در مقابل نیز اگر تعداد دانش آموزانِ مدرسه‌ای به شدت کاهش پیدا کند، احتمالا آن را حذف خواهیم کرد. هم اکنون ۱۱۰ مدرسه ایرانی در حدود ۷۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند.

کریمی درباره برنامه‌ها و رویکردهای جدید آموزش و پرورش در حوزه بین الملل، با اشاره به تعداد ۹۰۰ هزار معلمِ شاغل در آموزش و پرورش گفت: اعتقاد ما بر این است که با این میزان معلم، نظام آموزشی ما نیاز به تعاملات و ارتباطات گسترده بین المللی دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللیِ مرتبط با مسائل آموزشی، از جمله اولویت‌های ما در امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و بر همین اساس، در حال رایزنی با کشورهای مختلف هستیم، گفت: از طرفی نظام آموزشی ایران دارای ظرفیت‌های بالا و تجربه ای ۴۰ ساله است که باید دست آوردهای خود را به محیط بین المللی ارائه کند و از طرف دیگر از آنجا که حوزه آموزش از جمله  مسائلی است که کیفیتِ آن از تطبیق روندها، افزایش پیدا می‌کند، این نیاز وجود دارد که تعاملات ما با عرصه‌های بین المللی گسترش یابد.

کریمی ادامه داد: در این بین، اولویتِ اول ما، کشورهای همسایه، بعد از آن کشورهای اسلامی و سپس سایر کشورها است. روند کار نیز به این صورت است که ابتدا با کشورهای مختلف یادداشت‌های تفاهمی را در حوزه های فنی-حرفه ای، سنجش و آموزش، شیوه های جدید یادگیری، نحوه بهره گیری از تکنولوژیهای نوین خواهیم داشت.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل افزود: در ادامه نیز معلمان و مدیرانی را براین مبادلات فرهنگی به کشورهای مختلف اعزام خواهیم کرد تا در واقع یک دید، برداشت و تجربه جدیدی را کسب کرده و ان‌شالله بتوانیم کیفیت آموزش را از این طریق بیش از پیش ارتقا داده و آموزشی را به دانش آموزان ارائه کنیم که بتواند نیازهای واقعی آنها را در محیط زندگی و کار برطرف سازد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: