واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

جدایی دوباره کنکور آزاد

کنکور، به محل مناقشه بین سازمان سنجش و دانشگاه آزاد تبدیل شده است. دانشگاه آزاد اصرار دارد خودش کنکور برگزار کند، در مقابل سازمان سنجش اعلام کرده هنوز تصمیم قطعی در این‌باره گرفته نشده است ولی برگزاری کنکور جداگانه شدنی نیست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تبیان، دانشگاه آزاد اخیرا با صدور اطلاعیه‌ای از تصویب برگزاری چندین کنکور توسط دانشگاه آزاد در شورای سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، متن اطلاعیه را اینگونه منتشر کرده است:

بدینوسیله به اطلاع می رساند در اولین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، خوشبختانه خواسته دانشگاه آزاد اسلامی که برگزاری چندین آزمون در سال جهت کاهش نگرانی داوطلبان و خانواده آنان بود. به تصویب رسید و شورای مذکور کمیته تخصصی مرکب از رئیس آزمون دانشگاه آزاد، رئیس سنجش وزارت آموزش و پرورش به ریاست سازمان سنجش را جهت بررسی و عملیاتی کردن آن تشکیل داده است.

یادآور می شود، دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آزمون های جداگانه خود را همچون گذشته برگزار خواهد کرد.

کنکور آزاد جدا نمی‌شود یا می شود؟

این اطلاعیه در حالی صادر شده که رئیس سازمان سنجش هفته گذشته و پس از برگزاری نشست شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرد: ۴تصمیم مهم در این‌باره گرفته شده است و آنچه مشخص است اینکه دانشگاه آزاد آزمون جداگانه‌ای برگزار نمی‌کند. ابراهیم خدایی گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزاری متعدد آزمون‌ها را پذیرفت ولی چون در قانون، مسئولیت سنجش با سازمان سنجش است و چنانچه آزمون سراسری بیش از یک‌بار در سال برگزار شود باید مسئولیت اجرای آن با سازمان سنجش باشد، کارگروهی در این زمینه تصمیم می‌گیرد.وی افزود: این کارگروه درباره امکان برگزاری یک یا چند کنکور در سال بررسی‌هایی را انجام و نتیجه آن را به شورا ارائه می‌دهد و در نهایت شورا در این‌باره تصمیم قطعی می‌گیرد.

خدایی درباره رشته‌های پذیرش دانشجو که براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود گفت: ۷۰درصد رشته‌ها با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند که این امر در دانشگاه آزاد بیش از ۹۳درصد رشته‌هاست. امسال کنکور دانشگاه‌های آزاد و سراسری تجمیع شد و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد نیز براساس کنکور بود که سازمان سنجش برگزار کرد. مسئولان جدید دانشگاه آزاد می‌گویند تجمیع کنکور این دانشگاه با دانشگاه‌های دولتی آزمایشی بوده است و آنها اکنون می‌خواهند کنکور دانشگاه آزاد را خودشان برگزار کنند.

تجمیع کنکور دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی موافقان و مخالفانی دارد، موافقان معتقدند که تجمیع موجب کم شدن اضطراب داوطلبان، آسان شدن مدیریت کنکور، کاهش هزینه‌ها، کاهش سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری و روبه‌رو شدن داوطلبان با یک مدل سۆال می‌شود. مخالفان نیز می‌گویند که تجمیع به ضرر داوطلبان است و اگر داوطلبی به هر دلیلی نتواند در کنکور سراسری موفق باشد دیگر فرصتی برای جبران ندارد و باید تا کنکور سال آینده صبر کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: