واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
صادقی عنوان کرد:

همه بودجه را به آموزش و پرورش دادند

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه اهداف برنامه ششم در حوزه آموزش عالی با لایحه ۹۷ محقق نمی‌شود، اعتبارات آن را "نگران‌کننده" خواند.
تدبیر24»محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با بیان اینکه در حوزه آموزش عالی دولت اعتبار مناسبی را در لایحه بودجه 97 برای دانشگاه‌‎ها و امور پژوهشی در نظر نگرفته است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بودجه آموزش عالی نیز از طریق انتشار اوراق پیش بینی شده که در سالیان گذشته اینچنین نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این ردیف یک درصد اعتبار بانک‌ها و شرکت‌های سودده که قرار بود 50 درصد آن به آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر آن به آموزش عالی اختصاص یابد فقط به آموزش و پرورش اختصاص یافت و این درحالیست که دو مقطع آموزش عالی و آموزش و پرورش به هم پیوسته هستند و نباید بین این دو شکاف ایجاد کرد.

صادقی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 97 برای آموزش عالی 1500 میلیارد تومان و برای آموزش و پرورش نیز 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با تصمیم کمیسیون تلفیق کل این رقم یعنی سه هزار میلیارد تومان تنها برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه این تصمیم کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس اصلاح شود، اضافه کرد: نگاهی که به حوزه پژوهش در دولت و کمیسیون تلفیق وجود داشت به هیچ وجه با آنچه که در برنامه ششم توسعه وجود دارد، همخوانی ندارد لذا ضرورت دارد برای تغییر این نگاه و رشد اعتبارات حوزه پژوهش، نمایندگان در بخش هزینه‌ای توجهی جدی به آموزش عالی داشته باشند.

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس بودجه آموزش عالی و حوزه پژوهش را نگران‌کننده دانست و گفت: لازم است در صحن علنی توجه ویژه‌ای به اصلاح بودجه آموزش عالی شود.
برچسب ها: تدبیر24 صادقی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: