واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۰۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

دریافت سهم آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر عزم جدی تمامی دولت نباشد بودجه‌ مصوب برای آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ وصول نخواهد شد.
تدبیر24»فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بخش قابل‌ملاحظه‌ای از بودجه‌ مصوب برای وزارتخانه آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، گفت: اگرچه از این دست بودجه‌های کاغذی در وزارتخانه‌های دیگر هم کم نیست چراکه بسیاری از ارقام بودجه سالانه محقق نمی‌شوند اما باید دلایل عدم وصول این بودجه‌ها در آموزش و پرورش را ضعف و ناتوانی این وزارتخانه در بالفعل کردن فرصت قانونی ایجاد شده دانست.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که آموزش و پرورش جزوی از بدنه دولت است اگر عزمی جدی در این وزارتخانه، سازمان برنامه و بودجه، بدنه بازرسی دولت و هیات دولت باشد به‌یقین می‌توان ارقام تصویب شده را -که عنوان درآمدهای صرفا کاغذی گرفته‌اند- وصول کرد.

وی که معتقد است راهکارهای خوبی برای حل مشکلات آموزش و پرورش در قانون دیده شده است، افزود: اگر عزم جدی تمامی دولت نباشد این بودجه‌ها عینی نخواهند شد، مجلس نیز باید جایگاه نظارتی خود را قوی‌تر کند به‌عنوان مثال باید اسامی شرکت‌های سوددهی که در مقابل آموزش و پرورش مسئول هستند از طریق سازمان مالیاتی دریافت و بر عملکرد آن‌ها نظارت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه کمک‌های خوبی به آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 شده است، گفت: برای دستیابی به این سودها باید ابتدا دستگاه‌های سودده را احصاء کرده و سپس طبق نظارتی سازمان‌دهی شده به دنبال دریافت سهم آموزش و پرورش بود، در غیر این صورت این وزارتخانه در سال آتی نیز با مشکلات شدید بودجه‌ای مواجه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: