واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

مکمل فعالیت‌های آموزشی

استاد مشاور انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی در رابطه با نقش و جایگاه انجمن‌های علمی در دانشگاه، گفت: این انجمن‌ها با تقویت استعدادهای علمی، مدیریتی، فرهنگی و نیز انگیرش و نشاط علمی، مکمل مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی دانشگاه هستند.

تدبیر24»حامد داوری اردکانی در گفت­‌و­گو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب که دانشگاه علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی خود، وظیفه دارد افرادی مسؤولیت‌پذیر تربیت کند که بتوانند نقششان در رشد و پیشرفت جامعه را به بهترین نحو ایفاء کنند، خاطرنشان کرد: طبیعتاً انجمن­‌های علمی با ایجاد نشاط علمی در دانشگاه و تقویت مهارت­‌های اجتماعی افراد، نقش انکارناپذیری در این زمینه دارند.

وی برخی مزایای فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی را یادگیری بهتر کار گروهی، تقویت مسؤولیت‌پذیری و روابط اجتماعی افراد دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که به طور میانگین، دانشجویان فعال در انجمن­‌های علمی نسبت به سایر دانشجویان آینده شغلی موفق‌تری دارند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در حال حاضر 63 انجمن علمی دانشجویی زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی مشغول فعالیت هستند که خوشبختانه طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و در جشنواره‌­های ملی نیز مقام­‌های ارزنده‌­ای کسب کرده‌­اند.

داوری اردکانی افزود: انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی در جشنواره ملی حرکت امسال در حوزه فضای مجازی به عنوان انجمن برگزیده انتخاب شده و در بخش انجمن علمی برتر، شایسته تقدیر شناخته شده است.

وی این موفقیت را مرهون تلاش خود دانشجویان و مسوولیت‌پذیری آن­ها دانست و ضمن تأکید بر انگیزه و خلوص نیت این دانشجویان، ادامه داد: انگیزه، تلاش و مسؤولیت‌پذیری آن­ها علی‌رغم سن کم‌شان مثال‌زدنی بوده و می‌تواند الگویی مناسب برای سایرین باشد.

استاد مشاور انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی برخی فعالیت‌های انجمن علمی مهندسی صنایع را برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی کاربردی مهندسی صنایع، آموزش نرم‌­افزارهای تخصصی و برگزاری بازدیدهای دانشجویی از شرکت‌ها و کارخانه‌های موفق فعال در استان البرز دانست و تأکید کرد: این فعالیت‌ها با هدف تقویت قابلیت‌ها و مهارت‌های کاربردی دانشجویان انجام می‌شود و ضمن اعطای دید مناسب به دانشجویان نسبت به بازار کار، می‌تواند نقش موثری در آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و موفقیت شغلی آینده آن­ها داشته باشد.

داوری اردکانی اضافه کرد: خوشبختانه حضور و مشارکت سایر دانشجویان در این برنامه‌ها قابل توجه است که این استقبال و مشارکت فعال، نشان‌دهنده اثربخشی و کاربردی بودن این فعالیت‌هاست.

وی، یکی از فعالیت‌های مهم دیگر انجمن علمی مهندسی صنایع را انتشار نشریه "صفیر" عنوان کرد و گفت: این نشریه دریچه خوبی برای آشنایی دانشجویان با مطالب کاربردی و روزآمد در حوزه مهندسی صنایع است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، خاطرنشان کرد: انجمن علمی مهندسی صنایع در زمینه فعالیت‌های پژوهشی مانند ترجمه و تألیف کتاب نیز فعالیت‌هایی داشته‌ است.

داوری اردکانی ضمن اشاره به مشارکت فعال اعضای این انجمن در برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع، اظهار کرد: انجمن علمی مهندسی صنایع در برگزاری سمینارهای کاربردی با مشارکت افراد مطرح بین‌المللی نیز از تجربه خوبی برخوردار است.

وی در سخنانی عدم اعتماد صنعت به دانشگاه را یکی از مشکلات مهم کشور عنوان کرد و تصریح کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد که مهم­ترین آن­ها عدم اعتقاد بخش مهمی از بدنه صنایع کشور به اهمیت و جایگاه علم است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی نقش قوانین و آیین‌نامه‌های نظام آموزش عالی کشور و اسناد بالادستی موجود را نیز در این زمینه موثر دانست و توضیح داد: وزارت علوم و صنایع به دنبال اصلاح این روند هستند، اما طبیعتاً اصلاح کامل این موضوع، فرآیندی زمان‌بر و نیازمند عزم جدی صنعت و تلاش دانشگاه در این زمینه است.

داوری اردکانی در پایان ضمن برشمردن انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان یکی از دریچه‌­های موثر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: این ارتباط روز به روز تقویت شده، صنعت و دانشگاه نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند و به پیشرفت کشور و رشد و بالندگی آن کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: