واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۰۳۶۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

امیر تتلو رو دوست دارم

خود ما یکی از هواداران سرسخت این خواننده هستیم. حالا می‌خواهد توی زیرزمین بخواند یا روی پشت بام. وقتی حرف دل ما را می‌زند چرا گوش ندهیم؟

تدبیر24: سه شنبه روز بدی بود. آن هم برای طرفداران موسیقی. دستگیری امیر تتلو جامعه را در بهت و حیرت فرو برد تا جایی که حسین زمان، خواننده موسیقی پاپ کشور، در واکنش به دستگیری او دست به قلم شد؛ « در خبر‌ها شنیده شد که امیر حسین مقصود لو معروف به امیر تتلو از خوانندگان موسیقی رپ بازداشت شد. امیر تتلو هر که هست و آثارش هر چه هست توانسته تنها در فضای فیس بوک بیش از پانصد هزار هوادار داشته باشد ، رقمی‌که بسیار قابل تامل است.» آقای زمان درست می‌گوید. خود ما یکی از هواداران سرسخت این خواننده هستیم. حالا می‌خواهد توی زیرزمین بخواند یا روی پشت بام. وقتی حرف دل ما را می‌زند چرا گوش ندهیم؟ روزهایی که در اوج غم بودیم صدای او ما را آرام می‌کرد که می‌گفت:«آق نادر بریم؟ خیلی نوکرم. می‌دونین چرا این آهنگ رو خوندم؟ چون دوست داشتم». همین صداقتش کافی بود تا عاشقش شویم. حالا زیاد هم فرقی نداشت او بخواند یا استاد احسان پایه یا اصلا سعید کرمانی. شما چه می‌دانید ما با آهنگ « تو خیابون آدامس می‌جویی، دنبال آمبولانس می‌دویی» استاد کرمانی چه لذت‌ها که نبردیم. حتما باید افتخاری گوش کنیم؟ ما می‌خواهیم بدانیم واقعا مشکل جوانان ما امیر تتلوئه؟ گیرم که تتلو را می‌گیرید، گیرم که تتلو را می‌برید، گیرم که تتلو را می‌خورید! با رویش حنجره‌های جوان چه می‌کنید؟ البته در همین لحظات که این متن را می‌نوشتیم به ما خبر دادند استاد مقصودلو آزاد شدند تا باز هم به موسیقی کشور خدمت کنند. به همین مناسبت چند نمونه از کارهای استاد تتلو را با هم مرور می‌کنیم تا ببینید آن عزیز چقدر به فکر فرهنگ و موسیقی کشور بود.
«دلم حرفاشو بهت گفت توام یه چیزی بگو، بگو نمی‌تونه هیچی به زور، جدا کنه دیگه تو رو ازم دور، جون هر کی دوست داری یه چیزی بگو». استاد تتلو اینجا تواضع را به همه نشان داده. او با اینکه می‌توانسته با توجه به هیکل عضلانی‌اش از دوستش حرف بکشد، با آرامش و در عین تواضع از دوستش (که یحتمل پسر هم هست) خواسته که لااقل یک کلمه با او حرف بزند و درد دل کند و خودش را خالی کند.
«کاش می‌فهمیدی که از این تریپا نداریم، که بری بره خودتو خبری ندی، نگرانتم من از قدیم، کم با هم قدم زدیم، کم با هم قول دادیم بریم جلو و عقب نریم». در این شعر استاد تتلو تاکید زیادی روی وفای به عهد دارد و می‌خواهد اعتماد را در جامعه زنده کند. هرچند با کارهایی که رئیس دولت قبلی انجام داده کمی‌راه استاد سخت به نظر می‌رسد.
« خونه خوبه خونه مامانم اُمیده، خونه خوبه بوی مامانمو میده، این ضرب‌المثل نابرده رنج گنج نمیدونم چی چی رو کی گفته؟ باید دستشو بوسید، خیلی جاها شدیم خسته و کوچیک، تو یه فضای بسته و موزیک.» ابتدا جا دارد از استاد به علت حفظ شئونات و اینکه اسم مادرش را اعلام نکرده و بنا به مصلحت گفته «مامانم امیده» تشکر کنیم. بعد می‌رسیم به آنجا که در حفظ ضرب المثل‌های قدیم ایرانی تلاش به خرج داده. واقعا باید این‌بار جای روحانی بگوییم: تتلو مچکریم.
آهنگ پرمغز از استاد زیاد است و جا تنگ. پس با همین چند مثال قبول کنید بودن انسان‌هایی مانند امیر تتلو در جامعه نیاز است.

منبع:قانون 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
2
3
ببخشید ؟ حالتون خوبه؟ استاد تتلو بابا ما هم تتلو میشناسیم
bjg
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
1
2
- به زور نمی توان فرهنگ را به خورد مردم داد. اگرچه ممکنه من و امثال من از متن ترانه های تتلو بدمون بیاد، ولی چه چیزی های جذاب و فرهنگی و به اصطلاح بالنده تحویل جوونها دادیم؟!!! واقعیت چیزیست که ما آنرا نمی پسندیم، اما این حاصل رفتار و عملکرد خود ماست!!!!!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
3
موافق جمله آخرتم که جامعه به تتلونیازداره، آخه مسجد هم دستشویی داره..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
1
1
استاد کیه بابا این یارو همش میگه من ترکم من ترکم یعنی که چی ! اگه اوردن هر کلمه ای تو شعر به صرف وصل کردن و موزون کردن قافیه ها شعره که بز و گوساله ام شاعرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
2
تتلو یکی از بزرگان در موسیقی است و من عاشقش هستم
نظر شما: