واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان

با موضوع کم‌آبی اصفهان احساسی برخورد نشود

رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید برای رفع مشکل آب نه تنها در استان اصفهان بلکه با مشکل کم آبی در استان یزد و حتی شیراز با نگاه ملی برخورد شود
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، منطقه اصفهان، ابوالفضل قربانی امروز، شنبه، 16 آذر در جلسه علنی شورای شهر با بیان این‌که باید در مسایل و مشکلاتی که در هر نقطه از کشور ایجاد می‌شود با نگاه ملی در جهت رفع مشکل اقدام کنیم، اظهار کرد: همان‌طور که در زمان وقوع زلزله در یک نقطه از کشور نباید رفع مشکل به خود استان واگذار شود، در برخورد با خشکسالی نیز نگاه‌ها باید ملی و نه منطقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را مهاجران تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: شهر اصفهان پذیرای مهاجرانی از استان‌های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری به دلیل کمبود امکانات در استان مبدا است و در حالی که خود این استان در حال حاضر با مشکل کم آبی مواجه شده است.

قربانی با اشاره به این‌که یک زندگی سالم نیازمند آب سالم است، ادامه داد: برای تامین آب سالم باید سریعا اقدام شود و با مشکل کم آبی استان نباید احساسی برخورد شود.

قربانی صنایع را عامل توسعه شهری اصفهان عنوان کرد و افزود: صنایع نقش مهمی در توسعه درآمدهای شهری دارند بنابراین لازم است ایجاد بخشی از زیر ساخت‌های شهر اصفهان را به صنایع واگذار شود.

وی به درآمد حاصل از ماده 100 اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که درآمد حاصل از ماده 100 حاصل از تخلفات است باید در ردیف بودجه و در پایین‌ترین جایگاه قرار گیرد زیرا تکیه بر این درآمدها شهر را با مشکل رو به رو می‌کند، برای مثال، جریمه‌ای به جای احداث پارکینگ از برخی اماکن تجاری اخذ می‌شود که موجب افزایش ترافیک شهر شده است.

نظارت دقیقی بر احداث ساختمان‌ها انجام شود

هم‌چنین رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است برای جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در صنعت ساخت و ساز، اعمال نظارت دقیقی بر شکل‌گیری ساختمان‌ها داشته باشیم.

عبدالرسول جان نثاری با بیان این‌که ایران بر روی کمربند زلزله قرار گرفته است، اظهار کرد: به طور کلی تمام شهرهای ایران درگیر مشکلات زلزله هستند که خوشبختانه شهر اصفهان در موقعیت زلزله خیزی متوسط قرار گرفته است. در کشورهای توسعه یافته زلزله‌هایی با شدت زیاد اتفاق می‌افتد اما تلفات انسانی در این کشورها فقط چندین نفر است اما متاسفانه زمانی که زلزله‌ای با همان شدت در ایران رخ می‌دهد چند هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای کاهش تلفات ناشی از زلزله باید به موضوع مدیریت بحران و پدافند توجه ویژه شود، لازم است اقدامات پیشگیرانه در طراحی شهری و ساختمان‌ها را انجام دهیم تا تلفات احتمالی ناشی از زلزله را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: در برخی موارد سازندگان مسکن برای تزیینات و پوشش ساختمان اهمیت ویژه‌ای قائل هستند اما اسکلت ساختمان و سازه آن از اهمیت کمتری برخوردار بوده که لازم است این مورد را فرهنگ سازی کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ارگان‌هایی مانند نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها و استانداری باید با جدیت ارتقا کیفیت ساخت و سازه‌ها را دنبال کنند.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: