واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

قدمت 7 هزار ساله اولین سند رسمی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، با اشاره به این‌که یزد در حوزه نساجی و پارچه پیشینه خیلی خوبی دارد، گفت: قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد حدود هفت هزار سال است.
تدبیر24»«محمود دهقان هراتی» در آیین افتتاحیه رویداد ملی مد یزد، با بیان این‌ که یزد‌ شهری است که در حوزه نساجی و پارچه قدمت و پیشینه خیلی خوبی دارد، اظهار کرد: این شهر در دوره ساسانی مرکز اصلی تولید پارچه و پوشاک ایران بوده است.

وی با اشاره به این‌که یزد در صنعت مد و پوشاک از نظر تاریخی قدمت زیادی ندارد، تصریح کرد: اما تاریخ باستانی ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پوشاک بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، قدمت اولین سند رسمی پوشاک یزد را حدود هفت هزار سال بیان کرد و گفت: فرهنگ و هنر ایرانی با پوشاک و طراحی لباس و عرضه آن به بهترین شکل عجین بوده است.

دهقانی هراتی در ادامه با بیان این‌که حوزه مد و لباس بسیار غنی از حوزه فرهنگی ایران است، افزود: در تاریخ نساجی کشور، یزد با داشتن نقش‌بندان یزدی و فن نقش‌بندی جایگاه ویژه‌ای دارد که تبلور آن بیشتر در حوزه دارایی بافی است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که اکنون حدود سه دانشگاه در یزد، رشته طراحی پارچه و لباس دارند، خاطرنشان کرد: در سال 78 اولین دانشکده رشته طراحی لباس در یزد افتتاح شد که شاید اکنون جزء دومین مراکز آموزش طراحی پارچه و لباس ایران باشد.

وی در پایان با بیان این‌که ضروری است از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم، گفت: امیدواریم هر روز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پارچه و لباس باشیم.

‌لزوم ارتقاء کیفی شاکله‌های ایرانی اسلامی در طراحی لباس

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران نیز با اشاره به ضرورت اشائه فرهنگ ایرانی اسلامی در بحث مد و لباس، گفت: ارتقای سطح کمی و کیفی شاکله‌های بومی و ایرانی اسلامی در طراحی لباس و مد ضروری است.

به گزارش ایسنا-‌ «پوریا درخشانی» نیز در این آیین با بیان این‌که پنج بخش اصلی برای این رویداد فرهنگی هنری تعریف شده است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه، مکنا، سمینارها، نشست‌های آزاد، تبیین گروه‌های گردشگری و آموزشی، عناوین بخش‌های تعریف شده برای این رویداد ملی در استان یزد است.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد را ارتقای سطح کمی و کیفی شاکله‌های بومی و ایرانی اسلامی است.

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران در ادامه گفت: شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی و هنری تلاش کردند تا اصالت فرهنگی و هویت شاکله‌های بومی خود را حفظ و همسو با بازار ارایه جدیدی داشته باشند .

درخشانی خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که دبیرخانه مد و لباس کشور تنها نهاد تعیین کننده برای تأیید صلاحیت مد حرفه‌ای و علمی است، ‌سعی شده در رویداد ملی مد یزد تمام اهداف مدنظر دبیرخانه ر در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول اشائه هرچه بیشتر ظرفیت هنرمندان و طراحان داخلی در حوزه مد و لباس را از جمله مهمترین اهداف این رویداد ملی در استان دانست و بیان کرد: استان یزد از جمله استان‌های شاخص کشور در حوزه نساجی است و باید سعی شود بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این هفته بدعتی باشد برای این‌که تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر افراد بتوانند برنامه‌های زیادی را اجرا و از خروجی آن استفاده کنند .

برچسب ها: تدبیر24 سند رسمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: