واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

پلیس 207 موتور را توقیف کرد

رییس پلیس راهور با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف تا پایان سال با جدیت اداپایتخت مه خواهد داشت، گفت: در روز اول اجرای طرح، 207 موتورسیکلت متخلف توقیف شدند
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در تشریح جزئیات طرح ساماندهی و تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف پایتخت که از صبح شنبه آغاز شده است، گفت: این طرح جدید در دو بخش ساماندهی موتورسیکلت سواران و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف اجرا می شود.

وی در تشریح طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران متخلف به برگزاری 30 کلاس آموزشی و بکارگیری 150 کارشناس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: در این طرح جدید، موتورسیکلت سوارانی که تخلف غیرحادثه ساز داشته باشند، بعد از توقف موتور، آنها به کلاس های آموزشی معرفی و ملزم به گذراندن کلاس یک ساعته در این زمینه می شوند.

به گفته رحیمی روز گذشته 3000 موتورسیکلت سوار برای گذراندن کلاس های آموزش یک ساعته به مراکز آموزشی پلیس معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح به دلیل برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، برخورد با موتورسوارانی که سرنشین اضافه دارند نیز در دستورکار قرار دارد، گفت: در مجموع روز گذشته 3500 موتورسیکلت سواری که دارای سرنشین اضافه بودند، متوقف و سرنشینان اضافه آنها پیاده شدند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مجاز به مسیر خود ادامه دادند همچنین راکبان ان موتورسیکلت ها نیز پس از اعمال قانون در صورت داشتن کلاه ایمنی و کامل بودن مدارک ادامه مسیر دادند.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد جدی خواهد داشت، افزود: پلیس با موتورسیکلت سواران متخلفی که تخلفات ده گانه حادثه ساز را انجام دهند، برخورد جدی خواهد کرد که در این راستا در روز گذشته 207 دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

وی در تشریح تخلفات حادثه ساز موتورسوران که منجر به توقیف می شود گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در خطوط ویژه و BRT، حرکت در خلاف جهت مسیر، حرکت در پیاده رو، حمل بار غیرمجاز، دودزا بودن، موتورسیکلت فاقد پلاک، اگزوز پرصدا و ... از موارد تخلفات حادثه ساز تعیین شده است.

رحیمی با بیان اینکه تمرکز اصلی پلیس، ساماندهی و توجه به سلامت و ایمنی موتورسیکلت سواران است، گفت: همچنین روز گذشته جلسه ای با مسئولان پیک بادپا گذاشته شده است که مقرر شد 3500 نفر از موتورسواران این پایانه حمل و نقلی برای آموزش به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اهمیت برقراری این کلاس ها گفت: در هفت ماهه امسال شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات فوتی موتورسواران بوده ایم. همچنین میزان تصادفات جرحی موتورسیکلت سواران در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 27 درصدی را نشان می دهد و به نظر می رسد تصادفات موتورسیکلت سواران به سمت تصادفات خسارتی سوق داده شده است.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف تا پایان سال با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: فرهنگسازی موتورسیکلت سواران در دستورکار قرار دارد اما پلیس برای آن دسته از موتورسیکلت سواران متخلفی که تکرار تخلف داشته باشند نیز اقدام به راه اندازی بانک اطلاعاتی کرده است که در این بانک اطلاعاتی موتورسیکلت، فرد و تخلف آن ثبت خواهد شد و در صورت تکرار، برخورد جدی تری با این فرد انجام می گیرد.

رحیمی با بیان اینکه موتور افرادی که تخلف حادثه ساز داشته باشند، از یک هفته تا یک ماه متوقف می شود، گفت: پلیس به هیچ عنوان از تخلفات حادثه ساز متخلفان نمی گذرد.

وی در پاسخ به برخی اعتراضات موتورسیکلت سواران گفت: این طرح بنا به خواست مردم و مسئولان اجرا شده است و هدف اصلی آن حفظ جان موتورسیکلت سواران است.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه یک عده از موتورسیکلت سواران اصرار بر تخلف دارند گفت: هنگامی که موتورسیکلت از پیاده رو حرکت کرده و جان عابر پیاده را به خطر می اندازد، ما نباید اقدامی انجام دهیم؟

وی با بیان اینکه این طرح با جدیت تا پایان سال ادامه پیدا می کند گفت: این طرح تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد تا بخش زیادی از موتورسیکلت سوارها با اقدامات فرهنگی و گاها برخورد سلبی ساماندهی شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: