واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

پذیرش 400هزار دانشجوی بدون آزمون

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش کدرشته محل های تحصیلی که در سال 93 به صورت بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی داوطلبان، دانشجو می پذیرند را 400 هزار نفر اعلام کرد.
به گزارش تدبیر24 حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، 70 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها در آزمون سراسری سال 93 به رشته های بدون آزمون اختصاص یافته و از طریق بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنکور سال 93 که ثبت نام آن از روز گذشته، 16 آذرماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده است، پذیرش دانشجو در هشت هزار کدرشته محل مربوط به دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و برخی رشته های دوره های بین الملل دانشگاه ها فقط براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که متقاضی گزینش در رشته های بدون آزمون هستند لازم است در مهلت تعیین شده( 16 تا 23 آذرماه 92) به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام آزمون سراسری سال 93 را تکمیل کنند.

به گفته وی، هرچند نتیجه آزمون سراسری داوطلبان در گزینش آنها برای رشته های بدون آزمون، تاثیری ندارد اما این داوطلبان باید در آزمون ثبت نام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش تاکید کرد: فهرست نهایی رشته های بدون آزمون و ظرفیت های هریک از این رشته ها در مردادماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش اعلام می شود و پذیرفته شدگان این رشته ها نیز از ترم مهر 93 در کلاس درس حاضر خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: