واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
در مراسم جشن نوروزی فرهیختگان، دانشگاهیان و متخصصین ایرانی مقیم هلند مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت متخصصین خارج از کشور برای ارتقای زیرساخت‌های کشور

به همت رایزنی علمی و فن‌آوری ایران در اروپا و همکاری بنیاد فرهیختگان و نخبگان ایران و اروپا، جشن باشکوه نوروزی با شرکت صدها تن از نخبگان و فرهیختگان ایرانی مقیم هلند، روز گذشته ۴ فروردین ماه در شهر لاهه برگزار گردید.
تدبیر24»در این مراسم دکتر قادر قربانی اصل، رایزن علمی و فن‌آوری ایران در اروپا ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه شبکه‌ها و هسته‌های علمی،  چگونگی شکل‌گیری، تاسیس و گسترش بنیاد فرهیختگان و نخبگان ایران و اروپا را به عنوان گسترده‌ترین شبکه متخصصین ایرانی مقیم اروپا تشریح نموده و حمایت همه جانبه رایزنی علمی از بنیاد به عنوان یک نهاد و سازمان مستقل اروپایی را مورد تاکید قرار داد.

رایزن علمی ایران گسترش بیش از پیش بنیاد را نوید داده و افزود به زودی دفاتر جدید بنیاد در کشورهای دیگر اروپایی فعال و دفتر مرکزی آن به بروکسل، مرکز اتحادیه اروپا منتقل خواهد شد.  

قربانی اصل در ادامه گفت: با اصلاحاتی که در اساسنامه بنیاد صورت گرفته، حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته و از فرهیختگان حاضر درخواست میکنم که در توسعه شبکه‌های موجود نظیر پزشکی، آب، انرژی، مدیریت، اقتصاد و ایجاد شاخه‌های جدید همت و مشارکت جدی داشته باشند.

وی توسعه زیرساخت‌های فنی را زمینه‌ساز افزایش کیفیت به عنوان شرط لازم برای اقبال و استقبال ایرانیان در استفاده از تولید داخل دانست.

در ادامه رامین صرامی فروشانی، رییس بنیاد فرهیختگان و نخبگان ایران و اروپا، از توجه و اعتماد فرهیختگان  و همچنین پشتیبانی جدی و موثر رایزنی علمی از مجموعه بنیاد تشکر و قدردانی نمود و تاکید کرد: اساس  این‌ مجموعه در فضای تحریم‌های قدرت‌های جهانی علیه ایران شکل گرفت و یقیناً نقش و اهمیت مجموعه‌های مستقل  ایرانیان فرهیخته در خارج از کشور، نه تنها  از جهت پشتیبانی و رفع نیازهای علمی و فنی و تکنولوژیک کشور، بلکه در شرایطی که منافع و کیان ملی، مورد تهدید دشمنان این مرز و بوم قرار می‌گیرد اهمیتی صد چندان خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: باید آماده مواجه با تحریم‌های احتمالی بوده و از میهمانان در خواست کرد که بیش از پیش جهت پیشبینی و پیشگیری و کاهش آثار آن از طریق تخصص خود اقدام‌ جدی مبذول دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: