واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

آزادی 5 زندانی ایرانی در عراق

فرماندار مهران گفت: مقام های عراقی به زودی پنج زائر ایرانی که در بازداشتگاه کوت مرکز استان واسط بازداشت هستند را آزاد خواهند کرد.
به گزارش تدبیر24 ˈحجت الله نصیری پورˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در روزهای محرم امسال به سبب تردد غیرقانونی و غیرمجاز به خاک عراق دستگیر و با حکم دادگاه این کشور زندانی شدند.

وی اظهار کرد: این افراد به قصد زیارت عتبات عالیات به شکل غیرقانونی وارد خاک عراق شده بودند و در رایزنی با استاندار واسط و مقام های این کشور موضوع به آنان اطلاع داده شد.

فرماندار مهران ادامه داد: مسوولان عراقی به دنبال پیگیری مقام های استان ایلام و مسوولان ایرانی موضوع را پذیرفتند و قرار است تا پیش از اربعین حسینی این پنج زندانی را آزاد کنند.

نصیری پور با اشاره به قوانین بسیار سختگیرانه عراق در مورد تردد غیرقانونی در خاک این کشور تاکید کرد: زائران از ورود بدون مجوز به خاک این کشور خودداری کنند.

پایانه بین المللی مرز مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد که نزدیکی و امن بودن آن باعث اشتیاق عاشقان ائمه اطهار (ع) برای تردد به عتبات عالیات از این مسیر شده است.

نزدیک به شش هزار نفر روزانه برای زیارت مکان های مذهبی و گردشگری ایران و عراق از راه پایانه مسافری مرز مهران راهی شهرهای دو کشور می شوند.

این پایانه اکنون پرترددترین مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: