واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰

هدیه آلمان ها به آستان قدس

سفارت جمهوری فدرال آلمان 400 قطعه تمبر فرهنگی به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از واحد مرکزی خبر، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز گفت : این تعداد تمبر جذاب در چهارآلبوم به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد .

محمدحسین یزدی‌ نژاد افزود : عناوین و موضوع تمبرهای اهدایی شامل ورزش‌های مختلفی مـانـنـد فوتبال ، هندبال ، قایق‌رانی ، پرش از مانع ، شنا و دو ، حفظ و نگهداری از بناهای تاریـخی ، صنــعت خودروسازی در آلمان، صنایع هوا و فضا، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی آلمان، کودک و نامه‌نگاری، پیشاهنگی، سینما، فانوس‌های دریایی، پل‌ها، تولد حضرت عیسی مسیح (جشن کریسمس)، بانک مرکزی آلمان و حیات وحش است.

او گفت : در این مجموعه غنی تمبرهای خرس قطبی، گل رز ، پرندگان ، نقاشی کودکان، دایناسورها، قصه‌های کودکان،کشتی‌های بادبانی، حفظ و نگهداری آثار هنری، صنایع هوایی آلمان نیز وجود دارد .

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : کشور آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته جهان در صنعت چاپ تمبر است که به علت ترکیب‌بندی رنگ‌ها، چاپ برجسته و تمبرهای هولوگرام، مقام خوبی در بین مجموعه‌داران تمبر در جهان دارد.

ایزدی‌نژاد افزود: ارادتمندان و عاشقان آستان ملکوتی حضرت رضا (ع)از آغاز امسال تاکنون بیش از هفتاد هزار قطعه تمبر و اقلام پستی ارزشمند مربوط به تاریخ پستی ایران و کشورهای جهان به گنجینه تمبر موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده اند .

گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی در سال 1369به عنوان دومین گنجینه تخصصی در مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، آغاز به فعالیت کرده و با افزوده شدن سکه‌ها در اوایل سال 1388با نام گنجینه تمبر، اسکناس و سکه به کار خود ادامه داده است.

این گنجینه هم‌اکنون با در اختیار داشتن مجموعه‌های بزرگ و قـابـل تـوجه از تمبرها، اقلام پستی، اسکناس‌ها و سکه‌های تاریخی و معاصر، از گنجینه‌های شناخته‌ شده در کشور و منطقه خاورمیانه است که سالانه پذیرای صدها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهررضوی و گردشگران و مجموعه‌داران تمبر، اسکناس و سکه از ایران و دیگر کشورها است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: