واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

مراقبت‌های جدی معتادین پس از ترک

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: گروه‌های درمانگر و مدیران مراکز ترک اعتیاد اجباری و قضات دادسرا، وظایف مقرر در آیین‌نامه ریاست قوه قضاییه را به‌خوبی عمل کرده و مراقبت‌های بعد از خروج معتادین را جدی بگیرند.

به گزارش تدبیر24 یدالله موحد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تدابیر مراقبتی و کنترلی دوازده‌گانه ماده 2 آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده 16 اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ریاست قوه قضاییه چرخه مبارزه با اعتیاد و درمان و کاهش آسیب معتادین به مواد مخدر و روان گردان را تکمیل می‌کند.

این مقام قضایی افزود: می‌توان امیدوار بود که در آینده در مسیر کاهش آمار تعداد معتادین قرار گرفته و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر به میزان قابل توجهی تقلیل خواهند یافت.

موحد تصریح کرد: این مهم وقتی دست یافتنی است که شخص معتاد به مواد مخدر یا روان گردان متقاعد شود که تکالیفی که بر اساس آیین‌نامه و دستورات قضایی برای او تعیین شود را باید اطاعت و اجرا کند و دستگاه متولی نیز با قضات همکاری کرده و دستور قضایی در مورد مراقبت بعد از خروج در مورد معتاد را عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد اجباری موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر مردان در کرمان 20 اسفند سال 90 تأسیس شد و تاکنون 1900 نفر معتاد پذیرش و 1623 نفر پس از گذرندان دوران درمان و کاهش آسیب از این مرکز ترخیص شده‌اند. به لحاظ اینکه پس از خروج این معتادین از مرکز، مراقبت و کنترلی بر رفتار مددجویان نبوده در برخی مقاطع 35 درصد بازگشت مجدد معتادین به مرکز را داشتیم که زحمات و هزینه‌های صورت گرفته به هدر رفته است.

دادستان کرمان گفت: آیین‌نامه جدیدالتصویب ریاست قوه قضاییه در این مورد راهگشاست و هماهنگی و اهتمام جدی برای اجرای این آیین نامه لازم است. علاوه بر این در استان کرمان ایجاد مرکز مشابهی برای زنان معتاد پرخطر با ظرفیت حداقل 200 نفر ضرورت دارد که متاسفانه در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته و اکنون جامعه از طرف این افراد مورد تهدید است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: