واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۷۹۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
رئیس جمهور اسبق : دنبال لجبازی نیستم

خاتمی سفیر عالی و موفق سیاست خارجی ایران

هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌ام. من به دنبال لجبازی نیستم؛ اما قضیه سفر منتفی نشده است. رئیس جمهور اسبق کشورمان در پایان تاکید کرد: ما مثل ماندلا کم داریم . . .

تدبیر24 : در روزهای پس از درگذشت نلسون ماندلا یک موضوع در ایران مطرح بود و آن اینکه چه کسی قرار است از سوی ایران به مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی سفر کند. گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره صورت گرفت و برخی عنوان داشتند رئیس جمهور به این مراسم می‌رود و برخی که کمی خوشبین‌تر بودند عنوان داشتند سیدمحمد خاتمی در ژوهانسبورگ حاضر خواهد شد تا اینکه روز گذشته خبر رسمی به این شرح اعلام شد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا به ژوهانسبورگ سفر می‌کند. صبح دیروز اعلام شد که وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا، نماد صلح و رهبر ضد آپارتاید و رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی، دوشنبه شب به آفریقای جنوبی سفر می‌کند. اما عصر دیروز مهر نوشت: یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده درباره حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تدفین پیکر نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی را تایید نکرد. این مقام مسئول تأکید کرد: اخبار منتشر شده درباره حضور وزیر امور خارجه در این مراسم دقیق نیست.

البته سیدمحمد خاتمی هم روز گذشته حضور خود در این مراسم را منتفی اعلام نکرد بلکه درخصوص سفر خود به آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم تشییع ماندلا اظهار کرد: هنوز قرار این سفر مشخص نیست و در حال بررسی آن هستیم. خاتمی افزود: هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌ام. من به دنبال لجبازی نیستم؛ اما قضیه سفر منتفی نشده است. رئیس جمهور اسبق کشورمان در پایان تاکید کرد: ما مثل ماندلا کم داریم و او همواره باید از الگوهای جهان ما باشد. وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرده است که تاکنون 60 تن از رهبران کشورها و مقامات کشورهای جهان برای شرکت در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا اعلام حضور کرده‌اند. بسیاری از رهبران جهان در مراسم گرامیداشت یاد نلسون ماندلا که روز سه‌شنبه در ورزشگاه «soccer City» برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. گروه کوچکی نیز برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ماندلا که یکشنبه برگزار خواهد شد به روستای محل تولد وی سفر خواهند کرد. حضور باراک اوباما و سه تن از روسای جمهور پیشین آمریکا، دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، ماری رابینسون، اولین رئیس جمهور ایرلند و کمیسیونر ارشد سازمان ملل در حقوق بشر، مارتی آهتیساری، رئیس جمهور سابق فنلاند، یواخیم گائوک رئیس جمهور آلمان، خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، ویلم الکساندر پادشاه هلند و شاهزاده فیلیپ ولیعهد اسپانیا نیز در این مراسم قطعی شده است. میت انکوآنا ‌ماشابانه، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در کنفرانسی خبری گفت، علاقه و تمایل بی‌نظیر برای شرکت در مراسم تشییع جنازه نلسون ماندلا که پنج شنبه شب فوت کرد، وجود دارد. بیش از 2500 خبرنگار از سراسر جهان این مراسم را پوشش می‌دهند.

سید محمد خاتمی چه برای ماندلا نوشت؟

سیدمحمد خاتمی روز گذشته با حضور در محل سفارت آفریقای جنوبی با نگارش یادداشتی در دفتر یادبود نلسون ماندلا ، یاد وی را گرامی داشت و در دفتر یادبود چنین نوشت:« نسبت میان تاریخ و قهرمان از دیرباز در فلسفه و امروز در شاخصه‌ها و شعبه‌های گوناگون علوم انسانی مورد بحث بوده است. صرف نظر از مباحث نظری می‌‌توان گفت قهرمان به نحوی زاده شرایط تاریخی است و به نوبه خود در تحول تاریخ و جهت سیر آن مؤثر است. واقعیت هرچه باشد نلسون ماندلا بزرگ قهرمانی است که تاریخ را وامدار خود کرده است. صدای مهربان ولی قاطع او را به خوبی انسانیت و تاریخ شنید و راه و رسمی را بنیان گذاشت که می‌تواند و باید تاریخ امروز و فردای ما را راه ببرد. قهرمان مبارزه بر زندگی سنگین تبعیض نژادی نقطه پایانی نهاد؛ آغازگر راهی در تاریخی بود که بر اساس مهربانی، مسالمت و همزیستی همه باید در آن شرکت داشته باشند. او مورد کینه‌توزی‌های فراوان بود، هیچ‌گاه کینه و کینه‌ورزی را وسیله مناسبی برای پیشبرد اهداف انقلابی خود ندانست و حتی دشمنان خود را نیز از مهر و محبت بی‌نصیب نگذاشت. امروز و فردا همچنان نیازمند صدای مهربان ماندلا و راه و رسم انسانی و قهرمانی او هستیم. ماندلا زنده است تا عدالت‌خواهی، مهربانی و نیکبختی برای همه انسان‌ها مورد خواست است. روانش شاد و راهش پر رهرو باد.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
bjg
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
15
20
- خاتمی، انسانی نجیب از جنس ماندلا. قدر و منزلت بزرگانمان را پاس بداریم.
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
انشاالله باماندلا محشورشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خاتمی دوست داریم
ناشناس
| Australia
ماهم دشمنان فتنه‌گران را دوست داريم!
امید
| Iran (Islamic Republic of)
خطاب به کاظم: خب برادر آب بریز اونجا تا اینقدر نسوزی! چه کاریه؟ خودتو چرا اذیت میکنی؟
سعید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خطاب به ناشناس !!
چرا از نوشتن نامت میترسی ؟
نکند نامی نداری و تو را "هوو" صدا میزنند؟
هووو!
هروقت خواستی نام بزرگان را بر زبان جاری کنی
دهانت را بشوی
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
امید جان اگراحمدی نژادفقط همین یک کار راهم کرده بودکه این جمله آب ریختن رادردهان شماها بگذاردموضف بودیدازش تشکر کنید.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
12
4
برخی از عناصر سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته‌اند تا سیدمحمد خاتمی را برای شرکت در مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا به افریقای جنوبی بفرستد.

در این نامه بلندبالا از هر دری از جمله نحوه پیروزی روحانی در انتخابات، مراسم روز دانشجو و... سخن به میان آمده و در خلال آن از روحانی خواسته شده تا از خاتمی "مصرانه درخواست" کند که "سلام گرم" او را به "آفریقا و جامعه جهانی" برساند!

در این نامه هچنین ادعا شده است که حضور خاتمی "مانع بزرگی در برابر سمپاشی های تندروهای جنگ طلب و رژیم های بی بنیادی چون اسرائیل خواهد بود"!

جالب اینجاست بسیاری از اصلاح طلبان در روزهای اخیر در واکنش به درخواست مناظره احمدی‌نژاد از روحانی بر این نکته جایگاه رییس جمهور بالاتر از آن است که چنین مناظره ای را قبول کند مانور کرده اند و حالا معلوم نیست با چه منطقی از روحانی در مقام رییس جمهور می خواهند تا از خاتمی درخواست حضور در آفریقای جنوبی را "مصرانه" مطرح کند؟!

از طرفی آنها مشخص نکرده اند که بر اساس چه منطقی، حضور خاتمی در یک مراسم بین المللی مانعی در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود؟!

گفتنی است در روزهای گذشته موج فزاینده رسانه ای از سوی اصلاح طلبان برای حضور خاتمی در مراسم خاکسپاری ماندلا ایجاد شده و چنین وانمود می شود که این مسئله از حیاتی ترین موضوعات جمهوری اسلامی است! با این وجود آنها مشخص نکرده اند که منافع حضور خاتمی در افریقای جنوبی دقیقا چیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خودت فهمیدی چی گفتی؟ حالا نتیجه گیریت چی بود؟
ولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
9
عجب سایت بنفشی دارینا...
پاسخ ها
؟؟؟
| Germany
شما چه رنگی می پسندی؟!!!!!! بگو عوضش کنن برات!
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
13
2
روزنامه‌های اجاره‌ای - زنجیره‌ای اعتماد و شرق دیروز در اقدامی مشترک عکس خاتمی را در صفحه اول خود منتشر کردند که درگذشت ماندلا را بهانه کرده و به سفارت آفریقای جنوبی رفته بود تا دفتر یادبود مربوط را امضا کند. اعتماد علاوه بر اقدام مشترک با شرق، نامه برخی افراطیون مدعی اصلاحات (از جمله الیاس حضرتی، نعمت احمدی، سعید لیلاز، جواد حق‌شناس، فیاض‌زاده و...) را خطاب به روحانی منتشر کرد که با وجود سپری شدن مراسم تدفین ماندلا، می‌خواستند مقدمه سفر خاتمی به آفریقای جنوبی را فراهم کند. به بهانه همین موضوع تاریخ گذشته، نویسندگان نامه، فتنه سال 88 را «سوءتفاهم»خوانده و از روحانی خواسته بودند «به سوءتفاهم 88 پایان دهد». اعتماد این عبارت غلط‌انداز را تیتر اول خود کرد.
شایان ذکر است خاتمی با وجود آن که در محافل خودمانی فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تصریح کرد تقلب در انتخابات را باور ندارد اما در عرصه علنی میدانی با سایر فتنه‌گران در 8 ماه پر از آشوب که دشمنان ملت ایران در حال صحنه‌گردانی بودند، همکاری و همراهی کرد و برگی دیگر بر سابقه جفاهای خود به کشور و نظام افزود. سرشکستگی در فتنه 88 موجب آن شد که خاتمی با وجود تظاهر اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات مجلس در سال 90، اقدام به دادن رأی در روستای وادان دماوند کند تا مرگ سیاسی و طرد خود را به تأخیر اندازد. او اکنون نیز با رفتن به سفارت آفریقای جنوبی و امضای دفتر یادبود ماندلا، سعی کرده خودی نشان دهد حال آن که ماندلا چوب رژیم آپارتاید وابسته به استعمار‌گران غربی را خورده بود و خاتمی در طول دهه اخیر تبدیل به مهره و آلت‌دست همان محافل غربی شده است. خاتمی پیش از این در جریان چند سفر خارجی به ملاقات با چهره‌های بدنام و ضداسلام نظیر راسموسن دبیرکل ناتو (نخست وزیر سابق دانمارک که از کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم حمایت کرد) و جرج سوروس و ملک عبدالله در پنهان و آشکار ملاقات کرد. وی از جمله 23 اردیبهشت 88 - یک ماه قبل از آغاز فتنه - با ملک عبدالله در ریاض ملاقات کرد؛ بهانه این سفر شرکت در مجمع تعامل اسلام و مسیحیت بود.
نکته دیگر ادعای نویسندگان نامه کذایی مبنی بر سوءتفاهم خواندن فتنه‌انگیزی سال 88 است؛ به تعبیر رهبر انقلاب فتنه‌گران در این ماجرای خیانت‌بار کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند و ظلم بزرگ و فراموش نکردنی در حق کشور و ملت مرتکب شدند. حالا نیز حداقل توقع از فتنه‌گران - آن بخش که آلودگی به بیگانگان ندارند و دچار سوءتفاهم شدند این است که اعلام کنند مسائل را غلط فهمیده و به مردم دروغ گفته‌اند؛ اگر نه امروز در کشور چه در سطح مردم و چه در سطح حاکمیت کمترین سوءتفاهمی نسبت به آن خیانت بزرگ وجود ندارد.
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of)
برادر بسیجی 123: مخاطب رهبر بزرگ این افراد نبودند بلکه منافقین و سلطنت طلبان داخلی بودند که از اختلاف داخلی سوء استفاده میکردند. چراکه ایشان بارها خطاب به این افراد معدود و خاص و نیز دشمنان نظام گفتند که این اختلاف بین اعضاء خانواده ایرانی است و به شما مربوط نمیشود که فتنه میکنید. بنابراین بله اتفاقات سال 88 سوءتفاهم میان ایرانیانی بود که همگی برای تضییع حقوق ملت نگران بودند. اینقدر کاسه داغتر از آش نشوید و بیانات رهبری را به نفع خود مصادره نکنید. مملکت نیاز به همکاری و وحدت دارد نه فتنه انگیزی!
اریا
| Iran (Islamic Republic of)
تا ابله در جهان هست مفلس در امان است؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
13
4
کسانی که آمریکا و دشمنان دین اسلام را امیدوار می کنند خائن اند و باید روزی محاکمه شوند.امیدواری و تدبیر خوب است اگر برای مسلمانان باشد
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of)
اگر اینطوریه که احمدی نژاد باید هزاربار محکوم بشه! در رواج خرافات و به زمین زدن باورهای شیعه در لباس دینداری و تقوا و مبارزه با استکبار ایشان نظیر نداشت.
فرزند ایران و زرتشت
| Iran (Islamic Republic of)
پدرم می گفت این امریکایی ها یک دین و ایمان دارندو به توافقات مقید هم هستند هم سود می دهند و هم سود می کنند اما این چینی ها و مخصوصا" روسها دین و ایمون ندارند وفقط دنبال سود هستند نمونه کوچک آن نیروگاه اتمی بوشهر منهای امتیازات چندهزارمیلیاردی بابت حق وتو .
کسانی که بر طبل دشمنی بر آمریکا می کوبند افرای که منافع سرشاری از قطع رابطه با آمریکا می برند و یک سری هم عوام و دنباله روهمین ذینفعان کلانند علت رابطه با امریکا یا عدم علت را خواهشا توضیح دهید.
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
فرزندایران!واقعاابوی چنین اعتقادی داشتند!قیدشان درتوافقات رااینروزهاداریم میبینیم سودی هم که میدهنددرحدیست که طرف زنده بماندتابازهم برایشان بارببرد.نیروگاه بوشهرهم به ابوی بفرماییداول باامریکائیهاوآلمانها قراردادبسته شدکه سالهاطفره رفتندتامجبورشدیم بروسهابدهیم.واماراجع به روسهاوچینیهاو...کلاسگ زردبرادرشغاله.پس بایدبروی پای خودمان بایستیم که درنظام طبیعت ضعیف پامال است.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
10
5
با توجه به اینکه خاتمی از سران فتنه سال 88 میباشد ایشان حق خروج از کشوزر را ندارد! و باید به جنایتی که دوستان و خودش انجام داد محاکمه و به سزای اعمالش برسد. انشااله
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of)
جنایت؟!! تو همیشه همینطوری حرف میزنی؟!!
شناس
| Iran (Islamic Republic of)
فتنه 84 بود برادر. نه 88
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بیچاره هر کس دنبال آزادی هست فتنه گر می خوانید تف بر اون عقلهای جمودتان
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
5
3
خاتمی بزرگ ترین خ. . . به اسلامه و ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقای خ...درست بنویس تا جواب بگیری .حداقل کار خاتمی این بود که کمتر دروغ می گفت مثل احمدی نبود که اصلا" راست نمی گفت
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
2
3
می تونستیم دکتر جلیلی بفرستیم تا براشون کلاس فلسفه و اخلاق بزاره.
نظر شما: