واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۰۹۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
معتمد نژاد درس راستگویی و آزادگی را به شاگردانش آموخت

نقش دو پدر فرهنگی و علمی معاصر

امروز مردم ایران و بیرجند مفتخرند که دو پدر علمی - فرهنگی داشته اند که شاگردان آنها روشنفکران و دانشمندان حال حاضر در ایران و خارج از کشور هستند که اکنون به رسالت مهم خود . . .

تدبیر24 : شهر تاریخی بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در سال 91 و 92 دو پدر علمی و فرهنگی ایرانی - جهانی خود را از دست داد. سال گذشته پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیا و هواشناسی و امسال دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه نگاری برای همیشه به خواب ابدی فرو رفتند.
به جرات می توان گفت که تقریبا تمام جغرافی دانها و هواشناسان حال حاضر ایران شاگردان گنجی هستند و نیز می توان اعتراف نمود که تمام روزنامه نگاران، صاحبان قلم و اندیشه مطبوعاتی و اساتید علوم ارتباطات شاگردان دکتر معتمدنژاد هستند و این افتخار کمی برای ایرانیان نیست.
پروفسور معتمدنژاد به تمامی اصحاب قلم و مطبوعات ماهیگیری آموخت. به روشنفکران ژورنالیست یاد داد که چگونه نقش مقدس خود را در آگاهی رسانی و خبر رسانی به جامعه ایفا نمایند. معتمدنژاد انسان شریفی بود که در طول زندگی پر خیر و برکتش هرگز در عرصه پرهیاهوی مطبوعات حاشیه سازی نکرد و به کارهای سطحی و زودگذر و احساسی متوسل نشد. وی به عنوان یک دانشمند روشنفکر به شاگردانش آموخت که به علوم ارتباطات و روزنامه نگاری به چشم یک دانش انسانی و مردمی نگاه کنند.
معتمدنژاد در جبهه مبارزه روزنامه نگاران، شاگردانی را تربیت کرد تا بتوانند سالیان سال درس آزادگی و راستگویی و آگاهی سازی به جامعه را منتقل نمایند و چنین بود که این پدر روزنامه نگاری ایران و جهان توانست در عمر 80 ساله خود در تاریخ معاصر روشنفکری و مطبوعات ایران و جهان اثرگذار باقی بماند و از چهره های ماندگار کشورمان بشود.
امروز مردم ایران و بیرجند مفتخرند که دو پدر علمی - فرهنگی داشته اند که شاگردان آنها روشنفکران و دانشمندان حال حاضر در ایران و خارج از کشور هستند که اکنون به رسالت مهم خود در آگاهی و ترویج علم و دانش اشتغال دارند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

*مهدی آیتی - نماینده مردم بیرجند در مجلس ششم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
3
خداوند هردوی این بزرگواران را رحمت کند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
0
1
بنده بعنوان یک بیرجندی به خاطر از دست رفتن این دو عزیز گرانمایه شهر و استانمان در عرض یک سال،متاسفم.اما باید تسلیم محض حضرت باریتعالی بود.هر موقع گذرم بر بوستان دکتر گنجی می افتد،با نثار فاتحه واخلاص بر ایشان درود میفرستم. اما همیشه به خود میبالم که چه افراد بزرگی از این شهر و استان مایه فخر و مباهات ایرانیان بوده و هستند.البته بزرگانی همجون آیت اله نابغ آیتی پدر مهندس مهدی آیتی،ایت اله تهامی و آیت اله هادوی و سایر بزرگان.روح همه شان شاد باد .
نظر شما: