واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

رفاه معنوی ایرانیان تا ۲۰ سال آینده

در سند 20 ساله نظام، آموزش و پرورش، اقتصاد و مسکن وظیفه دارند رفاه روحی، روانی و معنوی را علاوه بر رفاه اجتماعی و اقتصاد جامعه محقق کنند.

تدبیر24: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمادگی برای اجرای خدمات سلامت معنوی در کشور گفت: در سند ۲۰ ساله نظام، آموزش و پرورش، اقتصاد و مسکن وظیفه دارند رفاه روحی، روانی و معنوی را علاوه بر رفاه اجتماعی و اقتصاد جامعه محقق کنند.


علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمادگی برای اجرای خدمات سلامت معنوی در کشور گفت: در سند 20 ساله نظام، آموزش و پرورش، اقتصاد و مسکن وظیفه دارند رفاه روحی، روانی و معنوی را علاوه بر رفاه اجتماعی و اقتصاد جامعه محقق کنند.

وی افزود: در معاهده کپنهاگ کشورها متعهد شدند تا سلامت معنوی را در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهند. کار شایسته‌ای که فرهنگستان علوم پزشکی انجام داده این است که موجب شکل‌گیری گروه سلامت معنوی شده است تا بر اساس آن سلامت معنوی در نظام سلامت جای گیرد.

پیوندی در نخستین همایش سلامت معنوی ادامه داد: هدف سلامت معنوی این است که اثراتی که جنبه‌های معنوی در روح و روان و تغییرات فیزیولوژیک می‌گذارد، موجب نشاط انسان شود.

وی با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز 1404 تصریح کرد: در سند بیست ساله نظام، جامعه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که بر اساس آن تعیین رفاه روحی، روانی و معنوی علاوه بر رفاه اجتماعی و اقتصادی وظیفه همه ارگانها مانند آموزش و پرورش، اقتصاد و مسکن است.

پیوندی خاطرنشان کرد: این نگاهی راهبردی بوده و نشئت گرفته از اساس انقلاب اسلامی در آموزه‌های دینی است. خواستگاه سلامت معنوی در آموزه‌های دینی است بنابراین باید در این زمینه اهتمام ورزیده شود. براین اساس این دانشگاه آمادگی دارد تا سلامت معنوی را در کشور اجرایی کند.

سلامت معنوی را به عنوان بعد چهارم در نظام سلامت

محمود عباسی دبیر اجرایی نخستین همایش سلامت معنوی نیز عنوان کرد: با اینکه مفهوم سلامت معنوی اولین بار در غرب شکل گرفت اما این مفهوم ارزشمند در تفکر شیعی نیز جایگاه والایی دارد و باید تبیین و تدوین شود.

عباسی گفت: سلامت معنوی در غرب از اندیشه‌هایی پدید آمده است که بر اساس آن انسان خویشتن را در کویر معنویت تنها یافت و احساس کرد توسل به نیروی ماورای قدسی می‌تواند برای رفع آلام به او کمک کند و این نگاه حداقلی بر پایه اندیشه امانیسم شکل گرفته است. اندیشه سلامت معنوی می‌تواند انسان را در بهبود دردهایش یاری کند.

دبیر اجرایی نخستین همایش سلامت معنوی اظهار داشت: در تفکر شیعی، سلامت معنوی جایگاه والایی دارد و نگاه خدامحورانه به هستی و عالم ملموسات زمینه‌ای را برای این مهم ایجاد می‌کند.

عباسی ادامه داد: بر این اساس از کسانی که در عرصه سلامت مشغول به کار بودند دعوت شد تا سلامت معنوی را به عنوان بعد چهارم در نظام سلامت مورد توجه قرار دهد. سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، سه بعد نظام سلامت بودند که پس از احساس نیاز، سلامت معنوی نیز به آنها اضافه شد. در فاصله کمتر از 4 ماه توانستیم شرایط برگزاری این همایش را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 250 مقاله ارسالی به کنگره، 30 مقاله در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهند شد و مجموع مقالات نیز در کتابی به چاپ رسیده است. محورهای همایش سلامت معنوی در آموزه‌های دینی در نظام جامع سلامت و مبانی نظری و عرفانی که پیشینه آن در تمدن اسلام و ایران وجود دارد مورد بررسی قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: