واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۰۹۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری :

دیدگاه های فرهنگی رئیس جمهور مانیفست حرکت دولت

رئیس جمهور در 16 آذر قدرت آفرین الهام بخش و و تسکین دهنده سالها کم توجهی ،غفلت به فضای دانشگاه و جنبش های دانشجویی با توجه به تاکیدات دلسوزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سالهای اخیر بود . . .

تدبیر24 : بعد از حضور دکتر حسن روحانی  در جمع دانشجویان  در روز 16 آذر و تاکید رئیس جمهور بر گسترش علم آموزی، توجه به مشارکت اجتماعی و سیاسی و تحرک و تحول فرهنگی و همچنین تقویت و گسترش اقتصاد دانش بنیان با کمک دانشگاه ها به دولت، روزگذشته نیز مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نکات مهمی را در رابطه با مسائل فرهنگی جامعه ودانشگاه ها وهمچنین نظارت  دولت و همراهی با مردم و نهادهای فرهنگی بیان کردند.

 سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری در گفت وگو با خبرنگار ما،‌ با اعلام این مطلب گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی، به فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران اشاره کردند و  برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازیهای وارداتی را از جمله مصداق هایی خواندند که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری میکند.

 و در همین راستا مسئولیت تمام دستگاههای فرهنگی سنگین تر خواهد بود چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یکی از دستگاههای فرهنگی کشور است و مجموعه های دیگر نیز در این حوزه صاحب نفوذ می باشند. به حمدا... طی صد و اندی از حضور دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که مردی فاضل ،پیرو خط نظام ،انقلاب و رهبری عزیز کشور بوده و است و در قبل و بعد از انتصاب ایشان برای هدایت و  سکان داری عرصه فرهنگ،شاهد واکنش مثبت اکثریت هنرمندان(خوشنویسان-نقاشان-سینماگران-نویسندگان-اهالی مطبوعات- موسیقی دانان و...) بوده ایم ، کارهای زیر ساختی با قراردادن چشم اندازهای فرهنگی نظام و جذب حداکثری جوانان عزیز این مرزو بوم و صدور فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در حوزه های مختلف فرهنگی به خارج از مرزها در حال انجام است.

 خط و مشی دولت تدبیر و امید برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است رئیس جمهور محترم کشورمان در 16 آذر، تاکید کردند که دولت تدبیر وامید برای مسائل فرهنگی جامعه و به خصوص در حوزه دانشگاه وعلم، اهمیت زیادی قائل است و در کنار توجه به مسائل سیاست خارجی و اقتصاد و معیشت مردم،‌ توجه و نظارت بر فرهنگ را نیز تقویت خواهد کرد.

 جابری انصاری تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که دانشگاه‌ها جولانگاه جریان‌های سیاسی نشوند، رئیس جمهور نیز تاکید کرد که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است؛ و دکتر روحانی در چارچوب تبیینی نظر مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) مفهوم سیاست و جایگاه آن در دانشگاه را به خوبی توضیح داد که سیاست نه به مفهوم رایج امروزش که رقابت در به دست آوردن قدرت است، بلکه سیاست به همان مفهوم مرسوم فرهنگ اسلامی ایرانی ما به معنای تدبیر عقلایی و حکمت عملی است یعنی سیاست به مفهوم بهتر اداره کردن کشور است. همچنین رئیس جمهور تصریح کرد: دانشجویان ما به خوبی دیده‌بان علم و سیاست‌ هستند. هر کجا که حرکتی در این کشور، اعم از دولت یا هر نهاد دیگری از مسیر عقلانیت، خردورزی و منافع ملی فاصله می‌گیرد، صدای رسای دانشجو برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد بود.سخنان رئیس جمهور در 16 آذر  قدرت آفرین الهام بخش و و تسکین دهنده سالها کم توجهی ،غفلت به فضای دانشگاه و جنبش های دانشجویی با توجه به تاکیدات دلسوزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سالهای اخیر بود.

البته در اینجا توازن بین آرمان و واقعیت ودیدن و شناخت آنها ضروری است. ما در دنیای بسیار پرچالشی زندگی می‌کنیم و  بایستی امکانات،  توانمندی ها، نظم حاکم بر جهان و هزاران هزار مسائل مرتبط را دانسته تا بتوانیم با جهان ، در حال تعامل سازنده و مثبت باشیم.

 جابری انصاری با اشاره به این که دولت روحانی، توجه به علم و فناوری را در همه عرصه ها وتقویت حوزه های مختلف جامعه لازم می داند تاکید کرد: رئیس جمهور معتقد است کهً نظام علمی در اولویت است؛ حتی این سیاست خارجی و اقتصاد، باید متکی به علم باشد؛ با دنیا تعامل کردن، بدون علم ممکن نیست و اقتصاد  باید دانش‌بنیان باشد و به کمک دانشگاه تقویت شود. فرهنگ، اولویت اول است؛ علم و دانش و دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اولویت اول است.و این ها همگی نشان از عمق نگاه جناب روحانی رئیس جمهور محترم به مسائل کلان و استراتژیک کشور است.

این فعال فرهنگی کشور در خاتمه ضمن اشاره به حضور مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب در مسائل فرهنگی،سیاسی،اقتصادی،بین المللی ،اذعان داشتند امروز به برکت حرکت درست و منطقی همه مسئولان نظام به خصوص قوه محترم مجریه کشور و همدلی همه دلسوزان انقلاب و جریانات سیاسی شاهد شکوه و عظمت ملت سرافراز ایران اسلامی در جهان هستیم و مذاکرات اخیر ژنو به خوبی گویای این مدعاست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
2
جالب بود ولی این آقا دقیقا کارشون چیه؟
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
2
بابا اين بنده خدا اول موتورايي كه با اون اهالي فرهنگ وهنر رو به باد كتك مي كشيد خاموش كنه بعد بياد اين حرفارو بزنه ،براي جنتي و وزارت ارشاد متاسفم كه سخنگو هاش چنين آدمهاي لمپني هستند.
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
0
1
این جابر خان همونی نیست که می گفت احمدی نژاد چشم ماست.
نظر شما: