واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
واشنگتن پست:

ایران در پی معامله کلان با آمریکا

واشنگتن پست با اشاره به باز شدن چشم طمع شرکتهای آمریکایی به بازار مصرف ایران در پی توافق ژنو به نقل از مؤسس اتاق بازرگانی ایران و آمریکا نوشت: ایران به دنبال خرید ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ۱۰۰۰ تاکسی از آمریکاست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از واشنگتن پست، در حالی که دولت اوباما برخی از تحریمها علیه ایران را در قالب توافق هسته ای ژنو بر می دارد، برخی شرکتهای آمریکایی این کشور را به عنوان یک فرصت تجاری احتمالی می بینند.

ایران بازار مصرف 80 میلیون نفری و اقتصاد 500 میلیارد دلاری دارد که پس از ترکیه و عربستان، مقام سوم منطقه را در اختیار دارد. اما تحلیلگران معتقدند، قدرت خرید در ایران تقریباً دو برابر اندازه ارقام تولید ناخالص داخلی این کشور است؛ زیرا به دلیل تحریمها، در سالهای گذشته، مردم پول زیادی را ذخیره کرده‌اند.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تازه تأسیس ایران و آمریکا، اکنون ایرانی ها آماده خرج کردن این پولها هستند و در آمریکا و جاهای دیگر به دنبال خودرو، هواپیما و تجهیزات معدن هستند.

ای جی میلر، یک ایرانی-آمریکایی که برای کمک به ارتباط بهتر شرکتهای دو کشور، اتاق بازرگانی ایران و آمریکا را راه اندازی کرده است، گفت «آنها اکنون پول دارند و آماده خرید کردن هستند.»

به گفته میلر، شرکتهای آمریکایی فورد، جنرال موتورز، کرایسلر، بوئینگ، چورون و اکسون موبیل، از جمله شرکتهایی بوده اند که در مورد امکان فروش محصولاتشان در ایران، با دیپلماتهای ایرانی حاضر در واشنگتن تماس گرفته اند.

میلر که اصالتاً متولد ایران است و در دهه 70 میلادی به آمریکا مهاجرت کرده است، گفت: «شرکتهای آمریکایی مثل شاهین مترصد فرصت هستند... آنها قبلاً با ایران همکاری داشتند و اکنون می خواهند به این کشور برگردند. آنها می دانند که ایران بازاری عظیم با پول فراوان است.» میلر می گوید، ایران به دنبال خرید 50 فروند هواپیمای بوئینگ است. مقامهاي ایرانی همچنین می خواهند 1000 تاکسی بخرند و در حال بررسی هستند تا ببینند این معامله را با فورد انجام دهند یا با جنرال موتورز.

دولت ایران با امید به محقق شدن این همکاری ها، یک سفر کاری را برای شرکت های ایرانی در ماه ژانویه انجام داده است که میلر میزبان آنها در آمریکا خواهد بود.

میلر در ادامه گفت، وی پیش بینی می کند که تعدادی از شرکتهای آمریکایی با همتایان ایرانی خود و همچنین احتمالاً با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی ایران دیدار و گفت و گو کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: