واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

230 میلیون کودک بدون شناسنامه

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد که در زمان حاضر 230 میلیون کودک زیر پنج سال در جهان فاقد شناسنامه بوده و در نتیجه از همه حقوق اجتماعی محروم هستند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، ˈگیتا رائو گوپتاˈ معاون مدیر کل یونیسف با ارائه گزارشی و با یادآوری این مطلب که نزدیک به یک سوم از کودکان زیر پنج سال در جهان از داشتن شناسنامه محروم هستند، اظهار داشت: شناسنامه وسیله ای است که جوامع امروزی از طریق آن هویت اشخاص را به رسمیت می شناسند و بر اساس آن ملزم به فراهم ساختن خدمات اجتماعی از جمله بهداشت و آموزش و پرورش برای این افراد هستند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته تنها 60 درصد از زاد و ولدها در سراسر جهان به طور رسمی و از طریق صدور شناسنامه به ثبت رسیده اند، افزود: حتی 14 درصد از همین افرادی که تولد آنها به ثبت می رسد، فاقد شناسنامه اند.

معاون مدیرکل یونیسف تأکید کرد: بر اثر این نقیصه، درصد زیادی از کودکانی که از استعداد های فوق العاده ای برخوردارند از ورود به جامعه و تقویت استعداد های خود و سود رسانی به جامعه محروم می مانند.

خانم گوپتا در این گزارش، هزینه های سنگین در برخی کشور ها، موانع فرهنگی و ترس از تبعیض و نابرابری را از دلایل عمده محرومیت 230 میلیون کودک جهان از داشتن شناسنامه ذکر کرد و خواستار حمایت و همیاری سازمان ملل برای مقابله با این مشکل در کشور هایی که چنین نارسایی هایی در آن وجود دارد، شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: