واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

جاده آستارا به اردبیل مسدود شد

در پی ریزش شدید کوه، جاده پرتردد و ترانزیتی آستارا به اردبیل به مدت چند ساعت مسدود شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، این اتفاق ساعت 19 شب گذشته 22 آذرماه در 3 کیلومتری جاده آستارا به اردبیل و در منطقه کشفی به وقوع پیوست که خوشبختانه بارش برف سنگین در منطقه حیران و کاهش محسوس رفت و آمد در این جاده، سبب شد تا خسارت جانی و مالی در پی نداشته باشد.

پس از وقوع این حادثه نیروهای مرزبانی در محل حاضر شدند و با راهنمایی خودروهای عبوری به جاده خاکی، کنترل اوضاع جهت پاکسازی مسیر توسط نیروهای راهداری را بر عهده گرفتند.

عملیات پاکسازی در حالی انجام می‏شد که ریزش تخته سنگ‏های پیاپی کار را با مشکل اساسی مواجه کرده بود.

صفر نعیمی رز - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی - پس از اطلاع از این ماجرا به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دستورات چهار خطه کردن این جاده که یکی از مهمترین و کلیدی‏‌ترین محورهای مواصلاتی و ترانزیتی کشور محسوب می‏‌شود، صادر شده و کم کاری و بی‏توجهی مدیرکل منابع طبیعی سبب توقف این پروژه عظیم شده است.

وی ادامه داد: جهت تعریض این جاده که علاوه بر حوادث طبیعی از قبیل رانش زمین، ریزش کوه، یخبندان و ریزش برف، عوامل ناشی از تصادفات جاده ای به دلیل کم عرض بودن مسیر، جان هموطنان را تهدید می کند از سرمایه‏‌گذاران جهت برداشت معدنی سنگ، شن و ماسه حاشیه جاده دعوت شده که متأسفانه مقاومت به دور از منطق اداره کل منابع طبیعی مشکلاتی این چنین را پیش آورده است.

نعیمی رز در بخش پایانی سخنان خود به مکاتبات پی در پی و ملاقات‏های حضوری در این خصوص با مدیران استانی و کشوری اشاره و اضافه کرد: با افتتاح بندر چند منظوره آستارا و توسعه فعالیت‏های ترانزیتی گمرک زمینی این شهرستان، تردد خودروهای سنگین در این مسیر چند برابر شده است که چهارخطه کردن این مسیر از اولویت های پروژه های عمرانی شهرستان و به خصوص غرب استان گیلان محسوب می گردد و باید مسئولان استانی در این مسأله به شکل ویژه تصمیم‏گیری کنند.

با وجود بارش برف سنگین در منطقه و آماده باش مأموران اداره راه و شهرسازی شهرستان آستارا و راهداری بهارستان در مناطق برف گیر، با انتقال مأموران و ماشین‌های راهداری به محل حادثه عملیات خاک برداری از سطح جاده در حداقل ترین زمان ممکن صورت پذیرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: