واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰

ایران در مبارزه با مواد مخدر تنها است

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر تنها است، گفت: ما بیشتر نیازمند برقراری ارتباطات و همکاری متقابل با کشورهای جهان هستیم چرا که این همکاری ها تاثیرگذار تر از واگذاری تجهیزات و امکانات است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، سردار مرتضی میرزایی روز یکشنبه در دیدار با روسای روابط ایران و رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا گفت: سالانه مقادیر زیادی مرفین که به مقصد اروپا از کشور ما ترانزیت می شود توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف می شود و قطعا همکاری و تعامل بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران منجر به افزایش کشفیات بیشتری از مواد مخدری می شود که به سمت اروپا در حال ترانزیت است.

جانشین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، افزود: تلاش‌های ما منجر شده تا مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا تغییر کند؛ اما متاسفانه ما در این مبارزه خود را تنها احساس می‌کنیم.

میرزایی تاکید کرد: مواد مخدری نظیر مرفین و هروئین در کشور ما مصرف ندارند و تنها برای ترانزیت به سمت اروپا وارد ایران می شود.

وی بر افزایش تعاملات بین ایران و اروپا به خصوص در بخش تجهیزات تاکید کرد و افزود: البته ما به توان خود اعتقاد داریم و موفقیت‌های زیادی را در مبارزه با مواد مخدر به خصوص در تربیت و پرورش سگ‌های موادیاب بدست آورده‌ایم.

به گفته جانشین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با توجه به تغییر الگوی مصرف و نیاز به کسب علم روز، ایران به دنبال افزایش تعاملات با کشورهای جهان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

میرزایی یادآور شد: علیرغم تمامی مشکلات، پلیس جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا با تمام توان به مبارزه بی امان با مواد مخدر ادامه دهد و امیدواریم بخشی از این مشکلات از سوی شما به پارلمان اروپا اعلام شود.

تاثیر توافق ژنو در مبارزه با موادمخدر

به گزارش ایسنا، به نوشته پلیس در ادامه یکی از نمایندگان پارلمانی اروپا گفت: این هیأت در تلاش است تا روابط خود را با پارلمان ایران به خصوص در بحث مبارزه با مواد مخدر گسترش دهد؛ مبارزه با مواد مخدر کار آسانی نیست، اما ما قطعا تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را به سازمان ملل منعکس خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از نشست ژنو و عقد توافقنامه، همکاری بین غرب و ایران به خصوص در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش خواهد داشت.

میرزایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کمک های مالی از سازمان ملل به ایران کافی است، اظهارکرد: ما بیشتر نیازمند برقراری ارتباطات و همکاری‌های متقابل با کشورهای جهان هستیم چرا که این همکاری ها تاثیرگذارتر از واگذاری تجهیزات و امکانات است.

جانشین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص افزایش کشت مواد مخدر با ورود نیروهای ناتو در افغانستان گفت: در سال 2013 بالغ بر 5 هزار و 500 تن مواد مخدر در افغانستان تولید شد که این رقم نسبت به سال 2012 به دو برابر افزایش یافته است، اما ما تنها قادر به کشف بخشی از این مواد مخدر هستیم و بخش دیگری از مواد نیز از مسیرهای دیگر به سمت اروپا ترانزیت می شود.

وی ادامه داد: در سالی که نیروهای ناتو به افغانستان حمله کردند ما شاهد پایین ترین سطح کشت مواد مخدر بودیم اما هم اکنون بعد از گذشت سال ها سطح زیر کشت قابل مقایسه با گذشته نیست.

میرزایی تصریح کرد: قطعا اگر کشت مواد مخدر در افغانستان متوقف شود مبارزه برای ما و شما ساده تر خواهد بود و مبارزه هزینه‌های کمتری به دنبال خواهد داشت به شرطی که تمام دنیا در این مبارزه با هم متحد باشند و به یکدیگر کمک کنند.

جانشین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه ممنوعیت منجر به کنجکاوی بیشتر جوانان می شود، افزود : در جمهوری اسلامی ایران شبکه‌های سازمان یافته همانند کشورهای اروپایی وجود ندارد و شبکه‌های قاچاق به صورت جزیره‌ای عمل می کنند.

وی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی با دولت افغانستان نیز اظهار کرد: ایران علاوه بر همکاری متقابل، در عملیات‌های مشترک با کشور افغانستان شرکت می کند اما این کافی نیست چرا که باید جلوی کشت مواد مخدر در این کشور گرفته شود.

جانشین رییس پلیس مواد مخدر ناجا در پاسخ به این سئوال که آیا آماری از زنان معتاد در کشورتان دارید، گفت: در فرهنگ ما، زنان کمتر به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند از طرفی ما اعتیاد را جرم نمی‌دانیم و به معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می‌کنیم مگر اینکه مرتکب جرم شوند و مراکزی نیز به منظور ترک اعتیاد برای آنان در کشور راه‌اندازی شده است.

میرزایی در پاسخ به سوال یکی از اعضای پارلمان اروپا مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها در گرایش مردم ایران به اعتیاد نقش داشته است گفت : قطعاً لغو تحریم‌ها و واگذاری تجهیزات در کاهش ورود مواد مخدر بسیار تاثیر گذار است چرا که اگر عرضه کمتر شود با تقاضا بیشتر می‌توان به مقابله پرداخت.

در پایان رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا ضمن قدردانی از تلاش جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: در پارلمان اروپا بخشی به نام مبارزه با جرائم سازمان یافته و پولشوئی وجود دارد که اهم اقدامات این بخش ، مبارزه با مواد مخدر است و این کمیته قطعاً پارلمان اروپا را از اقدامات جمهوری اسلامی ایران مطلع خواهد کرد.

وی افزود: در راهبردی که قرار است بین ایران و اتحادیه اروپا تنظیم شود، قطعاً تلاش جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار خواهد گرفت و ما نیز همانند شما نگران افزایش تولید و کشت مواد مخدر در سال‌های آتی در افغانستان هستیم.

نماینده پارلمان هلند یادآور شد: متاسفانه در اروپا اقدامات در حوزه مواد مخدر یکسان نیست و لازم است که همگی ما به یک ارزیابی مشترک در این مبارزه برسیم.

میرزایی در پایان از نماینده کشور هلند به دلیل کمک به جمهوری اسلامی ایران در موضوع سگ‌های موادیاب تشکر کرد و افزود: بخشی از موفقیت‌های ما مدیون همکاری بین دو کشور ایران و هلند است و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: