واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

مشکلات کشاورزان دهلرانی

در نشستی با حضور مسئولان استانی مشکلات کشاورزان دهلرانی بررسی شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، منطقه‌ی ایلام، در جلسه‌ی بررسی مشکلات کشاورزان دهلرانی «بهزاد علیزاده» فرماندار شهرستان اظهار کرد: شهرستان دهلران نه تنها ذخایر نفت و گاز فراوانی دارد بلکه قطب کشاورزی استان نیز محسوب می‌شود و باید توجه‌ی ویژه‌ای به آن شود.

وی ادامه داد: درحالی‌که بیش از 50 درصد محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود و میزان اراضی تحت کشت، تعداد بهره‌برداران و وجود شبکه‌های آبیاری در دهلران قابل توجه است اما کشاورزان منطقه مشکلاتی دارند که با همت و تعامل دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.

فرماندار دهلرن نبود نرخ خرید واحد محصولات و به‌خصوص محصول ذرت که هم‌اکنون در شهرستان برداشت می‌شود را از جمله مشکلات کشاورزان دانست و گفت: کشاورزانی که با تلاش فراوان و متحمل شدن هزینه‌های زیاد محصول خود را تولید می‌کنند در هنگام فروش محصول با سردرگمی مواجه می‌شوند و در صورت برطرف کردن این مشکل کشاورزی منطقه رونق می‌گیرد.

علیزاده عدم تخصیص آب کافی به کشاورزان، تفاوت نرخ و نحوه‌ی دریافت آب‌ها در شهرستان نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار استان خوزستان، عدم تامین سوخت مورد نیاز برای کشاورزان دهلرانی را از دیگر مشکلات قشر مولد شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد این مشکلات با تعامل و ارائه‌ی راه حل‌های مناسب از طرف دستگاه‌های متولی برطرف شود.

در این جلسه مهندس «عبدالرضا بازدار» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تاکید بر توسعه‌ی شتابان بخش کشاورزی در شهرستان دهلران نسبت به دیگر بخش‌ها گفت: این توسعه قطعاً با افزایش سقف مطالبات کشاورزان همراه است که اگر به این مطالبات پاسخ مناسب داده نشود بوجود آمدن مشکلات در عرصه‌ی تولید دور از انتظار نیست.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته با وجود خشکسالی‌ کشاورزان این شهرستان تولید قابل قبولی داشته‌اند، گفت: باید اداره‌ی استاندارد نسبت به بررسی و آزمایش‌های لازم در خصوص باسکول و دستگاه‌های رطوبت‌سنج مراکز 12گانه خرید ذرت اقدام کنند چون یکی از موضوعاتی که کشاورزان نسبت به آن معترض بودند میزان افتی است که در هنگام خرید نسبت به محصول داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: نرخ تضمینی خرید ذرت برای ذرتی که تحویل مراکز خرید می‌شود 4650 ریال است که باید امور آب نیز برمبنای همین نرخ، آب بها را از کشاورزان مطالبه کند و در سال آینده هم نرخ هر کیلو ذرت 8700 ریال است.

بازدار از امور آب خواست در نحوه‌ی دریافت آب بها از کشاورزان نهایت همکاری را با این قشر مولد داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: