واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

ایجاد صدهزار شغل جدید در عربستان

با توسعه صنعت گردشگری حدود صد هزار شغل جدید در پنج سال آینده در عربستان ایجاد می‌شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، در قالب این طرح که از سال 2014 اجرایی می‌شود، با احداث ده‌ها هتل در مناطق مختلف عربستان صد هزار نفر دیگر در صنعت گردشگری عربستان و صنایع مرتبط به کار می‌شوند.

به گزارش عرب نیوز‌، با اجرای این طرح در پایان سال پنجم و در سال 2019 تعداد اتاق‌های هتل‌های عربستان به حدود 300 هزار می‌رسد که از رشد 30 درصدی آنها حکایت دارد.

تلاش‌های عربستان برای اشتغال صد هزار نفر دیگر در صنعت گردشگری این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که روز شنبه نخستین کالج گردشگری عربستان که سالانه ظرفیت پذیرش حدود 2 هزار دانشجو را دارد، در شهر ریاض - پایتخت عربستان - گشایش یافت. در این کالج گردشگری آموزش‌های لازم در زمینه جذب گردشگر و خدمات‌رسانی به آن‌ها توسط اساتیدی اروپایی و آمریکایی به دانشجویان ارائه می‌شود.

صنعت گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در کنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلی درآمد دولت عربستان محسوب شده و در حدود ‌20 تا ‌25 درصد نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. در این شرایط دولت عربستان همچنین قصد دارد تا سال ‌2015، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را دو برابر کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: