واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

رتبه اول ایران در تولیدعلم درخاورمیانه

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با تأکید بر اینکه پژوهش نباید یک پرستیژ مدیریتی باشد، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۲ در زمینه تولید علم و دانش، ایران رتبه اول را در خاورمیانه کسب کرده است.
تدبیر24: مهدی فتح‌الله صبح امروز در سومین جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پژوهش در بخش صنعت و معدن در افق ۱۴۰۴ باعث افزایش رقابت‌پذیری صنعتی، افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی، افزایش سهم صادرات صنعتی و حمایت کارآمد از تحقیق و توسعه در این بخش می‌شود.

وی افزود: امروز فاصله کشورهای فقیر و غنی در دانش، پژوهش، فناوری، خلاقیت و نوآوری است و متولیان اصلی اقتصاد دانش‌محور، کارآفرینان، مبتکران، محققان و مخترعان هستند.

رئیس مؤسسه مطالعات پژوهش های بازرگانی گفت: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران در سال ۲۰۱۳ از بین ۱۴۸ کشور در زمینه ظرفیت و نوآوری ۸۵، کیفیت نهادهای پژوهشی و علمی ۴۳ و حضور دانشمندان و مهندسان در عرصه‌های پژوهشی ۳۷ است.

وی افزود: رتبه ایران در سال ۲۰۱۲ در خاورمیانه در زمینه تولید علم و دانش بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس رتبه اول بوده است این در حالی است که پیش از آن ایران جایگاه سوم را داشته است.

فتح‌الله گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ تحقیق، توسعه و پژوهش در بخش صنعت، معدن و تجارت و ایجاد زمینه و فضای رقابتی برای فعالیت‌های پژوهشی در این بخش است.

وی توسعه پژوهش و اثربخشی آن را مستلزم حمایت و التزام عملی مدیران دانست و گفت: تحقیق و پژوهش نباید به صورت سمبلیک و تنها یک پرستیژ مدیریتی باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: