واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

کاهش بی‌سابقه ذخایر آبی سدهای خراسان‌شمالی

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان در این فصل از سال به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است
تدبیر24: رضا نعیمی در گفت‌وگو ایسنا، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مجموع حجم مفید ذخایر آب سدهای استان در اواسط آذرماه 50 میلیون مترمکعب است که این رقم در زمان مشابه پارسال بیش از100 میلیون مترمکعب بود.
وی ادامه داد: این مقدار کاهش ذخایر آب سدهای استان در حدود یک دهه اخیر از زمان بهره‌برداری سدهای استان تاکنون تجربه نشده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی مجموع توان تنظیم آب توسط سدهای استان را حدود 165 میلیون مترمکعب در سال دانست و گفت: در 9 ماه پیش بیش از دو برابر حجم آب ورودی به سدهای استان، آب برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی، صنعت و محیط زیست از این سدها خارج شده است.
نعیمی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 83 میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای مصارف کشاورزی، محیط‌زیست و شرب رها شده در حالی که در همین مدت تنها 37 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن این سدها شده است.
به‌گفته‌ی وی، ازابتدای سال تاکنون حدود 37 میلیون مترمکعب آب از سد شیرین‌دره خارج شده است در حالی که در همین مدت تنها 19 میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی حجم آب خروجی از سدهای اسفراین و شیروان در 9 ماه گذشته را نیز به‌ترتیب حدود 30 و 16 میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: در همین مدت به‌ترتیب حدود 12 و شش میلیون مترمکعب آب وارد این سدها شده است.
نعیمی گفت: افزایش برداشت از منابع ذخیره شده‌ی سدها، فقدان الگوی کشت مناسب، کاهش شدید بارندگی و کاهش رواناب‌ها از علل عمده‌ی ادامه‌ی روند کاهش ذخایر آب سدهای استان است.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید با برنامه‌ریزی صحیح کشت برای سال آینده به مدیریت صحیح تقاضایشان برای بهره‌برداری از منابع آب موجود و پیشگیری از بروز بحران کم‌آبی توجه بیشتری داشته باشند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: