واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۱۵۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
وزیر ارشاد:

71‌درصد تهرانی‌ها ماهواره دارند

اگر امروزه شرایط حجاب‌وعفاف در جامعه بدتر شده، ریشه آن در روش‌های اجرایی و ریشه‌یابی‌نکردن مشکلات است.» علی جنتی روز سه‌شنبه در مراسم روز پژوهش ...
تدبیر24: تاکنون آمار و ارقام مختلفی درباره فراگیری استفاده از ماهواره در میان خانواده‌های ایرانی اعلام و منتشر شده است. پژوهشگران، مسوولان دولتی، روسای صداوسیما و مقامات انتظامی برخی از کسانی بوده‌اند که تاکنون در این‌باره آماری داده‌اند. با این حال تاکنون در آمار هیچ‌کدام از آنها میزان استفاده از ماهواره بیشتر از 60‌درصد گزارش نشده است. روز گذشته اما علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی دولت روحانی در این رابطه آماری را اعلام کرد که بر اساس آن 71‌درصد خانواده‌های تهرانی مشتری برنامه‌های کانال‌های ماهواره‌ای هستند. با نگاهی به پشت‌بام خانه‌های ساکنان تهران و سطح تاثیرگذاری برنامه‌های این کانال‌ها به نظر می‌رسد آنچه جنتی اعلام کرده واقع‌گرایانه‌ترین آمار در این‌باره است. به گزارش ایرنا در همین رابطه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اگر امروزه شرایط حجاب‌وعفاف در جامعه بدتر شده، ریشه آن در روش‌های اجرایی و ریشه‌یابی‌نکردن مشکلات است.»  علی جنتی روز سه‌شنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: «بیش از سه‌دهه در کشور در زمینه حجاب و عفاف تلاش شده است تا برای جامعه مصونیت ایجاد کنند با این وجود باید بررسی کنیم که از این نظر در چه شرایطی نسبت به 10سال قبل قرار داریم.» وی افزود: «باید دلایل رواج دروغگویی، ریاکاری و خیانت در امانت را در جامعه بررسی کنیم و راهکارهای مقابله با آنها و جایگزینی راستگویی، امانتداری و وفای‌به‌عهد را بیابیم.» به گفته جنتی، جامعه ما به‌تدریج دچار سقوط اخلاقی می‌شود و بسیاری از ارزش‌های مهم جامعه اسلامی به سوی کمرنگ‌شدن می‌رود. وی با بیان اینکه در گذشته برخی اقدامات در کشور انجام می‌شد که امروز خنده‌دار به‌نظر می‌رسد، افزود: «کاری نکنیم که پنج‌سال دیگر به اقدامات خود بخندیم.»

 وزیر ارشاد گفت: «امروز در حوزه فرهنگ و هنر سوالات زیادی قابل طرح است که از آغاز کارم در وزارت ارشاد با بسیاری از این پرسش‌ها روبه‌رو شدم.» جنتی گفت: «سوالاتی نظیر، اساسی‌ترین مسایل ما در حوزه فرهنگ چیست؟ نقش حکومت در حوزه فرهنگ عمومی چه اندازه است؟ حوزه دخالت حکومت و دولت در فرهنگ کجاست؟ و مهم‌ترین آسیب‌های فرهنگی ما چیست؟ در این مدت برای من مطرح شد.»
10‌هزارنفر در کشو درگیر جلسات شورای فرهنگ عمومی هستند
جنتی به برگزاری جلسات مختلف شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: «در این شورا 31نفر عضو هستند و نظیر چنین جلساتی در تمام استان‌ها هم برگزار می‌شود که در مجموع حدود 10‌هزارنفر درگیر آن هستند.» وی اضافه کرد: «باید ببینیم خروجی این جلسات چه بوده است و تا چه حد در راستای اهداف و راهبردهای ما و کشور تاثیر‌گذار بوده است.» عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی به جلسه اعضای این شورا با رهبرمعظم انقلاب‌اسلامی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایشان بر حراست از هویت فرهنگ ملی تاکید داشتند. جنتی گفت: «در وزارت ارشاد به این موضوع فکر می‌کنیم که مسایل حوزه فرهنگ را نیازسنجی کرده و آن را به پژوهشگران ارایه کنیم.» 71‌درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنندوی با اشاره به معرفی یکی از طرح‌های پژوهشی در این مراسم و ذکر این نکته که ضریب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل می‌شود، گفت: «رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم‌وفناوری روز است که باید ببینیم با آسیب‌های این شبکه‌ها چگونه مقابله کنیم.» جنتی از دریافت دوهزار شبکه ماهواره‌ای روی تلفن‌های همراه در آینده نزدیک خبر داد که به‌راحتی توسط تلفن‌های همراه قابل دریافت خواهد بود. وی با ذکر این سوال که آیا برای مقابله با این پیشرفت‌ها هم از پارازیت استفاده خواهیم کرد یا راهکارهای دیگری داریم؟ گفت: «برای مقابله با این آسیب‌ها نیاز به روش‌های عملی و صحیحی داریم که پژوهشگران باید این روش‌ها را در قالبی که هم برای مردم و هم برای دولت قابل پذیرش باشد تدوین کنند.» جنتی در ادامه به آسیب‌های ناشی از گسترش ارتباطات رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: «این ارتباطات اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توانیم آنها را دور بزنیم.» به گفته وی در گذشته اقداماتی مانند ممنوعیت استفاده از ویدیو در کشور انجام می‌شد که امروز به نظر کارهای خنده‌داری به حساب می‌آید و شاید پنج‌سال دیگر هم با بررسی اقدامات امروز خود همین احساس را داشته و به آن بخندیم. جنتی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در دیپلماسی عمومی گفت: «باید با شیوه‌های صحیح، فرهنگ و تمدن ایرانی را به سایر ملت‌ها معرفی کنیم که این امر تاثیر زیادی در بهبود روابط کشورمان با جهان خواهد داشت و از سوی دیگر باید شیوه‌های تعامل با فرهنگ دیگر کشورها و تقابل با فرهنگ‌های وارداتی را هم بررسی کنیم.»

منبع:آرمان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
2
0
آفرین بر ضرغامی
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
0
4
همه میدانند که ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی یکی از برنامه های دولت قبل بود. دولت قبل همواره دولت آقای خاتمی را مسئول بی حجابی و بسیاری از ناهنجاریها در جامعه میدانستند و این باور را در میان عموم مردم جا انداختند. اما به نظر من وضعیت پوشش که هیچ، وضعیت اخلاقیات در جامعه ما در هشت سال گذشته بسیار بدتر از زمان آقای خاتمی شد. واکاوی و ریشه یابی چرایی این مسئله به نتایج خوبی منجر میشود و اتفاقا در بررسی درست و به دور از هیاهوی این مسئله است که معلوم میشود آمد و رفت احزاب در عرصه سیاست هیچ تاثیری در افزایش یا کاهش یا جلوگیری از بد اخلاقی در جامعه ندارد و هیچ حزب و دسته ای با دست اندازی در مشکلات فرهنگی نمیتواند برای خود وجهه بسازد. نکته خیلی خیلی خوب در سخنان دکتر روحانی این بود که ایشان گفتند (نقل به مضمون): مشکلات فرهنگی باید در دل جامعه و توسط خود مردم حل و فصل شود و دخالت سیاسی "هیچ" گاه موثر نبوده است. اگر بگذارند و ایشان بتوانند حل مشکلات فرهنگی را بر عهده خود مردم و متخصصینی که مردم حرف آنها را میپذیرند (و نه آنها ه بر مردم تحمیل میشوند)، بگذارند شاید بتوان کمی از معضلات کاست!
محمد آیتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
0
1
اشتباه ما این است که از ماهواره برای خودمون غول ساختیم. میزان استفاده بالا از ماهواره میتونه آثار خوبی هم داشته باشه. نباید به تمام کانال های ماهواره به چشم سیاسی نگاه کرد زیرا بسیاری از برنامه هایش علمی و فرهنگی و آموزنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چه قدر هم همه به زبان انگلیسی و دیگر زبانها مسلط هستند تا از برنامه های علمی ماهواره استفاده کنند! برنامه های علمی غالبا به زبانهای لهستانی و غیره برای ما پخش میشه و عموما غیر قابل استفاده ست. بعدش هم آخه یه فروشنده یا یک راننده یا سرکارگر و یا حتی یک تاجر از چه نوع برنامه های علمی! ممکنه استفاده کنند؟ عقل هم خوب چیزیه!
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
0
0
سلام، باور کنید مردم از غم خسته شدند و خواهان شادی هستند
دوران جنگ مشکلاتی داشتیم و غم داشتیم اما خیلی وقته جنگ تمام شده اما غم و مشکلات شکلش و خودش بیشتر شده بدتر از آن زیاده خواهان و ظالمان در لباس ... بیشتر شدن بسه (هرچه کنی به خود کنی ... یادمون نرود)
زمان شادی مردم کی میرسد (جامعه سالم حاصل خانواده های سالم است)
آرزومند آرزوهایتان (استعداد مهمتر از آرزو و پشتکار مهمتر از استعداد باور کنید هر که را بهر کاری ساختند)
نظر شما: