واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۱۶۳۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
بازتاب گسترده مصاحبه سعید حجاریان در رسانه‌های خاص!

حجاریان با یک مصاحبه اردوگاه اصولگرایان را آشفته کرد

این اظهارات صریح که ابعادی از شرایط سیاسی کشور را شکافته بود باعث شد که برخی از رسانه‌های جریان اصولگرا دست به کار شده و پاسخ‌دهی(!) به موارد مطروحه در آن را در دستور کار خود قرار دهند . . .
تدبیر24 - مهدی جعفری : رای مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را می‌توان به نوعی آخرین و جدید‌ترین نظرخواهی عمومی از مردم دانست که در آن افراطیون نتوانستند رای حتی ده درصد از واجدین شرایط رای دادن را هم به دست آورند. عموم مردم و ناظرین سیاسی انتظارشان این بود که پس از انتخابات، جریان اصولگرا و خصوصا افراطیون حاضر در مجلس که البته حسابشان با نمایندگان مردمی بهارستان جدا است، با مشاهده نتیجه این نظرخواهی در رفتار خود تجدید نظر کنند. اما آنچه اتفاق افتاد خلاف این بود و به نظر می‌رسد که جریان افراطی و بخش‌هایی از بدنه سیاسی محافظه‌کاران هنوز پیام واضح ۲۴ خرداد را درک نکرده و به روال سابق کار می‌کنند.

اما عملکرد برخی از تندروها که بعضا از طریق تریبون مجلس هم صحبت می‌کنند باعث شده تا به تدریج یک گفتمان اجتماعی در خصوص لزوم تغییر خط سیاسی مجلس در جامعه شکل بگیرد که منجر به شکست اصولگرایان در این انتخابات خواهد شد. اخیرا دو تن از اعضای حزب اصولگرای سنتی موتلفه هم با اشاره به این مساله اذعان کرده‌اند که در مجلس آتی اکثریت را از دست خواهند داد و مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود که این اظهار نظرها هم طی روزهای گذشته در سلام نو تحلیل شدند.

اما اخیرا مصاحبه تفصیلی یکی از صاحب‌نظران اصلاح‌طلب باعث شده تا یک طیف خاص از اصولگرایان تیترهای خود را به سمت او نشانه روند. سعید حجاریان در بخشی از این مصاحبه با اشاره به طرح برخی موضوعاتی در مجلس که برخلاف روند حرکت دولت و خواست ملت هستند، به ایسنا گفت: «نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند. البته چنین چیزی در این کشور عملاً امکان‌پذیر نیست؛ چراکه آقای جنتی خود را هم بالای سر دولت و انتخابات آن می‌داند و هم بالای سر مجلس.»

این اظهارات صریح که ابعادی از شرایط سیاسی کشور را شکافته بود باعث شد که برخی از رسانه‌های جریان اصولگرا دست به کار شده و پاسخ‌دهی(!) به موارد مطروحه در آن را در دستور کار خود قرار دهند. در این میان به نظر می‌رسد خط اصلی که این جریان برای حمله به حجاریان در دستور کار خود قرار داده معطوف به گفته‌های وی درباره قانون اساسی و جایگاه دولت و مجلس است.

در همین راستا سلام نو نگاهی انداخته به بازتاب‌ صحبت‌های این جانباز اصلاحات در رسانه‌های اصولگرا. برای مثال می‌توان به واکنش‌های خبرگزاری فارس اشاره کرد طی همین یک روز 11 گزارش خبری و گفتگو با فعالین همسوی خودشان در مقابل اظهارات حجاریان تهیه و منتشر کرده است. 

البته در این میان خبرگزاری تسنیم از این خط تبعیت نکرده و در این جوسازی رسانه‌ای هم‌قطارانش را همراهی نکرده است. در زمان شکل‌گیری این خبرگزاری خبرهایی مبنی بر اختلاف مدیران این رسانه و مدیران خبرگزاری فارس منتشر شده بود که برخی از این ناهماهنگی‌ها می‌تواند بر همین علت تفسیر شود. 

در هر حال به نظر می‌رسد که تحمل گفته‌های حجاریان برای این جریان سخت بوده که به این شکل واکنش نشان داده و به دولت روحانی هم درباره حضور مجدد تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در صحنه سیاست هشدار داده‌اند.

در ادامه تصاویری از حاصل زحمات چند رسانه خاص در این زمینه را مشاهده می‌کنید:

























بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
31
13
برید گم شید جلبکی ها ی سبز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم جلبک رو خوب اومدی!!!
سامان
| Germany
ادب مرد به از دولت اوست
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
22
12
تا پارسال مجلس در راس امور بود الان اومده ته امور. واقعا که نون به نرخ روز می خورید. اگه از اطرافیهای احمدی نژاد حکم انحلال مجلس رو می داد الان به دار اویزون می کردید. حالا سعید شده جانباز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
میخای تو برو تیر خلاص آقا سعید رو بزن راحتش کن
اون بدبخت رو که توسط رفقای شما به این وضعیت رسید
از صحبت های اون هنوز میترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
1
2
چرا عصبانی میشن؟ خیلی واضح بود وقتی دو دوره انتخابات برای مجلس برگزار شد یعنی مردم نمیخواستند به اینا رای بدن دیگه! غالبا تو برگه رای هاشون فقط اسم ده پونزده نفر رو نوشته بودن. اگر اصلاح طلبان منسجم بودند و امکان حضور داشتن حتما دور قبل رای می آوردند.
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
1
7
خیلی پیشنهاد خوبیه که دولت بتونه در شرایطی مثلا همین فساد مالی نمایندگان و ایجاد اغتشاش و دو دستگی در میان مردم یا سنگ اندازی در مسیر بهبود معیشت ملت، مجلس رو منحل کنه! دودستگی ای که اصولگرایان تندرو در کشور ایجاد میکنند تنها سبب خوشحالی و سوء استفاده دشمن است. برخی مجلسیهای تندرو فقط دارند به منافع ملی ما ضربه میزنند. عصبانیت آقایان هم معلوم است به چه دلیل است. بهتر است دم از رای مردم نزنند. انگار فراموش کردند که میزان مشارکت در انتخابات گذشته مجلس چقدر پایین بود! طوری شد که انتخابات به دور دوم کشیده شد و تنها سه یا چهار نماینده در دور اول رای قاطع را کسب نمودند. اینها نمایندگاه یک عده اقلیت هستند نه اکثریت و این مطلب را انتخابات آینده مجلس نشان خواهد داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
6
2
سید رضا اکرمی:
حجاریان از باب بیکاری حرف می‌زند و این حرف‌هایش هم به نفع دولت روحانی نیست.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
3
مجلس پیشین که به راستی باید منحل میشد چون توسط دولت سکه یک پول شده بود و توان نظارت بر کارهای دولت را نداشت ، آنها باید پاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
5
0
شما که تو علم کردن پیراهن عثمان ید طولانی دارید حالا شما شدید مدعی خاتمی را قبل از انتخابات 88 کیا میخواستند اهواز ترور کنند
راستی نمیخوایم اسم کسی که سعید حجاریان را ترور کرد بیاریم اما یه سوال از تون دارم چرا کسی که اقاسعید و ترور کرد اگه از ماست چرا تو انتخابات 88 عضو ستاد اقای موسوی بود ؛ راستی مگه چاقو دستشم میبره
من نمی دونما اما میگند از اقا سعید پول گرفته بوده که تیر هوایی بزنه اما از قضا جو میگیردش تیرا میزنه به اقا سعید تا اقا سعیدتون بشه جانباز
در ضمن ما که نمیترسیم اما برا شما میترسیم که استقلال فکر و رای و نظر و همچنین تعادل در گفتار ندارید حالا ما نفهمیدیم شما دیکتاتورید یا احمدی نژاد افکار رضا خان سرهنگ قلدر بیشتر تو گفتار شما داره ظهور و بروز میکنه خودتون میگید دولت 4ساله اما میترسیم این دولت به 4سال هم نرسه ما برا خودتون میترسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
چرا چرت وپرت میگویی .مگر مسلمان نیستی.لاقل آزاده باشید
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
0
1
از قدیم گفتند یه دیوانه یک سنگ توی چاه می اندازه صد تا عاقل باید برند دنبال در آوردنشان.
یک اصول گرا
|
Germany
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
2
تقصیر خود اصول گرایان است.چون باید گلوله دوم را درمغز ایشان میزدندند شاید فکر امروز را نمی کردند. یک حکم بگیرید واجرا کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
2
1
هیچ وقت قدر تئوریسین های خودمون رو ندانستیم همیشه داشته هامون رو له میکنیم تا از خارج برامون نسخه بپیچن. آدم باشیم گوش کنیم و بخش خوب حرفهاشونو بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی مفلوک و بیچاره اید که امثال اینها تئوریسین هاتون هستند. کوری عصا کش کوری دگر شده است!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
1
1
این آقای پروفسور تا حالا کجا بودند با این نظرات صد من یه غازشون!!! دیکتاتوری که دیگه شاخ و دم نداره، بذارید حداقل یه سال از اومدنتون بگذره بعد افاضات رو شروع کنید.
نظر شما: