واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
واكنش علی مطهري به یک اتهام

حرف‌های کیهان نیازی به تکذیب ندارد

دكتر علي مطهري اهل عسرت‌گزيني و سكوت ناموزون نيست و با شفافيت مثال‌زدني هر آنچه هست را در معرض افكار عمومي قرار ...
تدبیر24: اهل تاويل و تفسيرهاي آنچناني و شرح و بسط‌هاي ناموزون نيست، رك و صريح به لب مطلب اشاره مي‌كند و آنچه را كه بسياري بنابر ملاحظاتي در لفافه مي‌گويند و به نوعي عافيت مي‌جويند اين آقازاده نام‌آور با صراحت و بدون هيچ لكنت زباني عنوان مي‌دارد. علت محبوبيت فراجناحي اين اصولگراي سنتي نيز در همين رفتارورزي صادقانه و بي‌پيرايه‌اش نهفته است. سياستمداري كه بواسطه انتساب به پدر گرانقدرش و روحيه و خصلت آزادمنشانه‌اش چون خاري در گلوي تندروهاست و هر از گاهي او را آماج انتقادات و هجمه‌ها مي‌كنند اما دكتر علي مطهري اهل عسرت‌گزيني و سكوت ناموزون نيست و با شفافيت مثال‌زدني هر آنچه هست را در معرض افكار عمومي قرار مي‌دهد. چندي پيش يعني در روزهاي گرم تيرماه تهران ورود بي‌ضابطه عده‌اي به دفتر كارش و نصب شنود در اين مكان علي مطهري را به واكنش علني در سطح عمومي واداشت. بالاخره چند روز پيش يعني در پنجمين ماه از وقوع اين اتفاق موضوع را به نتيجه رساند و با صدور بيانيه‌اي خطاب به ملت ايران اعلام داشت كه در ديدار با وزير اطلاعات و معاون و مديركل يكي از بخش‌هاي اين وزارتخانه، آنان ضمن پذيرفتن مسئوليت نصب دستگاه شنود در دفتر كار وي توسط وزارت اطلاعات در دوران مديريت دولت قبلي، ضمن عزل يكي از معاونان و مديركل وي در رابطه با اين پرونده، تخلفات آنان را نيز در دست بررسي دارند. با انتشار اين بيانيه كه بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت، روزنامه كيهان در گزارشي سخنان مطهري را كذب خوانده و آن را رد كرد اما علي مطهري نيز همان عصرگاه ديروز پاسخي صريح و قاطع به كيهاني‌ها داد كه در ادامه گزارش به آن خواهيم پرداخت.

ماجراي شنود و روند طي شده

22تيرماه علي مطهري اعلام کرد كه افرادي ناشناس به محل دفتر كار وي ورود كرده و با ارعاب سريدار ساختمان موفق به ورود به دفتر كارش شدند. او تاكيد كرد كه آنان در دفتر كار وي وسايل شنود نصب كرده‌اند. مطهري با فاصله اندك پس از رسانه‌اي كردن اين موضوع كه در اواخر عمر دولت دهم بود با وزير اطلاعات وقت دو جلسه برگزار كرده و مصلحي دستور تشكيل كميته‌اي براي بررسي اين موضوع داد اما تا پايان عمر دولت كه نزديك به يك ماه بعد از آن بود هيچ پاسخ و توضيحي به علي مطهري در اين خصوص داده نشد. مطهري نيز ضمن آنكه اعلام داشت اين موضوع فراشخصي است و به امنيت شهروندان و حقوق شهروندي آنان بازمی‌گردد، سوال از وزير اطلاعات را مطرح كرد. پس از حضور وزير اطلاعات در كميسيون امنيت ملي و عدم اقناع مطهري از پاسخ وزير، آنگونه كه وی اعلام كرده با درخواست علوي جلسه‌اي برگزار مي‌شود و در آن جلسه وزير و همكاران همراه وي مسئوليت نصب دستگاه شنود توسط نيروهاي اين وزارتخانه با دستور يكي از معاونين و مديركل وي در وزارتخانه و در دولت قبل را مي‌پذيرند و ضمن تصريح بر عزل آنان از سمت‌شان به مطهري نيز اين اطمينان را مي‌دهند كه پرونده تخلف اين افراد در دست بررسي است. مطهري حتي از محفوظ بودن نام اين افراد نزد خودش و همچنين مبادله وسايلي كه شنودگذاران از دفتر وي خارج كرده بودند با وسايل بر جاي گذارده مي‌گويد تا سخنان خود را مستند نيز كرده و جاي شبهه‌اي باقي نگذارد. با اين اوصاف همگان بر خاتمه اين پرونده باور داشتند اما روز گذشته روزنامه كيهان ضمن رد سخنان مطهري نكاتي را عليه وي مطرح ساخت تا ابعاد تازه‌اي به پرونده بدهد.

واكنش عجيب

در حالي كه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران به عنوان اصلي‌ترين متولي اين ماجرا هيچ واكنشي در رد سخنان و ادعاهاي علي مطهري كه در تمامي رسانه‌ها نيز بازتاب داشت به انجام نرساند، روزنامه كيهان چهار روز بعد از صدور بیانیه مطهری در اقدامي عجيب اما نه غيرمنتظره مدعي شد: اظهارات علي مطهري درباره نقش وي در تغيير يك معاون و مديركل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعي فرار به جلوست. كيهان مدعي شد كه يك منبع مطلع خبر داده اين معاون وزير معزول در ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم از سوي وزير عزل شده و بركناري وي ربطي به ماجراي شنود از دفتر مطهري نداشته است. اين روزنامه در ادامه مدعي تور پهن كردن سرويس‌هاي بيگانه براي مطهري شده و افزوده اين موضوع توسط وزارت اطلاعات (دوره قبلي) كشف شده و مطهري نيز بابت اين موضوع تشكر كرده اما به ناگهان ريل عوض مي‌كند و جنجال عليه وزارت اطلاعات به راه مي‌اندازد تا غفلت خطرناك خود را جبران كند. اين روزنامه رسانه‌هاي زنجيره‌اي را عامل اين نكته عنوان کرده است. نكته جالب توجه در اين ميانه اينكه مهدي كوچك‌زاده، نماينده تهران در مجلس و عضو جبهه پايداري در بيانيه‌اي خطاب به مطهري درست در فرداي روز اعلام شنود از سوي وي همين ادعاها را مطرح كرده و ضمن رد سخنان مطهري آن را مشكوك و در راستاي القائات رسانه‌هاي بيگانه عنوان كرده بود!

واكنش صريح مطهري

پس از انتشار خبر كيهان و ايراد اتهام عليه مطهري، واكنش اين نماينده مجلس هم در نوع خود جالب توجه و شايسته تامل بود. مطهري در پاسخ به سوال خانه ملت درباره ادعاهاي كيهان، گفت: حرف‌هاي كيهان نيازي به تكذيب ندارد، اكثريت قابل توجه مردم حرف‌هاي كيهان را نمي‌پذيرند. او در ادامه نيز تصريح کرد: بالاخره كيهان بايد افتضاح همكاران و همفكرانش را به گونه‌اي جمع كند، مطلب همان است كه من در بيانيه‌ روز شنبه 23آذر بيان كردم.

رضا رئيسي

منبع:آرمان امروز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
1
0
...............................................................................................................
زنده باد صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
1
جناب آقای مطهری حرف مردم را زده اند.جالب است که روزنامه کیهان با پول بیت المال اداره می شود و درست خلاف نظر ملت در آن نوشته می شود.احسنت به کیهان که با گذشت زمان هنوز تغییر نکرده! و همچنان مخالف حرف ملت است . آفرین حسین خان! احسنت! تبارک الله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دیدیم مردم به نظرات شماها در انتخابات چقدر رای دادن
مهرداد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
2
بنده خدا مطهری الت دست فتنه گران شده است ! از پدر بزرگوار شهیدت خجالت بکش و دست از این کارها بکش ! اصلاح طلبان فتنه گر به انی شما را هم میفروشند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خندیدم خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
2
4
حرف‌های کیهان نیازی به تکذیب ندارد!
این جمله را با آب طلا بر سردر کیهان بنویسید.
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
0
یکی نیست به مسولین روزنامه کیهان بگه که دنیا پیشرفت کرده مردم انلاین زندگی میکنند خودشون عقل دارند فکر میکنند سطح سوادشون رشد کرده قدرت درک بالایی دارند راست و دروغ رو خوب تشخیص میدن سی سال پیش نیست که با چهار تا مقاله وتیتر درشت مردم رو احساساتی کنی و کشور متشنج کنی و بجای مردم تصمیم بگیری و بشی عقل کل یک مملکت و هی به مردم خط بدی سی وچهار ساله هرچی بخوردمون دادی گفتیم درسته ولی دیگه شورشو در اوردی کافیه دیگه...........................................
نظر شما: