واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰

دشمن شماره یک مردم تهران

طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر وحید حسینی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران جایگزین دکتر یوسف رشیدی که پیش از این به مدت ده سال مسئولیت مذکور را بر عهده داشت، شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در این مراسم که در محل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برگزار شد، گفت: تعداد ایستگاه‌های آلودگی هوا طی هشت سال از دو ایستگاه به 21 ایستگاه رسیده و تعداد ایستگاه‌های آلودگی صوتی که هشت سال پیش وجود نداشت نیز به 45 ایستگاه رسیده است.

وی با اعلام این که علاوه بر مدل سازی آلودگی هوا، آلاینده‌های خاصی مانند بنزن، آزبست و ذرات معلق زیر 2.5 میکرون که پیش از این مورد غفلت قرار گرفته بود، در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، افزود: افکار عمومی نسبت به موضوع آلودگی هوا حساس شده و در حال حاضر مهم ترین مساله و دغدغه مردم تهران آلودگی هواست.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که آلودگی هوا دشمن شماره یک مردم تهران است، اظهار کرد: با کار کارشناسی و علمی و با اطلاع رسانی گسترده و دقیق باید گام‌های بلندی را برای مقابله با این دشمن شهر تهران و شهروندان آن برداریم و نسبت به احیای تنفسی پایتخت اقدام کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تهران و مردم آن از آلودگی هوا رنج می برند و باید نسبت به پاکسازی این شهر و زدودن آن از الودگی اقدام کنیم، تصریح کرد: در این میان به صورت مستمر باید نسبت به تولید اطلاعات در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی اقدام نماییم.

وی با تاکید بر این که باید منشا اصلی تولید انواع آلودگی‌ها از جمله ذرات معلق زیر 2.5 میکرون به عنوان آلاینده غالب شناسایی شود، اضافه کرد: در این میان می‌بایست نسبت به کشف ناشناخته‌های زیست محیطی که ممکن است گستره آن به هوا محدود نباشد و خاک و منابع زیر زمینی را نیز شامل شود، توجه ویژه داشته باشیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که آموزش و اطلاع رسانی در موضوعات شهری از جمله موضوع آلودگی هوا بسیار مهم است، اظهار کرد: مردم باید از اتفاقاتی که اطرافشان می‌افتد،‌آگاه باشند و آن‌ها را نسبت به رویدادهایی که پیرامونشان رخ می دهد، سهیم و شریک کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه آلودگی هوا تهران منشاء انسانی دارد، تصریح کرد: علاوه بر آموزش مردم، شناخت ناشناخته‌ها و تولید اطلاعات، باید به تصمیم گیرندگان نیز تلنگر زده شود، چرا که مسئولیت مجموعه‌های تخصصی این است که تکرار کننده صرف منویات مدیران نباشند بلکه به موقع آلارم داده و به مسئولان هشدار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران توجه جدی به موضوع آلودگی هوای تهران و ساز و کارهای کنترلی به منظور اندازه گیری و پایش این آلودگی‌ها دارند، اضافه کرد: خوشبختانه موضوع اهمیت سلامت مردم تهران و ضرورت تامین آن، موضوعی است که شهردار تهران و شورای شهر اجماع کاملی در آن دارند.

گفتنی است دکتر وحید حسینی استاد دانشگاه صنعتی شریف که به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کنترل کیفیت هوا انتخاب شده، پیش از این مسئولیت ریاست هیات مدیره این شرکت را بر عهده داشت و در حکم جداگانه‌ای مهندس رضا شهیدزاده قائم مقام اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران به عنوان قائم مقام شرکت مذکور آغاز به کار کرد و دکتر یوسف رشیدی نیز با حکم رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سازمان مشغول به کار شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: