واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

انتخابات كميته ملي المپيك بايد تحريم شود

او اصولا در مدار اخلاق نيست. علي آبادي در گذشته بارها چنين رفتارهايي از خود بروز داده و خيلي راحت مي‌توان گفت كه رفتارهاي اخلاق مدارانه كاملا ...
تدبیر24: هفته پيش محمد علي‌آبادي در قامت رئيس كميته ملي المپيك از مصوبه‌اي جنجالي رونمايي كرد. مصوبه‌اي كه حالا به دردسري بزرگ براي ورزش كشور بدل شده. او و چند تن از اعضاي هيات اجرايي كميته المپيك آیين‌نامه‌اي را به تصويب رساندند كه بر اساس آن اعضاي هيات رئيسه فدراسيون‌هايي كه كمتر از 6 ماه از انتصاب‌شان توسط وزير گذشته، اجازه حضور در انتخابات را به عنوان كانديدا نخواهند داشت. مصوبه‌اي كه هم بوي توطئه از آن مي‌آمد و هم مصطفي هاشمي‌طبا، نصرا... سجادي و اميررضا خادم را به عنوان رقباي اصلي علي‌آبادي از ميدان به در مي‌كرد. واكنش منفي اعضاي مجمع به رفتار هيات اجرايي كميته از يك سو و مخالفت وزارت ورزش با علي‌آبادي و همراهانش در هيات اجرايي از سوي ديگر جنگ در آستانه انتخابات را كاملا علني كرده. اتفاقي كه اصلا بعيد نيست در آينده به تعويق دوباره انتخابات كميته ملي المپيك منجر شود. اميررضا خادم يكي از افرادي است كه بر اساس قانون مصوب علي‌آبادي و ديگر اعضاي هيات اجرايي از انتخابات حذف خواهد شد. او در گفت‌وگو با «قانون» به شدت عليه اين مصوبه موضع گرفته و مدعي است محمد علي‌آبادي براي بقا در قدرت دست به چنين كاري زده. خادم از اعضاي مجمع مي‌خواهد هوشيار باشند و پاسخ قاطعي به اين بي اخلاقي بدهند. او همچنين اصرار دارد كه در خصوص تفسير غلط هيات اجرايي از كميته بين‌المللي المپيك استعلام گرفته شود.



 

دستورالعمل عجيب هيات اجرايي كميته ملي المپيك برگزاري مجمع انتخاباتي اين كميته را در هاله‌اي از ابهام قرار داده. تحليل‌تان از رفتار علي‌آبادي و دوستانش در هيات اجرايي كميته چيست؟


اين بداخلاقي بزرگي است و هرچه زودتر بايد جلوي آن گرفته شود. متاسفانه علي‌آبادي سابقه بروز چنين رفتارهاي غير اخلاقي را در گذشته خود دارد و ما هنوز عملكرد او در انتخابات قبلي فدراسيون فوتبال و كميته را فراموش نكرده‌ايم. او كاملا نگاه حذفي به رقباي خود دارد و اتفاقا تا حالا هم در كارش موفق عمل كرده. متاسفانه رئيس كميته در كنار خود همراهاني هم دارد كه با هر حربه و به هر قيمتي مي‌خواهند حرف‌شان را به كرسي بنشانند. آنها حتي به بهانه تعليق، ابتكار عمل را از وزارت ورزش و نهادهاي نظارتي هم گرفته اند. به نظرم اين يك بي‌اخلاقي بزرگ است كه آقايان از آن تنها به‌دنبال بهره‌برداري‌هاي شخصي خود هستند.
 

حرف حساب هيات اجرايي از تنظيم چنين قانوني چيست؟


آقايان در دستورالعمل‌ خود مدعي‌اند اعضاي هيات رئيسه‌اي كه 6 ماه از زمان انتصاب‌شان نگذشته نمي‌توانند به عنوان كانديدا در انتخابات حضور داشته باشند. متاسفانه تفسير آنها از قانون كاملا اشتباه است. مگر مي‌شود حكم رسمي وزير كه هيچ حكمي بالاتر از آن در ورزش نيست فاقد وجاهت باشد؟ به نظرم اگر يك عضو هيات رئيسه كه در تمام تصميم‌گيري‌هاي كلان يك فدراسيون نقش دارد و تاثير گذار است، نمي‌تواند در انتخابات شركت كند پس نبايد تفاوتي بين يك تماشاگر ورزش و يك عضو هيات رئيسه فدراسيون قائل باشيم. متاسفانه آقايان رفتاري كاملا متناقض دارند و انگار خودشان هم نمي‌دانند چه مي‌كنند. آنها با هر دستاويزي به دنبال بهانه‌گيري هستند و با يك تفسير به راي غيركارشناسي كه اتفاقا تفسيركنندگانش هم خودشان هستند مي‌خواهند از يك مسير غيرمعمول به خواسته‌هاي‌شان برسند.
  

در چنين شرايطي بايد چه كرد؟ فكر مي‌كنيد راهي براي مقابله به‌مثل وجود دارد؟


ما نبايد بگذاريم وضعيت به اين شكل پيش برود. آقايان دارند از ابزار قدرت‌شان سوءاستفاده مي‌كنند و به هر طريقي بايد جلوي آنها گرفته شود. متاسفانه آنها به دنبال تضييع حق كساني هستند كه مي‌خواهند در يك انتخابات آزاد و سالم شركت كنند و روساي فدراسيون‌ها و اعضاي مجمع بايد پاسخ محكم و جدي به اين كارشكني و تفسير به راي‌ها بدهند. در كنار اين وزارت ورزش هم نه در جايگاه حقوقي دولتي‌اش بلكه به عنوان يك عضو مجمع مي تواند با اعضاي مجمع رايزني كرده و آنها را براي لغو و تحريم چنين مجمعي با خود همراه كند.
 

محمد علي‌آبادي پيش‌تر گفته بود كه براي ورود به انتخابات كميته از وزير ورزش كسب تكليف مي‌كند اما حال به چنين روشي رو آورده؛ چرا؟


اين را بايد خود ايشان پاسخ بگويد ولي من فكر مي‌كنم چنين رفتارهاي اخلاق‌مدارانه‌اي به آقاي علي‌آبادي نمي‌آيد. اما چيزي كه واضح است اينكه آقايان چسبيده به ورزش به هر قيمتي مي‌خواهند در راس قدرت بماند. اين يك سوء استفاده علني از قدرت است و بايد مانع تداوم چنين تفكر پرآسيبي شد. تفكر بي اخلاق شكل گرفته براي ورزش بسيار خطرناك است و بايد فكري به حال آن كرد.
 

به نظر مي‌رسد بتوان از كميته بين‌المللي المپيك هم در مورد اين تفسير هيات اجرايي استعلام گرفت. تاكنون چنين كاري انجام شده؟


اعضاي مجمع مي‌توانند به راحتي اين را سوال را بپرسند. شما مي‌دانيد كه اعضاي هيات اجرايي يكدست نيستند و علي آبادي هم مخالفاني دارد. به نظرم خسروي وفا، مشحون و حتي خود بهرام افشارزاده كه بارها اعلام كرده رفتار علي‌آبادي درست نيست، افرادي هستند كه به عنوان سه عضو تاثير‌گذار هيات اجرايي مي‌توانند كاملا قانوني اين مسئله را با
IOC در ميان بگذارند.
 

اعضاي هيات اجرايي چرا با علي‌آبادي همراه شده‌اند؟


به نظرم اعضاي همراه علي‌آبادي به يك نحوي نگران آينده خود هستند. آنها مي‌دانند اگر رقباي قوي به ميدان بيايند شانسي براي موفقيت ندارند، پس طبيعتا حامي علي آبادي و رفتار غير اخلاقي او مي‌شوند. من به همه آنها پيشنهاد مي‌كنم كه با يك موضع‌گيري اصولي از اين جريان خود را كنار بكشند و با جريان ورزش كشور همراه شوند.
 

فكر مي‌كنيد دليل چرخش 180 درجه‌اي علي‌آبادي چه بود؟


او اصولا در مدار اخلاق نيست. علي آبادي در گذشته بارها چنين رفتارهايي از خود بروز داده و خيلي راحت مي‌توان گفت كه رفتارهاي اخلاق مدارانه كاملا با او بيگانه است. او حتي به همان مديران و حاميان خود در دولت گذشته هم وفادار نيست. آنها اگر يك ذره به اخلاق در شعار هم كه شده اعتقاد داشتند ايشان به همان هم پايبند نيست.
 

عاقبت اين رفتار علي آبادي به كجا منجر خواهد شد؟


من فكر مي‌كنم قضيه ختم به خير خواهد شد و آقايان نمي‌توانند در نهايت به اهداف خود برسند.

منبع:قانون

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: