واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
لاوروف:

مساله سوریه راه حل نظامی ندارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تلاش جامعه جهانی برای یافتن راه حل سیاسی حل مساله سوریه گفت: کاملا بدیهی است که مساله سوریه راه حل نظامی ندارد و رویدادهای این کشور و پیرامون آن این واقعیت را اثبات می کند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز یکشنبه گفت: بر این باوریم که فقط آغاز روند حل و فصل سیاسی مطابق با توافقنامه سی ام ژوئن 2012 ژنو و قطعنامه 2118 شورای امنیت امکان پایان دادن به خشونت ها و حفظ نظام چندمذهبی این کشور و استقلال و تمامیت ارضی آن را فراهم می کند.

وی بر ضرورت اقدام در این زمینه به منظور پیشگیری از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اما سرنوشت کشور سوریه را باید مردم آن از طریق گفتگو بین دولت و معارضان بدون مداخله خارجی تعیین کنند و در توافقنامه ژنو بر این رویکرد تاکید شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی خود را کمک به ایجاد شرایط مساعد خارجی به منظور برگزاری موفق کنفرانس بین المللی سوریه می دانیم که قرار است روز 22 ماه ژانویه سال 2014 برگزار شود.

لاوروف گفت: در حال حاضر با شرکای آمریکایی در سازمان ملل برای فراهم آوردن مقدمات کنفرانس ژنو2 همکاری می کنیم و با طرف های ذینفع دیگر در مساله سوریه هم در تماس هستیم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تشریک مساعی و هماهنگی مواضع کسانی که بر طرف های سوری نفوذ دارند اهمیت فراوان دارد. معتقدیم که دستیابی به صلح در سوریه کار ساده ای نیست زیرا علاوه بر معارضان سوری که آماده مذاکره هستند ، چند گروه بزرگ تروریستی در این کشور می جنگند.

وی بر موضع روسیه مبنی بر عدم مذاکره با گروه های تروریستی تاکید کرد.

لاوروف در ادامه سخنان خود به اهمیت همکاری روسیه و آمریکا برای حل مسایل سوریه و بحران های دیگر در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: حل مسایل بین المللی و تامین ثبات جهانی تا اندازه زیادی به آمادگی آمریکا و روسیه بستگی دارد.

وی افزود: برای توسعه پایدار روابط و همکاری ها با آمریکا با توحه به منافع دو کشور و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر آمادگی داریم.

لاوروف گفت: در دستور کار روابط روسیه و آمریکا دیدار روسای جمهوری دو کشور قرار دارد، اما معلوم نیست این دیدار چه زمان و کجا انجام خواهد گرفت.

وی افزود: متاسفانه در روابط دو کشور عوامل تنش آفرین از جمله طرح آمریکایی استقرار سامانه موشکی جهانی و قانون ماگنیتسکی و نیز عدم مجازات مقصران رفتار خشن با کودکان روس در آمریکا قرار دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: اما به نظر می رسد مقامهای آمریکایی به تدریج به این نتیجه می رسند که روابط روسیه و آمریکا به مراتب گسترده تر از نارضایتی های متقابل است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: