واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰

تشکیل گروه پایش منابع آب

پژوهشگر برتر جهاد دانشگاهی گیلان گفت: یکی از ضرورت‌های مهم در برنامه‌های گروه پایش منابع آب جهاد دانشگاهی، جلوگیری از هدر رفت آب است.
به گزارش تدبیر24 دکتر مهدی عاشوری نیا در گفت‌وگو با ایسنا منطقه گیلان با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در توسعه جوامع اظهار کرد: هر چیزی که زمینه بهبود شرایط را در زندگی روزمره مردم فراهم کند به عنوان پژوهش و نوآوری نامیده می‌شود.

وی افزود: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت جوامع است و موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و ... به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

کارشناس پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های تحقیقاتی گفت: راه‌اندازی گروه پایش منابع آب در جهاددانشگاهی یکی از اقدامات مهم در استان است که در راستای حفظ منابع و توسعه آب و مبارزه با آلودگی آن تشکیل شده و آماده ارائه خدمات در این زمینه به سازمان‌ها و نهادها است.

عاشوری نیا با اشاره به ضرورت تشکیل و راه‌اندازی این گروه و تلاش جهت رفع مشکلات استان ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت مردم این استان بر پایه کشاورزی و صیادی بنا شده است و زندگی مردم پیوسته با آب در ارتباط است، تشکیل گروه پایش منابع آب در جهاددانشگاهی و برنامه‌های راهبردی آن یکی از ضرورت‌های مهم در استان برای جلوگیری از هدر رفت آب محسوب می‌شود.

وی مدیریت استراتژیک منابع آبی را از اهداف عالیه این گروه خواند.

عاشوری نیا به فرصتهای پژوهشی در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب استان از دیگر اقدامات مطلوب پژوهشی در واحد جهاد دانشگاهی استان است که جهت رفع چالش‌های جدی آلودگی آب در استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب جهاد دانشگاهی استان با بهره مندی از پژوهشگران برتر و فعال قابلیت تبدیل به آزمایشگاه مرجع را دارد.

عاشوری نیا از ارتباط سازنده میان جهاد دانشگاهی با سازمانهای محیط زیست و آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی تلاش دارد در مسیر توسعه منطقه‌یی و کشوری این همکاری‌ها را گسترش دهد و استان را به جایگاه اصلی خود برساند.

وی ارائه مشاوره در انجام پروژه‌ها و تحقیقات با همکاری سازمانها و نهادها را یکی دیگر از اقدامات پیش روی جهاد دانشگاهی استان بیان کرد.

عاشوری نیا، تهیه مقاله، حضور در سمینارها و چاپ مقالات علمی در ISI را از دیگر فعالیتهای پژوهشی در مرکز جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: